Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon käytät rahaa omiin vaatteisiin?

29.09.2006 |

(laitoin tämän myös kotiäitipalstalle, mutta se on aika hiljainen palsta, joten anteeksi kaksoispalstaus)

Hei,

Minä mietin täällä (pinnallisena...), että olisi kyllä kiva edelleen kotiäitinäkin, vaikken juuri missään käy, niin ostaa trendikkäitä vaatteita.

Rahaa on tällä hetkellä vain NIIIIN vähän, että itselle ei juuri mitään raaski hankkia, nyyh :)

Tätä ketjua ei sitten pidä ottaa liian vakavissaan..

mutta mua ainakin harmittaa, että on tosi vähän vaatteita ja nekin ovat vain " perus" vaatteita, trikoopaitoja ja farkkuja ja verkkareita. Mitään siistejä vaatteita en omista. Tai bilevaatteita.

Kuinka monet kengät ostat vuodessa, jos ei lasketa jotain urheiluun tarkoitettavia lenkkareita tms.

- ostaisin useammat, mutta nyt noin yhdet vuodessa. Eli oikeastaan on kahdet talvikengät, syyskenkiä on useammat, ostettu 3n vuoden aikana.

Talvitakkeja omistan 2, toisen viime vuodelta ja toisen viiden vuoden takaa.

Kuukaudessa menee rahaa omiin vaatteisiin noin 50e. Tässä kuussa en ole ostanut mitään, viime kuussa yhden paidan. Kesällä ostin yhden topin, uikkarit ja t-paidan.

Eli valivali tällaisesta turhanpäiväisestä, kun välillä on " kateellinen töissäoleville, kun on varaa ja saa pukeutua kivasti.

Mutta olisi kiva kuulla muiden mietteitä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai miten se sanonta meneekään.

Itse äitiyslomalla ollessani pärjäsin aika hyvin, mutta sitten asunnonvaihto ja hoitovapaa söi käyttövarani. Mutta en kyllä kotona ollessa tarvinnut kuin farkkuja, verkkareita jne. Sitten töihin palatessa tulikin hankittua tosi paljon uusia vaatteita, kun oli taas enemmän rahaa.

Nyt jälkeenpäin ajateltuna en tainnut hankkia kotona ollessa juuri mitään uusia vaatteita. Ehkä jossain tehtaanmyymälöissä ja kirppiksellä tuli käytyä, kun oli aikaa. 50e kuussa riitti varmasti oikein hyvin.

Vierailija
2/8 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tosiaan huomannut että lapsille kyllä ostan kaiken maailman vaatteita, tälläkin hetkellä olen ostanut tulevalle kolmannelle vauvalle jo 3 vauvahaalaria, vaikka tiedän että kaikkea ei edes ehdi pitää. .....Jos sanoisin että kulutan omiin vaatteisiini 5-30 e kuussa. Joskus ostan kirppikseltä kasan hyväkuntoisia vaatteita 1-2 e kappale, ja osa todella muodikkaita ja vähän käytettyjä. Kaupasta en raaski ostaa paljoa vaatteita, ainoastaan alusvaatteet ja kengät, ja ulkovaatteet. Ja monesti käy niin että kyllästyn itse vaateeseen aika pian.... Aika moni kaverini kyllä ihastelee vaatteitani ja kysyy mistä olen ostanut niin vähän nololta välillä tuntuu sanoa että kirppikseltä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kotona kohta 3,5 vuotta, eikä rahaa kamalasti ole ylimääräistä, mutta sen verran kuitenkin, että jos tarvitsen uudet kengät, voin ne hyvin ostaa. Mä olen tosi pihi ihminen ja ostan itselleni vaatetta vain, kun tarvitsen. En juuri koskaan osta mitään vain siksi, että haluaisin. Lapsille ostan kyllä, vaikka eivät tarvitsisikaan.

Syksyksi mulla on yksi perustakki ja yksi vedenpitävä kuoritakki sadekeleille + vanha sadetakki. Haluan uuden sellaisen syystakin, jolla viitsisi mennä vaikka johonkin juhliin (vaikkei me kovin usein käydä missään juhlissa), mutta en ole löytänyt mitään kivaa. Talveksi on n. 3 vuotta vanha siisti untsikka, jota käytän oikein kylmillä ilmoilla kaupungilla tms. Sitten on sellainen ohuempi talvitakki, joka on ollut ainakin 5 vuotta, mutta siihen tuli kamala mahapussi viime talvena, kun pidin sitä (kylläkin ihan tarkoituksella) loppuraskaudessa. Tohon kuoritakkiin saa kiinni fleecevuoren, jota pidän talvella puistossa. Ton venähtäneen takin tilalle haluaisin uuden talvitakin.

Syksyllä mulla on 3 kengät + kumpparit. Yhdet siistit mokkanahkaiset kengät, yhdet tennarit ja yhdet vähän vaelluskengän tyyliset, jotka ei kyllä pidä yhtään vettä. Talveksi on yhdet kunnon nauhalliset talvikengät ja yhdet siistit talvisaappaat (siis sellaiset sirot, joita voisi pitää vaikka hameen kanssa, joita en kylläkään juuri omista).

Aika vähän on mulla vaatetta ja kenkiä, mutta en kamalasti tarvitse lisääkään.

Vierailija
4/8 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tunnustaa, että ostan itselleni vuodessa vaatteita lähes ainoastaan vain kun on tarve. Kenkiä minulla on neljät: lenkkarit, sandaalit, talvikengät ja kumisaappaat. Minulla on vain yksi talvitakki, vain yksi syys/kevättakki jne.

Kudon itse lapaseni.

Kirpparilta ja alennusmyynneistä ostan vaatteita muuten vain. Ompelen myös itse jonkun verran.

Pärjään sadalla eurolla vuodessa. Siihen on laskettu mukaan kengät.

Joskus jos on ylimääräistä rahaa, panostan sen lasten tarvikkeisiin. Tälle talvelle ostin ihan uudet ja käyttämättömät talvihaalarit ja kengät kummallekin.

Olen kotiäiti ja nelihenkisen perheemme kuukausitulot ovat kaikkiaan 1800e.

Vierailija
5/8 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa aika paljon :/ Olen kyllä kotona ollessa ostellut vaatteita tarpeeseen ja ylikin, se täytyy myöntää. Nyt töihin lähtö lähestyy ja sitä myöten on tullut ostettua ns. työvaatettakin. Kaapissa kyllä suurin osa on ns. peruskamaa, jota lasten kanssa käytän, mutta löytyy sieltä muutakin.

Jonkun verran olen tehnyt löytöjä kirppareilta, mutta on joukossa uuttakin.

Vaatteet ovat mun intohimo ;) ja niitä on paljon. Välillä sitten tulee myytyä kasapäin pois vanhempia, jotta tulee tilaa uusille.

Vierailija
6/8 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiä ostan varmaan kahdet/kolmet vuodessa. Joskus tuntuu, että tarvitsee ostaa useammat, joskus menee varmaan vuosi, ettei osta yhtiäkään.

Talvitakkeja mulla on viisi, joista pari ns. siistimpää ja loput siistejä, mutta urheilullisempia.

Kuukaudessa rahaa menee varmaan keskimäärin 100-150 euroa. Joskus ei mene yhtään, mutta joskus menee sitten enemmän, kun hankkii takin tai farkut tms.

Vierailija
7/8 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varsinainen himoshoppaaja sitten muutoin. Onneksi lompakko sentään vähän toppuuttelee shoppailuinnostusta. Tai en mä tiedä, ostan kyllä usein ihan ostamisen ilosta. Tämä siis silloin, kun en ole raskaana. Tässä raskauksien välissä (3 v) rahaa meni sellaiset 200 e/kk vaatteisiin ja kenkiin. Tähän kuuluvat myös alusvaatteet, asusteet (huivit, vyöt, laukut) ja korut (ns. pukukorut, eivät aidot).

Olen varsinainen kesäkenkäfriikki. Veljeni asuu ulkomailla, jossa on loistavat Internet-kaupat. Hän on rahdannut sieltä eräänkin parin kenkiä minulle tänne Suomeen. Tiedän erään merkin kokomitoituksen, ja etenkin niitä kenkiä on tullut hankittua viimeisen parin vuoden aikana aikasen monet...

Talvikenkiä ei sitten ole niin monet. Äsken tilasin Englannista yhdet nilkkurit, sillä Suomessa ei sellaisia kiilapohjaisia malleja myydä. Niillä ja yksillä aiemmilla pärjään talven hyvin.

Kirpputoreilla en osaa käydä eli ostan vaatteeni uutena.

Kallein hankinta taitaa olla Joutsenen untuvatakki. Takkeja käytän pitkään ja hartaasti. Housut ovat heikkouteni. Niissä käytän ihan keskihintaisia (tosin suhteellinen käsite) merkkejä kuten Mexxiä ja Espritiä. Tosin viime vuonna huomasin, että jos löytää alesta laadukkaat housut (esim. Marc Aurel), ne ovat todella järkevä ostos.

Sanoisin, että mihinkään vaatteeseen (pl. takit) en laita yli 100 e.

Äitiysloman jälkeen yritän järkevöittää shoppailuani. Töissä tarvitsen kyllä siistejä vaatteita (paitapuseroita, neuleita, housuja), mutta mitäpä ihminen tekee esim. viidellä paria melkein samanlaisia mustia housuja... Toisaalta olen siinä mielessä laiska ostaja, että jos löydän vaikka kivan mallisen poolon tai paidan, saatan ostaa niitä pari kolme eri sävyissä.

Mielenkiintoinen gallup!

:-)

Vierailija
8/8 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikea " tuhlailuvuosi" saatan käyttää koko vuoden aikana vaatteisiini n.100e josta rintaliivien osuus on n.70e.

Kenkiin rahaa menee enemmän. Ennen lapsia ostin kengät joka kuukausi, ja alesta niitä tarttui mukaan useampikin pari. Nykyisin ostan ehkä viidet kengät vuodessa. Rahaa kenkiin menee vuositasolla siis noin 200e.

Työvaatteet minulla ostaa työnantaja.

Vaateostiksilla olo on ärsyttävää puuhaa. Onneksi on postimyynti.. Minä en ymmärrä miten jotkut jaksaa vaaterekkejä tutkia intohimoisesti..

Lila75