Outoa. Asun rivarissa ja seinänaapurin asukkaan sälekaihtimet_aina_ kiinni.
Tekisi mieli kysäistä mitä oikein piilottelet. Muut asukkaat kyllä pitävät auki pihapuolelle
Kommentit (35)
Voi olla huumeidenvalmistus asunto tai niin sanottu luukutusasunto mistä myydään huumeita. Ravaako asunnossa paljon ihmisiä? Onko tuuletusikkuna auki? Kuuletko asunnon sisälle jos olet pihalla?
Kuuletko sytkärin ääntä? Tuleeko asunnosta hajuja? Kerrostaloasunnossa kuulee suonensisäisten huumeidenkäyttäjän siitä että ottavat öisin ihan pienen tilkan vettä hanasta eli hana on päällä sekunnin. Juuri sen verran että saavat sinne ruiskuun sitä litkua. Mulla taitaa olla alakerrassa tällainen tapaus kun joka yö kuuluu hanan avaus ääntä sekunnin verran.
Onpas perin omituista tosiaan.... kerrothan vielä missä määritellään miten sälekaihtimia tulee käyttää?
Suomalaisille tyypillistä pitää kaihtimia kokoajan umpikiinni. Keski-Euroopassa ei ikkunoita turhaan peitellä. Tietty makkarit ja wc:t on sitten eri asia.
Miksi kyttäät naapuriasi etkä keskity omaan elämääsi? Yritätkö sillä työntää omat ongelmasi pois mielestä?
En yhtään ihmettele että pitää ikkunaa peitettynä kun naapurissa on tuollainen kyylä. Toisen kodin sisään ei saa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin asuin rivitalossa lähes 20 vuotta. Taloyhtiön sijoitusasunnoissa vuokralaiset vaihtuivat usein. Kaikilla niillä, joilla sälekaihtimet aina kiinni, oli elämänhallintaongelmia. Samaan tyyliin kuului se, että eivät laittaneet postilaatikkoon nimeään, eivätkä juuri käyneet postilaatikolla. Joten laatikot pursuivat yli.
Jos kämppään muutti normaalisti asiansa hoitava vuokralainen, sälekaihtimet olivat päiväsaikaan auki ja postilaatikolla käytiin säännöllisesti.
No kaltaistesi seurassa ovat selvästikin asuneet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kyttäät naapuriasi etkä keskity omaan elämääsi? Yritätkö sillä työntää omat ongelmasi pois mielestä?
En yhtään ihmettele että pitää ikkunaa peitettynä kun naapurissa on tuollainen kyylä. Toisen kodin sisään ei saa katsoa.
Jos on verhot auki tai tuuletusikkuna auki niin saa katsoa. Sitä ei mikään laki kiellä jos pystyy katsomaan sisään yleiseltä tieltä tai omalta pihalta. Saa katsoa vaikka kiikareilla. Asun itse kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja ai että mitä kaikkea täältä puiden katveesta näkeekään kiikareilla. Sitä mitä ei näe kiikareilla niin kauko-ohjettava drone kyllä näkee.
Minä asun ensimmäisessä kerroksessa ja kaihtimet ovat kiinni, koska olen kotona aina alasti eli ajattelen oikeasti naapureiden yleistä viihtyvyyttä.
Mulla toimii olkkari makuuhuoneena ja kadun toiselta laidalta näkee kaiken, jos pidän valoja auki.
En koe, että mun tarvitsee esitellä naapureille, miten elän ja nukun.
Olisi ihanaa asua asunnossa, jossa voisi pitää sälekaihtimet ylhäällä!
On turvallista asua, kun ei tarvitse pelätä kenenkään stalkkaavan pimeässä!
Perheeseeni kuuluu vain tyttöjä, joten pakko vähän ajatella lastenkin turvallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimii olkkari makuuhuoneena ja kadun toiselta laidalta näkee kaiken, jos pidän valoja auki.
Joku ihminen voi silti ajatella että kotonasi tehdään jotain pahaa jos on sälekaihtimet aina kiinni. Kyllä mun mielestä kannattaisi pitää edes välillä auki että muut kokee asuinympäristönsä turvallisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla huumeidenvalmistus asunto tai niin sanottu luukutusasunto mistä myydään huumeita. Ravaako asunnossa paljon ihmisiä? Onko tuuletusikkuna auki? Kuuletko asunnon sisälle jos olet pihalla?
Kuuletko sytkärin ääntä? Tuleeko asunnosta hajuja? Kerrostaloasunnossa kuulee suonensisäisten huumeidenkäyttäjän siitä että ottavat öisin ihan pienen tilkan vettä hanasta eli hana on päällä sekunnin. Juuri sen verran että saavat sinne ruiskuun sitä litkua. Mulla taitaa olla alakerrassa tällainen tapaus kun joka yö kuuluu hanan avaus ääntä sekunnin verran.
Ootko miettinyt elämän hommata? :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ihminen voi silti ajatella että kotonasi tehdään jotain pahaa jos on sälekaihtimet aina kiinni. Kyllä mun mielestä kannattaisi pitää edes välillä auki että muut kokee asuinympäristönsä turvallisemmaksi.
Kotonani tehdään pahaa? Mitä helvettiä! Onko säleverhojen käyttö nykyään niin paha asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotonani tehdään pahaa? Mitä helvettiä! Onko säleverhojen käyttö nykyään niin paha asia?
No kyllähän se pistää ihmiset ajattelemaan että mitä tuolla tapahtuu jos on aina verhot tai sälärit kiinni.
Kirjaimellisesti toiminta ei kestä päivänvaloa.
Mistä ihmeestä voit tietää, että seinänaapurilla on sälekaihtimet AINA kiinni? Oletko muka 24/7 tuijottamassa hänen ikkunoitaan? Voisit hankkia oman elämän ja jättää muiden kyttäämisen vähemmälle.