Työtön: kerro avoimesti mikä on se summa kuukaudessa että teet sen normaalin viikko työajan ILMAN Tukia, muut keksivät ansaintamahdollisuuksia
Jos työttömällä se summa että Lähtee tekemään sen normaalin viikko työajan vaikka 1600 euroa johon ei siis enää penniäkään tukia päälle tai yksinhuoltajalla se summa 2200 euroa.
Laittakaa tulin ne ja suuntautumisen e (ett elämäntapatyötön esim)
Me muut laitetaan ideoita miten sen summan voi saavuttaa.
Itse oon tuollainen reissu työläinen asun asuntovaunussa koiran kanssa. Kesällä tykkään maataloustöistä. Vaunu on kokovuotinen asunto ja siihen on satsannut ja tykkään tälläisesta elämästä, talvisin hankkiudu pohjoiseen.
Kommentit (13)
Työttömät pitäisi velvoittaa raskaaseen fyysiseen työhön, jossa he tuottavat lisäarvoa
Nyt he ovat pelkkä painolasti sosialistisen työväenluokan taakkana
2000e netto helppoa työtä
4000e kamalasta hirviötyöstä
Vierailija kirjoitti:
Työttömät pitäisi velvoittaa raskaaseen fyysiseen työhön, jossa he tuottavat lisäarvoa
Sinun täytyy antaa esimerkki tuosta lisäarvon tuottamisesta. Kenenkään ei tarvitse tuottaa sellaista "lisäarvoa" joka on vain idiootin saama mielihyvä toisten orjuuttamisesta.
Miksi mun on tosi vaikea ymmärtää sun kirjoitusta? En siis voi vastata, koska en ymmärtänyt kysymystä.
No kyllä kaikki tonnista ylöspäin olisi hyvä. Ongelmana vain eri sairauksien (fyysisten ja psyykkisten) takia hyvin heikko työkyky.
Onneksi voin tehdä vähemmän ja ilman työkkäriä.
Mun pitäs saada pllua että alkaisi taas elämä maistumaan. Ei ole raha kysymys tämä. Eikä yksi kerta riitä vaan jonkun naisen pitäisi tulla ovelleni ja pysyä asunnossani viikon verran että voin viettää viikon panoloman täällä.
Sen jälkeen voisin alkaa miettiä töitä. Tällä hetkellä olen totaalisen uupunut ja melankolinen vuosien seksuaalisen turhautumisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun täytyy antaa esimerkki tuosta lisäarvon tuottamisesta. Kenenkään ei tarvitse tuottaa sellaista "lisäarvoa" joka on vain idiootin saama mielihyvä toisten orjuuttamisesta.
Ei kysymys ole orjuuttamisesta, vaan työttömien harjoittaman huijaamisen lopettamisesta
Työttömille ei tule antaa ilmaista rahaa, sillä he ovat sosialistisen työväenluokan kusettajia ja luokkavihollisia
Jos työ on sellainen jota pystyn tekemään uupumatta ja panikoimatta, niin kelpaisi sama summa minkä nyt saan (n. 850) plus mahdolliset työn aiheuttamat lisäkustannukset. Esim. jos pitää ostaa enemmän vaatteita tai käyttää autoa.
Käytännössä en kuitenkaan taida normaalista työelämästä selvitä, huolimatta siitä paljonko palkkaa saisi. Oli se sitten vaikka miljoona euroa tunnissa, niin jos sitä pitäisi tehdä useana päivänä viikossa monen tunnin ajan monta kuukautta putkeen, niin tuskin siitä tulisi mitään. Vähän kuin yrittäisit pakottaa tehottoman tietokoneen pyörittämään liikaa ohjelmia yhtä aikaa.
Mihin työttömyysryhmään kuulun? Panikoivat burnouttaajat?
Kun rahat riittää normaaliin elämiseen ilman työntekoakin hyvin, niin miksi tekisin töitä oikeastaan mistään rahasta? Mielummin olen tekemättä.
Minä teen nyt osa-aikatyötä, aika raskasta fyysisesti, minulle tosi raskasta, aiheuttaa kovia kipuja, 25h/vko. Saan palkkaa bruttona 1139€/kk ja nettona 945€, siihen päälle tulee soviteltua kelan päivärahaa n. 400€. En jaksaisi tuota työtä tehdä kokopäiväisesti joten tämä on tällähetkellä nyt näin. Mitään muita tukia en saa koska mies on töissä. Kokouspalkkiota luottamustoimesta saan useimpina kuukausina 57€/netto ja kahdesta lapsesta tulee meille lapsilisät 199€/kk yhteensä. Jos nämä kaikki lasken itselleni tuloksi niin saan sen 1600€ tosin tuon lapsilisän ja kokouspalkkion saisin vaikka tienaisi palkkaa miljoonan kuussa.
Viimeksi kun tein kokopäivätyötä aika vaativassa esimiestyössä oli mun bruttopalkka 1969€ se oli mulle iso palkka koska sen isompaa en ole koskaan saanut, mutta olihan se työn vaativuuteen nähden tosi pieni palkka, mutta kun kvtes niin... Nyt kun haen vastaavaa työtä laitan palkkatoiveeksi 2200€ sitten kun olen näyttänyt kykyni niin pyydän vähän lisää jotain henkilökohtaista lisää, mitä niitä nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Mun pitäs saada pllua että alkaisi taas elämä maistumaan. Ei ole raha kysymys tämä. Eikä yksi kerta riitä vaan jonkun naisen pitäisi tulla ovelleni ja pysyä asunnossani viikon verran että voin viettää viikon panoloman täällä.
Sen jälkeen voisin alkaa miettiä töitä. Tällä hetkellä olen totaalisen uupunut ja melankolinen vuosien seksuaalisen turhautumisen vuoksi.
Preach bro.
Just mun unelmaelämää. Oletko m vai n? Ikä, siviilisääty?