Nyt loppu tt tuen hakeminen
Eivät sitten millään ymmärrä että en halua kuntouttavaan työtoimintaan. Olen mieluummin vaikka ilman ruokaa. Siitä onnellisessa asemassa oon että saa asua muiden luona ja autan sukulaisia joilta saan enemmän rahaa kuin alle 100e tt tukea
Kommentit (7)
Mä taas menisin mielelläni kuntouttavaan. Olen joskus työttömänä ollutkin. Siellä pystyi myös luettamaan työhakemuksia ja sainkin lopulta työpaikan. Lisäksi siellä toiminnassa oli oikeasti mukavaa. Retkiä jne.
Toimeentulotuki asiakkaita kohdellaan kuin kakka rättejä. Soitellaan 100x että nyt menet ilmaiseksi töihin. Ja tähän en ikinä suostu. Menkää te kela tädit ja sossu tädit ilmaiseksi töihin niin katsotaan miten se suu pannaan
Eihän siinä jos ei halua.
Itsellä on ihan ok paikka, saadaan safkat ja kahvit, ilmapiiri on kiva ja työnsä saa valita. Aina löytyy tekemistä mutta mihinkään ei pakoteta ja saa kokeilla vähän sitä sun tätä.
Nyt ei ole koronan takia kun kerta viikkoon mutta normaalisti se 4 päivää ja kyllä se päälle satanen auttaa jo.
Kuntouttava työtoiminta on kunnan tarjoama palvelu ja ensi vuoden alusta se on jokaisen yli 200 päivää työttömänä olleen velvollisuus tai kunta katkaisee kaikki tuet.
Eihän niitä tukia ole pakko hakea, eikä siitä tarvitse täällä erikseen ilmoittaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta on kunnan tarjoama palvelu ja ensi vuoden alusta se on jokaisen yli 200 päivää työttömänä olleen velvollisuus tai kunta katkaisee kaikki tuet.
Mistä olet saanut tämän tiedon, ei ainakaan missään uutisissa ole ollut? Kelahan kaikki tuet maksaa paitsi ansiosidonnaisen ja harkinnanvaraisen ttt - tuen.
Ja olen ihan tervejärkinen ihminen joten kouluttaudun sitten parempi palkkaiselle alalle, nyt oli sairauslomaa koska olin leikkauksessa.