Millainenhan yhteiskunta Suomeen muodostuu kun monet aikuiset ovat lapsettomia sinkkuja?
Tulee mieleen itsekeskeisyys. Omassa työpaikassa on enemmistö lapsettomia ja heistä kuoriutuu 40+ ikäisinä lähes sietämättömän joustamattomia ihmisiä.
Itsekeskeisyys ei ole mikään hyve.
Kommentit (32)
Ahdistunut ja yksinäinen. Tunnustellaan omia fiiliksiä, tarpeita ja tunnelmia. Kehitetään ongelmia tyhjästä ja kehitetään itseä loputtomiin, kun ei elämässä ole muutakaan. Saadaan kriisejä ja koetaan arvottomuutta. Hommataan terrierejä ja marsuja.
Meillä on kulkenut mielisairaus suvussa, joten jo vanhana on hyvä todeta, että onneksi ei tullut lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistunut ja yksinäinen. Tunnustellaan omia fiiliksiä, tarpeita ja tunnelmia. Kehitetään ongelmia tyhjästä ja kehitetään itseä loputtomiin, kun ei elämässä ole muutakaan. Saadaan kriisejä ja koetaan arvottomuutta. Hommataan terrierejä ja marsuja.
Mutta miksi? Mistä moinen kierre saa alkunsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako lasta löytyy edellisillä kirjoittajilla? Tehkää niitä jos asia huolettaa.
Minulla on pieni kutina, että aloittaja on nuorehko mies ja käsittääkseni nykynuorilla, pääasiassa miehillä, on suuria vaikeuksia löytää kumppania lastentekoon. Haluja perheeseen olisi, mutta kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa.
Ei tästä tilanteesta siis voi ketään yksittäistä henkilöä syyttää, vaikka kyllä repesin tuolle aiemmalle Toni Nieminen kansoittaa Suomen -kommentille.
Mulla on käsitys, että ap on lapsellinen nainen, jota riepoo, kun työpaikalla työvuorot, lomat yms ei pyörikään hänen pillinsä mukaan, vaikka hän on sentään äiti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sillä on mitään väliä? Sinä ja minä olemme mullan alla silloin. Yhtä järkevää on miettiä että onpa kamalaa kun oli dinosauruksia. Ollaan oltu yhtä paljon olemassa dinosaurusten aikaan kun ollaan jonkun ”tulevan Suomen” aikaan.
Tämähän on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sillä on mitään väliä? Sinä ja minä olemme mullan alla silloin. Yhtä järkevää on miettiä että onpa kamalaa kun oli dinosauruksia. Ollaan oltu yhtä paljon olemassa dinosaurusten aikaan kun ollaan jonkun ”tulevan Suomen” aikaan.
Tämähän on totta.
Paitsi, että menneisyyteen ei voi vaikuttaa, mutta tulevaisuuteen voi.
Minun mielestäni itsekeskeisyys on hyve, joten varmaan sitten ihan hyvä yhteiskunta minun kannaltani tulossa?
Enemmän vanhusten yksinäisyyttä. Avaa markkinoita vanhusten kerhoille, lemmikeille ja vapaaehtoistoiminnalle kun rahat ja aika ei mene lasten ja lastenlastenhoitoon.
Suomi täyttyy ilmastopakolaisista. Tyhjenevät paikat ovat muualla, missä kuivuus ja hirmumyrskyt tekevät paikoista asuinkelvottomia. Suomalaisten lapsiluvut ovat tässä rikka rokassa. Itsekeskeisyys väistyy yhteisen ongelman edessä.