!!!!MARRASKUISET SE ON VIIKONLOPPU!!!!
Kommentit (38)
En ole pitkään aikaan kirjoitellut kun aika menee niin nopeasti tuon pikku touhottajan kanssa. Lueskelen kyllä aina välillä muiden juttuja.
Kuulostaa tutulta tuo tenttiin luku-urakka. Tietysti juuri silloin vauvalle puhkeaa hampaita tai tulee kipeäksi...
Meillä kuunnellaan koko päivä angangang tai kurnutusta ja pärinää. Ja kiljuntaa kanssa aina välillä. Kyllä pienestä miehestä paljon ääntä lähtee.. :)
Meillä opittiin ryömimään viime viikolla ja nyt saa olla vahtimassa kokoajan pistorasioita ja johtoja, vaikka muutossa laitettiinkin paikat niin turvallisiksi kun osattiin. Kyllä sitä kovaa vauhtia pääsee ryömimälläkin..
En tiedä johtuuko kuumuudesta vai mistä mutta poikanen ei suostu juuri syömään mitään, maitoa täytyis vaan saada. Aamupuuro ei uppoa millään, vaikka yölläkään ei tänään annettu maitoa.. Mut ei toista oikein voi pakottaakaan. jos ei halua syödä saattaa ottaa ruuan suuhun ja kerätä sitä eikä nielaise..
Tänään on vielä synnytyksen takia lääkäri, kun tuli niitä repeämiä.. jännittää aikalailla.. Täytyy sinne lähteä mutta onneksi on ihana kesähelle ni voi palkita piknikillä :)
Annu ja 8kk poitsu :)
Kirjoittelen nyt minäkin pitkästä aikaa.
Meillä poika kasvaa ja oppii kokoajan uutta. Uusin villitys on seisominen, joka sujuu jo sulavasti. Samu osaa jopa kävellä sohvan suuntaisesti, tukea siitä pitäen. Onhan ne jalat vielä aika hankalat asetella oikein, mutta eteenpäin menee silti.
Ryömiminen sivuutettiin kokonaan ja poika lähti suoraan konttaamaan Kuuden ja puolen kk:n iässä. Samaan aikaan oppi myös istumaan. Kaksi hammasta on tullut ja vissiin kohta tulee lisää, sillä känä on melkoinen, kuola lentää ja kaikke, sängyn laitoja myöten, pitää pureskella.
Samu on iloinen ja pirteä poika päivisin. Sanoo muuten " äiti" , ihan tosissaan =). Äiteellä vaan alkaa voimat loppua, kun yöt on yhtä hulabaloota. Pahimmillaan herättää puolentunnin välein, parhaimmillaan kolme kertaa yössä. Väsyttää ihan oikeasti, kun koko vauvan olemassaoloaikana en ole nukkunut kerrallaan kuin korkeintaan viisi tuntia. Päivällä nukkuu sitten tosi hyvin, nytkin on vetänyt päikkäreitä aamu puoli yhdeksästä asti. Samulla kun on sellainen rytmi, että heräämisen jälkeen hetken jaksaa touhuilla, sitten syö aamupuuron ja heti sen jälkeen takaisin nukkumaan (rattaisiin). En oikein käsitä, mitä noiden öiden kanssa pitäisi tehdä. Olen antanut toistaiseksi vielä maitoa pullosta, kun tutilla ei tahdo rauhoittua kuin hetkeksi. Omaan huoneeseen en voi siirtää, kun mies pistää vastaan henkeen ja vereen. Huoh, jonkinlainen unikoulu olisi kai paikallaan.
Toinen asia, joka aiheuttaa päänvaivaa on tuo syöminen. Poika ei mielestäni syö tarpeeksi. Puuro menee parhaiten ja lihasoseet jotenkin. Painoa ei ole kuitenkaan tullut viimeiseen kuukauteen puoleentoista yhtään ! Olen vähän huolissani, vaikka Samu onkin tyytyväisen ja iloisen oloinen.
Koirien kanssa arki sujuu todella hyvin. Varsinkin narttukoiran kanssa Samu on ylin ystävä ja jopa komentaa koiraa tulemaan luoksensa kiljahduksin ja ärähdyksin. Söpöä.
Uuteen istuimeen ei olla vielä siirrytty, vaikka se onkin hankittu. Samu kun ei vielä paina sitä yhdeksää kiloa. Pikkuisen harmittaa, kun anoppi pakotti hätäpäissään ostamaan istuimen, jonka voi asentaa vain kasvot menosuuntaan. Pitäisiköhän ottaa kaverilta käytetty hetkeksi, jonka saa toisinkin päin ?
Toivottavasti helteet helpottaisi. Vetää tosi veteläksi tämä väsymys ja kuumat kelit. Pinna on tiukalla ja mies tuntee sen nahoissaan. Noh, kait se helpottaa. Yksi tuttu sanoi hauskasti; jos lapsi ei nuku öitänsä kiinteiden, eikä vielä iltapuuron syönnin aloittamisen jälkeenkään, niin kyllä se sitten alkaa nukkua, kun alkaa polttaa tupakkaa. Täysin totta !
Hyvää kesää kaikille äideille ja palleroilleen
Ö+Samu 7 kk 1 vko
Oli aikomus tulla rutkuttamaan meidän levottomasta viime yöstä, mutta luettuani Noeman jutun, taidankin olla ihan hiljaa. ;-) Tsemppiä Noema opiskeluun! Hurjalta kuulostaa tuo lukutahti, huhhuijaa. Ei kyllä luonnistuisi multa.
Gerda: Sain sulta vastavuoroisesti idean leikkiä myös pojan kanssa tuota tekonukkumis-leikkiä. Kuulosti niin hauskalta. :-) Kyllä täältä aina tulee hyviä ideoita ja vinkkejä kalasteltua samalla kun muiden juttuja lukee. Eli lisää vaan kirjoituksia!!! :-)
Meillä on siirrytty kaukalosta istuimeen ja poika viihtyy nyt huomattavasti paremmin autossa. Joku Britaxin istuin me hankittiin, tai siis mies hankki, sen takia en muistakaan tarkemmin mallia. ;-)
Puhumisesta sen verran että nyt on taas menty enemmän vokaalien suuntaan kun jossain vaiheessa aiemmin tuli sitä konsonanttitavutteluakin enemmän, esim. he-he-he, hö-hö-hö, anna ja ämmä. Pojalla on nyt niin kiire harjoitella liikkumista ettei ole kai aikaa turhia höpistä. Kommentoi mun jutteluihin usein lyhyesti vain tokaisemalla " ö?, ö!, ö?" . Ja mun perään huutelee " äi, äi, äi" ja iitä venytetään tarpeen mukaan, niin kauan kunnes kutsuun vastataan. ;-)
Halun päästä syliin, poika osoittaa ojentamalla käsiään (kun on todella suuri sylinkipeys, kädet oikein tärisee) ja lattialla ollessaan myös puskemalla päätään mun / isin jalkoihin. Meidän pikkuinen, suloinen pässi-poika! :-)
Onnistuuko muilta hyvin vaavien hampaiden pesu? Ilman huutoja ja hanttiin panemisia siis? Jesse ei ymmärrä pelätä hammaspeikkoja, kun ei millään antaisi pestä kuutta hammastaan. Joka ilta yritetään ne pestä, mutta ei ole helppoa puuhaa kun toinen karjuu ja suipistaa huuliaan umpeen.
Mulla on tänään vapaailta, menen kaverin kanssa alkuillasta terassille rupattelemaan ja nauttimaan parista kylmästä siideristä. Iiiihaaanaa! Tuskin olen kovin myöhään kun on hieman kertynyt univelkoja, mutta silti tosi mukavaa päästä vähän rentoutumaan. Mies hoitaa täällä pojan iltatoimet ja nukutuspuuhat sillä aikaa. Tehdään ne normaalisti lähes aina yhdessä, joten ovat ihan tuttuja juttuja miehelle. Poijjaat pärjäävät keskenään varmasti aivan mainiosti.
Nyt pyykkejä ripustelemaan...
Voimia kaikille yökukkujien mammoille!
Meillä Anni on ruvennut vieressä kiemurtelemaan unissaan niin kovasti, että pinnikseen on pakko totuttaa. Viimeyönäkin potki vuorotellen mua ja isäänsä (pyöri siis napansa ympäri) Tämä on tosin pientä luettuani Noeman jutun. Sain viimein Annin ulos nukkumaan. Saas nähä kestääkö päiväunet kauemmin kuin puol tuntia. Helteellä ei oikein saa nukuttua, raukka.
Alkuviikon pinoa en kunnolla ehtinyt edes lukea, saatika kommentoida. Jotain kai isompaan turvaistuimeen siirtymisestä. Meillä ei vielä olla siirrytty, ei edes hankittu. Kovasti kyllä kaukalossa puskee itteensä pystyyn, mutta muuten mahtuu siihen vielä ihan hyvin. Jos tässä syksynmittaan sitten vaihtais.
Meille ei mitään uutta. Anni istua napottaa lattialla lelujensa kanssa, mikään kiire ei ole lähteä liikkeelle. Kurottelee lelujaan niin, että melkein menee konttausasentoon, muttei kuitenkaan. Eilen illalla yritin houkutella mansikan avulla neitiä liikkeelle. Yritys oli kova, mutta hermo meni lopulta kun ei päässyt mansikan tykö. Sitten tyytyväisenä sitä nassutti kun nostin istumaan. Puhetta meillä tulee gaa-gaastä mömmöön ja kaikkea siltä väliltä. Ätä ätää hokee ja välillä aivan kuin sanois äitä, mutta taitaa olla vahinkoja. Kovasti yrittää myös suhista isiä... ainakin äidin mielestä.
Mutta nyt itkuhälytin sano jotain. Täytynee lähtä sitä pientä päivänpaistetta katteleen.
Marrasfanttiko se muuten oli joka kans jo kovasti kuumeilee pikkukakkosta. Onnea yritykseen! Täällä myös kova kuume, menkatkin alko kun Anni oli 5kk joten senkin puoleen täällä kuume korkealla. Imetys taitaa vaan entisestään hankaloittaa tärppiä. Toivottavasti pikkukakkonen sais alkunsa meillä ennen vuodenvaihdetta.
Hertta ja Anni 8kk
Katsotaas, ehtiikö tässä mitään kirjotteleen kun tytöllä on kauhee vauhti päällä koko ajan!
Meidän tytöllä puhkes ekat hampaat siis molemmat alahamput samana päivänä. Ei mitään huutoja eikä kiukkuja ole ollut, onneks.
Räikkä- rockissa käytiin likan kanssa jammailemassa fröbelin palikoiden tahtiin ja hauskaa oli, mulla ainakin. Mä tykkään käydä kaikissa lasten tapahtumissa, näkee ihmisiä ja kaikki on selvin päin! Oli siä kummipoikakin 5-vee mukana, porukalla mentiin.
Ympäri kämppää mennään, tyttö edellä ja minä perässä, ja mitään ei kerkee tekeen, kun tarvii pikkuisen menoa vahtia! Mutta ihanaa katsella, kun neiti on niin INNOISSAAN, kun pääsee itse paikasta toiseen ja aika nopeasti. Ja tietty miljoona kertaa saa hakea vahvistimien ym. olkkarin mööpeleiden luota ja kaikki napit on jo ehditty painaa pohjaan. Ja tietetysti huonekasvit ovat kanssa erittäin kiinnostavia. Koskahan ehtii syömään tuon palmun, ennenkuin huomaan..
Turvaistuimeen ei varmaan tarvi likkaa laittaa ennen 1- vee synttäreitä, painoa on nyt 7,5kg ja tosi hyvin tilaa on kaukalossa, ainakin kesä vaatetuksella. Muilla tuntuu olevan paljon isompia vauvoja!
Santerin kirjoitus oli ihana! Tule useemminkin kertomaan kuulumisia.
Nyt ei enempää kerkee tällä erää, muuten on kohta akvaarion suodatin lattialla.Siihen malliin neiti repii johtoa. Apua ja huhhuh!
[color=purple] noema: Olitteko te menossa tai jo käyneet ulkomailla?
Vai kenen perhe se olikaan?
Nyt nimittäin on iskenyt rantalomakuume!
Osaatteko kertoa mitään vinkkejä mikä olisi hyvä kohde?
Tässä vähän omia toiveita matkasta;
-edullinen hintataso
-mielellään ranta lähettyvillä
-" nähtävyydet" eivät ole pahitteeksi
-hyviä osto mahdollisuuksia
Olen katsellut äkkilähtöjä ja ihan kivoilla hinnoilla niitä löytyy.
Voi olla että jo viikon päästä ollaan menossa. Nooh, miehellä ja pojalla ei ole passia joten tuskin sentään niin nopeasti.
Siskoa ja hänen miestään olen houkutellut myös mukaan. Heidän kanssaan jos lähtee niin onnistuu vasta elokuussa.
Tulispas vuodatus :)
Sain (muistaakseni) täältä idean mennä vauvan kanssa yhdessä suihkuun. Hitsi, kun Jere tykkää! On aivan innoissaan. Ollaankin käyty jo monta kertaa. Istutan pojan potalle ja siinä sitten on ihana metsästää vesipisaroita. Taitaa muutenkin tullut äitiisä, on niin innoissaan vedestä.
Kirjoittelemisiin taasen!
[color=purple] örmelö: Mielestäni kovin pientä lasta ei saa laittaa kasvot menosuuntaan. Olenkohan ihan väärässä? Ihankuin jostain olisin lukenut että vasta 20kg suositellaan kasvot menosuuntaan.
[color=blue] " Ruotsin Tielaitos, VTI ja muut liikenneasiantuntijat varoittavat vanhempia kääntämästä lapsia liian aikaisin kasvot menosuuntaan. Nykyään tämä on entistäkin tärkeämpi kysymys, koska uusien autojen kovemmat korimateriaalit eivät vaimenna voimia yhtä pehmeästi kuin aikaisemmat materiaalit.
Tämän vuoksi suositellaan, että lapset istuvat selkä menosuuntaan 4 vuoden ikään asti tai kauemminkin, jos mahdollista. Alle 3-vuotiaat lapset eivät saisi missään nimessä istua kasvot menosuuntaan."
http://www.britax.fi/meny1Frame-1.htm
[color=blue] " Selkä ajosuuntaan on pienille lapsille turvallisin
Pienille lapsille turvallisimpia ovat selkä ajosuuntaan asennettavat turvaistuimet tai -kaukalot. Valtaosa onnettomuuksista on etupäätörmäyksiä, jotka ovat myös voimakkaimpia. Lapsen kaularakenne ei ole riittävän vahva kestämään kolarivoimia, sillä aikuisiin verrattuna heidän päänsä on painavampi suhteessa kehoon. Selkä ajosuuntaan olevassa turvaistuimessa lapsen kaula saa tarvitsemansa tuen.
Tutkimusten mukaan kasvot ajosuuntaan kiinnitettävissä istuimissa riski kuolla ja loukkaantua vakavasti on suurempi kuin selkä ajosuuntaan kiinnitettävässä turvaistuimessa.
Kuinka kauan selkä ajosuuntaan
Lasta suositellaan kuljetettavaksi selkä ajosuuntaan niin kauan kuin hän sopii istuimeen, mutta ainakin kolmeen ikävuoteen saakka. Turvalaitteen kiinnitysohjeista selviää, onko laite hyväksytty kiinnitettäväksi selkä ajosuuntaan.
Yli 18-kiloisten lasten turvavyöistuimilla ja turvavyökorokkeilla lisätään turvavöiden käyttökelpoisuutta lapselle. Noin 10-vuotias lapsi käyttää turvavöitä aikuisten tapaan."
http://www.liikenneturva.fi/fi/turvalaitteet/lasten_turvalaitteet/index…
[color=purple] ajattelin vain laittaa näitä linkkejä, jos joku on kiinnostunut. Jere on päikkäreillä ja äiti tylsistyy :)
10kaks, juu me oltiin Espanjassa rantalomalla. Paikka oli Mijas Costa, Malagasta 30 kilsaa etelään, kuuluu Costa del Solin alueeseen. Kannattaa soittaa matkatoimistoon ja kysyä, että mitkä alueet ovat erityisesti lapsiperheille suunnattuja.
Suosittelen Espanjaa ja juuri Costa del Solia (useita rantalomakohteita) Siellä on rantaa, shoppailu mahdollisuuksia (voi niitä liikkeitä ja tyylikkäitä vaatteita), kulttuuria (jos hiukan malttaa siirtyä turistirysästä kauemmas), aurinkoa ja lämpöä jne.
Meille oli auto vuokrattuna/maksettuna jo lentokentälle Aviksen kautta Suomesta ja jätimme sen kun lähdimme samaiselle kentälle. Autolla pääsi tutustumaan erilaisiin kaupunkeihin, joista on pakko hehkuttaa Rondaa, muinaista kaupunkia, josta oli juttua Hesarissakin muutama viikko sitten. Mieletön paikka! Auto mahdollisti myös muunlaisen vaihtelun. Käytiin mm toisessa kaupungissa vesipuistossa ja eläintarhassa jne. Oli myös ihanaa päästä hellettä karkuun välillä ilmastoituun autoon :)
Espanjassa oli isoissa kaupoissa ihan samat vaippa ja vauvanruoka setit kuin täälläkin. Itse roudasin kaiken mukana, tuntui jotenkin " turvallisemmalta" .
Ilmoita muuten matkanjärjestäjälle, että teillä on matkassa vauva ja haluatte koneessa babybacket paikan. Sen saaminen ei ole ihan varmaa, mutta ainakaan sitä ei saa, jos ei vauvasta mainitse. Babybacket paikka on koneen etuosassa. Niillä paikoilla on jalkatilaa kuin ykkösluokassa ja penkkien eteen kiinnitetään sänky vauvaa varten. Helpottaa lentoja todella. Me saatiin bb-paikka menomatkalla, tulomatkalla oltiinkin ihan normaalilla paikalla ja kyllä oli ahdasta! Ainakin meillä meni lennot hienosti. Kummallakin lentokerralla Onni nukahti kesken nousun ja heräsi laskussa, kun turvavyöt piti kiinnittää. Mainitse myös matkarattaista check in:ssä. Meillä onnistui kummallakin kerralla pitää rattaita koneen ovelle saakka, josta henkilökunta kuljetti ne ruumaan.
Meillä meni kaikki hienosti, voin vain suositella!
Oli vielä paljon mitä piti kommentoida, mutta nyt on jatkettava. Palailen illalla!
[color=purple] Kiitos hyvistä vinkeistä! Autoa en edes ollu ajatellut. Oliko teillä oma istuin mukana?
Onko siinä babybasketissa joku painoraja, millä yhtiöllä te lensitte?
Sitten vielä kysymys, paljonko matka maksoi per henkilö ja menikö pojusta maksua?
Oletko muuten irtisanoutunut irc-galleriasta?
Avikselle ilmoitettiin, että tarvitaan istuin ja se oli autossa odottamassa.
Babybacket on yhden vuoden ikään saakka. Lennettiin Finnairilla.
Meillä on osake, jonka kohdetta vaihdellaan vuosittain, joten ei oltu perinteisellä pakettimatkalla. Kaverit olivat samassa paikassa pari viikkoa aikaisemmin ja heillä äkkilähtö maksoi 400 euroa per pää huoneistohotellissa. Lennot maksoi meillä 150 euroa/per naama suuntaan, poitsusta meni 50 euroa/suunta. Oli suorat lennot.
Mulla oli ne kuvat siellä irc:ssä vain hetken, ikään kuin only for you marraskuiset, joten otin ne nyt pois.
noema: voe nenä, mikä yö teillä oli!! Jaksamisia! En tosiaan kehtaa
meidän öistä edes valittaa :)) Matkastanne muuten, miten imetys onnistui paikan päällä? Mä oon miettinyt että mitenhän meidän käy (jos siis vielä imetän) kun Lotta ei meinaa suostua syömään oudossa paikassa, ja kun meillä ei vieläkään syödä pullosta niin sekin vaihtoehto on poissuljettu.
Mukavaa kuulla teistä Annu80_ ja örmelö!
Örmelö: Voimahaleja sinulle öihin ja päiviin!
Istuimen hankinta ois meillä myös piakkoin edessä, kunhan Lotta vain painais sen 9 kiloa ja vähä päälle. Kuitenkin kun ajetaan viimeistään elokuussa Hesaan täältä Vaasasta niin mukavampi että on enemmän tilaa kuin nyt.
Lotalla on nyt sitten 5 hammasta, 2 alhaalla ja 3 ylhäällä. Ja taitaa tulla se toinenkin etuhammas piakkoin. Kauheaa kätinää meillä on ollut jo monta vkoa, oon ollu aika rikki välillä, mikään kun ei käy/kelpaa neidille.... Onko muilla ollut samanlaista? Eilen pääsin alemyynti-ostoksille kun tarvitsin uusia kesävaatteita reissua varten,
vanhat kesävaatteet on isokokoisia tällä hetkellä. Eikä haittaa kyllä yhtään ;) Lotta oli sitten isin hoidossa kun olin ostoksilla, eikä ollut suostunut nukahtamaan vaunuihin (sunnuntaista lähtien vaunuissa ollut suoraa huutoa heti kun liikkeelle on lähdetty ...), meidän sänkyyn oli sitten huutaen hyydähtänyt ja nukkui sitten 4 tuntia! Ikinä meillä ei oo nukuttu sellasia päikkyjä, hyvä jos 2½ tuntia nukkuu putkeen.
Mieskin on vielä muutaman tunnin töissä, ja sitten alkaa 3 vkon loma, ihanaa kyllä!
Meillä Lotta puhuu lähestulkoon koko ajan, hö-ö (=heinäsaari on suosittu paikka), mamama, trrrr on yleisimmät tällä hetkellä.
auringonkukka05: hampaiden pesu onnistuu välillä hyvin, ja välillä ei sitten millään. En tiä mistä oikein johtuu.
10kaks: Me ollaan kans menossa etelänmatkalle elokuussa, Rodos päättyi valinnaksemme kun sielä on vielä silloin lämmintä. Ekaks katottiin kyllä Mallorcaa, mutta suurin osa huoneistohotelleista mitä katottiin oli menny jo, joten päädyttiin sit tuonne Rodokselle (ikinä kun sielä ei ole oltu). Finnmatkoilla on ainakin noita Blue-village ja Blue-Star vaihtoehtoja perheille.
Muuten mihin aikaan teillä yleensä mennään nukkumaan ja koska noustaan ylös? Meillä Lotta " yleensä" menee nukkumaan klo 21-22 välillä, ja ylös ollaan noustu nyt useana päivänä viimeistään klo 7.30. Miten jos tuntuu nukkuvan pitempään, niin ootteko herättäneet vai antaneet nukkua? Mä oon ite antanut nukkua kun itsekin nukun mieluusti pitkään :))
Mistä muuten vois tulla ilmavaivoja, kanasta vai maissinaksuista? Maissinaksuja on kyllä syöty pitempään, kana ollut kuvioissa vasta muutaman päivän.
Onko muille tullut niskaan punaisia näppyjä kun hikoillaan, vai ollaankohan meillä allergisia jollekin?
Hyviä vkonloppuja kaikille, ja voimia niille jotka joutuvat öisin valvomaan! (lukeudun vielä itsekin niihin ...)
KUUMA!!!! Tänään näyti mittari 31 astetta tossa keittiön seinustalla varjossa.. Kosteusprosenttikin on varmaan aika huikea!
Helteistä huolimatta poitsu nukkuu yöt hyvin ja ruoka maistuu. Pelkkä vaippa päällä nukkuu ja päivälläkin on vaan shortsit vaipan päällä.Ilman paitaa niinku miehet:)
Meihin on iskeny kesä flunssa, räkä valuu ja nenät tukossa mulla ja lapsilla. Luulin eka et oon allergia oireita ssanu, mut kun kaikki lapsetkin tosiaan niiskuttaa, niin kai se ihan räkätautia on.
Poika on oppinu istumaan tosi topakasti, ammeessakin pysyy jo hyvin istualtaan. Jokeltelee uudella tyylillä DÄÄDÄÄÄDÄÄ, TÄTTÄÄ, VAUVAUVAU...aivan ihanan kuuloista. Touhuaa omia juttujaan ja osaa näyttää jos loukkaantuu tai keskeytetään:) Sen kummemmin ei vielä liiku, mahallaan ollessa vetää jalkoja masun alle koukkuun.
Kelalta tuli jo kotihoidontuen hakupaperit..Niin se aika vaan on hujahtanu! Mä jään kotiin, katotaan nyt millä systeemillä. Mulla on ansiosidonnaisia päiviä jäljellä, mut toisaalta mies vois palkata mut yritykseensä " sihteerikisi" .. Katotaan nyt.
Miten te muut tette, moniko lähtee töihin ja kuka jää kotiin?
Vauvakuumeisille tärppionnea!! Meillä ei kuumetta eikä halujakaan enää hankkia vauvoja:)
Mut nyt tää mamma lähtee suihkuun, hiostaa niin älyttömästi.
Mukavaa viikonloppua kaikille!!!
äitykkä ja poikanen
Ai nii..Meillä on Akta Cracon DuoFlex XTP turvaistuin. Kaukaloon poika on aivan liian iso jo. Tykkää istua istuimessaan, tilava on. ainoa huonopuoli on, et se vie autossa aika paljon tilaa..Meillä kun nuo isommatkin on toinen turvaistuimessa ja toinen korokkeessa. Mutta hyvä tuoli on, meillä on ollut isommilla lapsilla samanlainen.Nyt jouduttiin ostamaan uusi, kun se entinen homehtui varastossa:( Poika istuu selkä menosuuntaan päin takapenkillä apukuskin takana.
[color=purple] Me valvomme täällä vielä miekkosen kanssa vaikka poju on nukkunut 22.30 asti. Huominen onkin meillä vanhemmilla sitten väsynyt päivä.
En tiennyt että ne lähettää Kelasta kotiin niitä kotihoidontuki-hakemuksia!
Olen täyttänyt ne jo toukokuussa, on vain unohtunut palauttaa.
Kuinka moni tulee saamaan kuntalisää? Sehän ei tietääkseni ole kaikkien etu.
Meillä saa 151e/kk, ihan kiva lisä.
Matkasta vielä: Voi olla että me otamme äkkilähdön, rahatilanteessa kun ei loppupeleissä ole hurraamista!
Mutta taidetaanpa lähteä nukkumaan.
10kaks ja uinuva Jere 7kk ja melkein 2vkoa :)
[color=orange] Täällä taas!
Yö tuli nukuttua suht hyvin, unen päästä sain kiinni vasta neljän aikaan.
Äh, aivot eivät pelaa, kirjoittelemisiin!
Nyt ei täällä ainakaan ole helle vaan tuuli puhaltaa kivasti. Eilen olimme maauimalassa 5 tuntia ja vaikka varjossa oltiin niin minä paloin selästä ja etupuolt aaika pahasti ja pojan kädetkin punottivat. Tuli paha mieli, olenko noin huono äiti, että poijjaankin kädet vähän punoittaa, hö. Onko muilla lapset palaneet?
Vanhempani toivat poijjaalle kävelytuolin. Olivat vain halunneet ostaa. Kiva. Onko muilla sellainen? Ei vielä ole keritty kokeilla, kun ollaan päiväunilla ulkona.
Eilen vasta klo 22 mentiin nukkumaan, kun aina yleensä jo klo 20. Poika oli ihan virkeä niin myöhään. No aamulla nukuttiin kaikki 9 asti eikä perinteiseen klo 7. Kiva kiva. Minä en herätä poikaa ikinä uniltaan.
Itse ostimme ihanana nallepuh lelulaatikon pojalle.
Pitäisi mennä kaverin 60v juhliin yhdelle mökille miehen kanssa. Ne on aikuisten juhlat MUTTA minä olen niin hölmö etten jätä vielä poikaa hoitoon joten otamme hänet mukaan ja emme siis ole kauaa siellä. Onko muita jotka eivät ole jättäneen lainkaan vauvaansa hoitoon?
Juu mullekin posti toi kelasta hakupaperit. Aion jäädä myös siis kotiin. Vaikka rahat pienenee aika paljon niin kaipa sitä jotenkin pärjää.
Pitikös jotain vielä kijroittaa... hmmm
no, mutta mukavaa viikonloppua!!!!!!!!!
Minusta kanssa poika sanoo äiti ja kaikkea muuta kummanhauskaa kuuluu suusta... =)
Kylläpä onkin pitänyt lämmintä. Siirrettiin tänään Jessen sänky omaan huoneeseensa, sillä puolella asuntoa kun on vähän viileämpää. Saas nähdä miten ensimmäinen yö " erossa" menee. Varmaan unenpöpperössä etsin poikaa ihan vääristä paikoista. ;-)
Mullekin tuli Kelalta postia ja ensi viikolla ois tarkoitus kiikuttaa Kelaan täytetyt lomakkeet. Meillä mies pitää vanhempainlomaa neljä viikkoa (ihanaa!), joten täytellään parikin lomaketta. Hoitovapaalla olen tämän vuoden loppuun, tammikuussa pidän kertyneet kesälomat ja sitten töihin. Neuvottelen työpaikalla saisinko jäädä vielä osittaiselle hoitovapaalle eli tehdä 6h työpäivää.
Nyt täytyy rientää auttamaan miestä pojan iltatoimissa. Tässä vielä vinkki vitonen näin hellepäivien kunniaksi: meillä poika tykkää ihan hirmuisesti kun suihkutetaan sumutinpullolla vettä päälle, ihan sellainen kevyt sumu siis. Vilvoittaa ja virkistää mukavasti. :-)
Minusta tuli feministi. Luen parhaillaan tenttiin, joka käsittelee seksuaalietiikka ja nimenomaan sukupuolellisuuden hahmottumista, sitä mitkä osat siinä ovat biologian aikaan saamia ja mitkä opittuja/opetettuja. Istuttiin illalla miehen kanssa sohvalla ja tokaisin siitä sitten kirjan takaa miehelle, että minusta tuli feministi :) Mies katsoi vähän hölmistyneenä ja tokaisi, että " hyvä" .
Voi Gerda, ihanaa kuulla, että sinulla on jo parempiakin päiviä! Kyllä ne mustat pilvet siitä häipyvät, pitää vaan muistaa manata niitä huitshemmettiin joka päivä. Itselläni auttoi masennusta sairastaessani se kun sanoin ihan ääneen masennukselle, että turha yrittää, minä en enää samaan halpaan mene! Persiiseen siitä minun elämääni pilaamasta! Kuulostaa todella hullulta, mutta auttoi kyllä :)
Meillä poika sanoo kanssa mammamammapappapappa. Kirkuu nykyään myös puheen päälle. Eli jos keskustelen mieheni kanssa jostain, Onni alkaa huutaa niin lujaa, ettei puhetta enää kuulu. Mielenosoitusta?!? Yliväsyneenä alkaa aina tihrustaa äeitii, mutta takuulla ei ymmärrä vielä tarkoitusta. Tuntuu, että on lähinnä vahinko, mutta toisaalta sama äeitii toistuu muutaman kerran viikossa.
Onni veti mua yöllä nenästä. Olin mennyt vasta puoli yhden maissa nukkumaan, tenttilukujen takia. Heräsin siihen, kun Onni kinusi tissiä. Ajattelin automaattisesti, että on aamu, koska poika ei ole tissiä yöllä pyytänyt 3 kk täytettyään. Otin poitsun ihan unenpöpperössä kainaloon ja aloin tissittää. Tissin jälkeen Onni vaan pyöri sängyssä ja tsekkasin kelloa. Se oli 01.15, eli olin nukkunut korkeintaan 45 minuuttia. Sitten laitoin takaisin pinnikseen. Alkoi kamala nukutusrumba (seisomaan - itku - äiti laskee alas - seisomaan - itku - äiti laskee alas x 1000000) ja poika nukahti vasta 02.50. Sitten heräsin seuraavan kerran siihen, kun miehen työpuhelin soi, hätätapaus, hänen oli pakko vastata. tsekkasin kellon ja se oli 03.15, olin siis taas nukkunut vain vartin verran. Aamulla oli kuudelta hieman silmät ristissä, kun poitsu halusi herätä. Mutta kahvin voimalla läpi seuraavan tenttikirjan :D Mulla on taas niin vähän aikaa lukea, että kirja päivässä pitää mennä vähintään, huokaus.
Nyt lukemaan, palailen!
Noema ja Melukylän Onni