Miksi työttömille ehdotetaan aina järjettömiä töitä työttömyyskorvausta vastaan?
Työttömien pitäisi näissä kostohaaveissa aina saada korvauksensa hankittua mahdollisimman raskaalla ja tehottomalla työllä.
Lapiohommat ovat hyvästä syystä kadonneet. Niistä ei kenenkään kannata maksaa, koska koneet tekevät saman työ satoja kertoja tehokkaammin.
Miksi työttömien pitäisi siis tehdä näitä?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan työttömien omakin vaatimus saada ilmaiseksi rahaa järjetön ja realismin vastainen.
Absurdia on ettei töitä jaeta ja toiset palaa loppuun.
Työnantajan ahneus on loputon.
Tai "urallaan etenevien" kateus.
Vierailija kirjoitti:
Olin vuoden työttömänä. Kun palasin töihin palautin päivärytmin normaaliksi. Meni kuitenkin useampi kuukaus ennen kuin pää tottui työntekoon. Väsymys oli järkyttävä töiden jälkeen. Nyt olen sitä mieltä että mikä tahansa työ valmistaa työntekoon.
Mikä hel vetin päivärytmi?
T. 21 vuotta kolmivuorossa
Vierailija kirjoitti:
Itse olen viimeksi hakenut töihin joissa tiedän olevani parempi kuin olemassa olevat työntekijät. Epäilen että syy miksi en hakemisestani huolimatta päässyt haastattelua pitemmälle, on ulkonäöllinen seikka. En ole mitenkään pahannäköinen, itse asiassa ihan miellyttävän näköinen, mutta haastattelussa minulla oli paha allergia kasvoissa ja kun kalastan olen päivettynyt. Palkkaisitko sinä pätevän mutta ruskettuneet naamaturvoksissa olevan äijän myyjäksi?(turvotus kesti alle viikon) En välttämättä minäkään, mutta hehän siinä vain häviävät hyvän tekijän. Taidan joutua hakemaan tässä ihan eri alan koulutukseen joka minua myös kiinnostaa.
Mulla estää taas yli 50v ikä, 30v työkokemus, jonka ansiosta täydet lomat ja palkanlisät.
Minttu, 23 on vaan niin paljon halvempi työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen voitaisiin perustaa työttömille ja maahantuuttaajille gulageja Lapin erämaihin. Ei tarvitsisi maksaa asumistukia ja asuntoja vapautuisi kasvukeskuksista työssäkäyville.
Kohta sulta menee duuni koronaan.
Joko on on ohvit ostettuna?
Ja mitähän hemmettiä, jos ei tarkoitus olisi saada siitä työstä toimeentuloa, niin puhutaan jo orjatyöstä, jonkunlainen arbeit macht frei -ajatus sinun mielestä siis tässä takana? Suomen perustuslaissa? Mietihän kuule vielä hetki. En edes halua tietää, missä tällaisen ajatuspierun tuottaja mahtaa olla töissä...