Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Patti rinnan sivussa lähellä kainaloa.

Vierailija
04.06.2020 |

Aiemmin tutkittu ultralla rinnat koska nännin alla Patti joka osoittautui nestetäytteiseksi kystaksi. Joitain kuukausia sitten löysin patin rinnan sivusta, kainalon läheltä. Haluaisin käydä mammografiassa ja ultrassa koska asia vaivaa mieltäni ja koostumukseltaan patti on erilainen kuin nestekystani.
En halua mennä julkiselle puolelle koska tunsin viimeksi itseni nöyryytetyksi, kuin olisin typerys joka tuhlaa heidän aikaansa. Minun ikäisillä ei kuulemma yleensä ole syöpää ja oli sellainen välinpitämätön tunnelma. Olen nyt 36 vuotias. Rahaa ei ole turhan paljon ylimääräistä niin en viitsisi erikseen varata ensin lääkäriä yksityiseltä, kun pelkkä mammografia + ultraääni maksaa pari sataa. Mihin pääsisi ilman lähetettä jotta ei tule kuvausmaksun lisäksi lääkärimaksua?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitaanko julkisella varmasti hyvin. 🤔

Vierailija
22/42 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku tuntee saavansa hyvää hoitoa vain jos saa maksaa siitä itsensä kipeäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkitaanko julkisella varmasti hyvin. 🤔

Mielestäni kyllä. Vaikka jouduin odottamaan aikaa, niin mammoon yhteydessä ultrattiin ja otettiin samantien koepalat. Koko hoitoputki on ollut juokisella, eikä ole mitään valittamista enää sen jälkeen, kun tulokset tuli.

Vierailija
24/42 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei ole mitään noloa, että epäily osoittautuu turhaksi. Sehän on helpotus ja hieno asia. Mene sinne julkiselle. Jos saat asiatonta kohtelua, anna palautetta.

Vierailija
25/42 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on implantit, onko "oikeus" käydä julkisella vai pitäisikö siinä tapauksessa käyttää yksityistä koska oireet voivat olla vaikka arpikudosta leikkauksesta?

Vierailija
26/42 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että suhtautuivat väheksyvästi, kun nimenomaan rintasyöpä ei pahemmin katso ikää ja olet kuitenkin 36v.

Vierailija
27/42 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin muutama vuosi sitten ykistyisellä pääsi mammografiaan ilman lähetettä. Ja sai silti kelakorvauksen.

Eli ei tarvinnut käydä lääkärillä ennen mammografiaan.

Vierailija
28/42 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on implantit, onko "oikeus" käydä julkisella vai pitäisikö siinä tapauksessa käyttää yksityistä koska oireet voivat olla vaikka arpikudosta leikkauksesta?[/

Tottakai rintasyöpä epäilyt seulotaan ja hoidetaan julkisella oli silikoneja tai ei.

Vierailija
29/42 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että suhtautuivat väheksyvästi, kun nimenomaan rintasyöpä ei pahemmin katso ikää ja olet kuitenkin 36v.

Viimeksi käydessäni olin 33 muistaakseni. Silloin ultraaja puhui ultratessaan, että aika turhaa hommaa. Kystasta kysyin tarvitseeko koepalaa niin sanoi, että näethän itsekin sen olevan nestettä täynnä, ei nesteestä oteta koepalaa.

Vierailija
30/42 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on implantit, onko "oikeus" käydä julkisella vai pitäisikö siinä tapauksessa käyttää yksityistä koska oireet voivat olla vaikka arpikudosta leikkauksesta?

On oikeus. Eihän ne voi laittaa ihmisiä itse arvioimaan, mistä mikäkin johtuu.

Vierailija
31/42 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi käydessäni olin 33 muistaakseni. Silloin ultraaja puhui ultratessaan, että aika turhaa hommaa. Kystasta kysyin tarvitseeko koepalaa niin sanoi, että näethän itsekin sen olevan nestettä täynnä, ei nesteestä oteta koepalaa.

Oletpa törmännyt tympeään ja yliolkaisesti suhtautuvaan lääkäriin. Se on harmi, mutta ei yhden huonon kokemuksen takia kannata jättää itseään hoidattamatta. Julkiselle vaan.

Vierailija
32/42 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa törmännyt tympeään ja yliolkaisesti suhtautuvaan lääkäriin. Se on harmi, mutta ei yhden huonon kokemuksen takia kannata jättää itseään hoidattamatta. Julkiselle vaan.

Kai se kannattaisi rohkaista itsensä. Kuitenkin maksan osani terveydenhuollosta ja rahalle olisi käyttöä lastenkin asioissa. Tuntuu typerältä käyttää itseensä rahoja.

Vierailija
33/42 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi käydessäni olin 33 muistaakseni. Silloin ultraaja puhui ultratessaan, että aika turhaa hommaa. Kystasta kysyin tarvitseeko koepalaa niin sanoi, että näethän itsekin sen olevan nestettä täynnä, ei nesteestä oteta koepalaa.[/

Olipa typerä kommentti! 😟

Vierailija
34/42 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 1,5 vuotiaalla pojalla todettiin kivessyöpä joka on nuorten miesten syöpä. Syöpä ei katso ikää

Vierailija
35/42 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Docrates kokemuksia?

on kokemuksia. nopea, tehokas ja huippuhoito, mutta vastapainoksi kallis.

Saako kaikki tutkimustulokset mukaan ja lähetteen eteenpäin hoitohin jos kävisi vaan tutkimuksessa ja löytyisi jotain huolestuttavaa? Siis niin, että hoito jatkuisi julkisella.

Kyllä saa lähetteen julkiselle missä vaiheessa tahansa. Ainoa poikkeus on sädehoito, joka on käytävä loppuun kokonaan siinä paikassa, jossa se on aloitettu. Sen sijaan sytostaattihoitojen välissä voi vaihtaa, ja tietenkin ennen leikkausta tai muita mahdollisia hoitoja.

Vierailija
36/42 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kannata jahkailla tutkimuksiin menon kanssa. Syöpä voi (erit nuorilla) kasvaa viikossakin ihan merkittävästi, ja hoidot on helpommat ja hoitotulos sitä parempi mitä aiemmin tauti saadaan diagnosoitua. Ja toisin kuin monet luulevat, niin levinneeseen rintasyöpään ei ole parantavaa hoitoa. Sen sijaan paikalliset kasvaimet saadaan nykyhoidoilla yleensä parannettua. Jopa ilman ikäviä sytostaatteja.

Vierailija
37/42 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elät niinkuin ennenkin. Jos se on syöpää niin tulet siihen kuolemaan joka tapauksessa, sädehoidot ja sytostaattihoidot vaan antaa sinulle muutaman kärsimys vuoden lisää. Minä olen oikeesti tätä mieltä ja elän sen mukaan.

Vierailija
38/42 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elät niinkuin ennenkin. Jos se on syöpää niin tulet siihen kuolemaan joka tapauksessa, sädehoidot ja sytostaattihoidot vaan antaa sinulle muutaman kärsimys vuoden lisää. Minä olen oikeesti tätä mieltä ja elän sen mukaan.

Jos syöpä on vaan rinnoissa voi rinnat poistaa ja jatkaa elämää terveenä vuosikymmeniä.

Vierailija
39/42 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko yksityisellä maksaa paksuneulanäyte/kpl ultran yhteydessä otettuna?

Vierailija
40/42 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.