!!!!MARRASKUISET SE ON VIIKONLOPPU!!!!
Kommentit (38)
HUH hellettä!! Tulis jo hiukan viileempää!!
Meille ei kummempaa kuulu. Lueskelen kyllä ahkerasti teidän juttuja, mut aina ei jaksa kirjoittaa, kun tuntuu ettei mitään ihmeellistä tapahdu!!
Eli mein tättähäärä Sonjalla on 5 hammasta, 3 alhaalla ja 2 ylhäällä. Öisin KOP KOP KOP nukutaan hyvin, ainakin vielä...Päivät on menny hiukan sekaisin, kun helle haittaa. Aattelin viedä Sonskun nukkuu kylmäkellariin, heh heh! Olis ainakin viileetä. Sonja kierii ja pyörii. Mut ei konttaa, hyvä niin, meillä kun riittä vauhtia muutenkin! Ihmeempää ei siis kuulu...
Mitähän joku kyseli..hmm..en muista enää.. Meillä ei oo koskaan ollu kellään lapsel kävelytuolii mut kuulostais ehkä kivalle. Toisaalta, mulla ei oo mikkään kiire saaha neitiä koivilleen! Pysyköön rauhassa vaan " pikkuisena" .
Minkä kokoisia vaatteita käytätte pikkuisilla? Musta mein neiti on kasvanut hiiiiiirrrrrveesti, nyt ei ollu 7kk neuvolaa, niin en osaa sanoa tarkkoja mittoja..Mut bodyt on oltava väh 74cm ja " leikkipuvut" tai sellaiset on 80cm. Myös golleceasut on 74-80cm. Typsy kasvaa silmissä!!
Jaksuja kaikille helteisiin ja yökukkujille extra tsempit!
Hormooniska ja " kakarat"
Luin uudelleen ja nyt vastaan muutamaan kyssäriin..
Eli mä olen kotiin jäämässä, " kotirouvaksi" , heh heh..Meillä ku on lapset niin et vanhin aloittaa koulun elokuussa, niin voi olla hyväks et olen kotona. Ja sit löytyy yks 3v Ville Vallaton ja sit Sonsku....
Ja nukkumisest, meillä nuorin nukkuu yleensä ennen klo 21 ja herää 6-8. Ja tokkiinsa annan nukkua piiiitkään jos tykkää..Esikon kans kuorsattiin joskus jopa klo 11 asti kun ei ollu muita lapsia vielä...
Hormooniska ja " kakarat" 3/99, 5/03 ja 12/05
kun pitäisi jo olla nukkumassa... Olen usein jo klo 22 unten mailla..
naurahdin, kun lukasin oman juttuni, että ompas meillä vanha kaveri.. =)) heheeh. Oltiin siin kaverini 30v juhlissa ei 60v. Kivaa oli mökillä ja reilun 3 tuntia oltiin ja lähdettiin ajamaan kotiin. Poika nukahti kivasti autoon, mutta ei jatkanutkaan heti siitä yöunia helpolla. No, söi tissit tyhjiksi , mutta vehtasi ja väänsi, oli niin kuuma... Nyt tosin jo tunnin nukkunut.
Vähän kokeilimme kävelytuolia jo pojalla, mutta ei vielä oikein tykännyt. Taisi pelästyä vähäsen, kun se lähti liikkeelle. Vaikka hyppykiikussa ja vauvakeinussa tykkää olla. No annetaan tehdä tuttavuutta ensi siihen niin sitten voipi jo tykätä. Tosin kun ei silleen ota askelia, vaikka aina pystyyn nousee niin voipi olla että menee tovi ennenkuin tuo kävelytuoli on kiva jutska.
Meillä vaatekoko myös jo tuo 74/80. Hui kun on isoja jo vauveliinit. Mutta yhdet shortsihaalarit meillä on kokoa 62 ja ne menee hyvin.
Muuten jonkun vauveli oli kova pusuttamaan niin meillä samoin. Ottaa oikein hiuksista kiinni ja pusuttaa koko naaman ihan märäksi. Aivan ihana. =)
Mutta eipä kummempia kuin menen rasvaamaan palaneen ihoni ja käyn maaten, öitä marrasmammat ja nukkukaahan vaavit koko yö heräämättä.
Täällä yksi entistäkin väsyneempi äiti linjoilla. Viime yönä jatkui sama meininki kuin parina aikaisempana yönä. Poika nukkui muutaman tunnin ja sitten, kun olin itse nukkunut tunnin verran alkoi bileet. Viime yönä ne kekkerit loppuivat viideltä aamuyöllä. Herätys olikin sitten tavallisesti kuudelta. Itku meinasi päästä.
Meillä menään nukkumaan 1930 ja herätään 0600 (ja nyt tosiaan miljardi kertaa siinä välissä).
Niin ja Tintta-liisa, meillä on kanssa ihme kitinää ollut ilmassa. Joko johtuu kuumuudesta tai sitten on hampaita tulossa, tai what ever.
Meillä onnistui imetys ihan normalisti reissussa. Poika on kovin sopeutuvainen, eikä hämmästele uusia paikkoja. Lentokoneessakin tosiaan oli tissillä nousussa ja nukahti siihen :)
Meillä hampaidenpesu on Onnin mielestä tosi kivaa. Aina virne naamalla tuijottaa itseään peilistä, kun hampaita pestään. Poika " pesee" lisäksi vielä innokkaana itse omia hampaitaan (omaa suutaan) aina suihkussa paljussa istuessaan. Toivaotaan, että Jesse innostuu viimeistään sitten uudestaan hampaidenpesusta, kun Muumitahnat astuvat kehiin!
Näpysitä kyseltiin. Onnille tulee kanssa helposti hikinäppylöitä helteellä niskaan. Poitsu käy aamuisin äidin kanssa suihkussa ja iltaisin isin kanssa, tällä pesumäärällä ei ole enää näppyjä näkynyt. Poika on muutenkin niin kova sotkemaan ja pulauttamaan (vieläkin!!!!), että kaksi pesukertaa päivään ei ole liikaa.
Mä jään kotiin. Palaan työelämään vasta maisterina, eli luultavasti joskus Onnin mennessä kouluun ;D Ei vais, kova tarkoitus olisi vääntää iso G valmiiksi siten, että poika olisi menossa tuossa parin-kolmen vuoden iässä tarhaan. Saa nähdä, näillä univeloilla ei paljoa päässä leikkaa.
10kaks: Helsinki lisä tulee minulle. Kai. En ole selvittänyt. Eikö nuo kuntalisät tule kaikille, siis, että eivät ole tulosidonnaisia? Tyhmä kyselee.
Meillä ei ole kävelytuolia, mutta olen harkinnut sellaista. Taitaa jäädä kuitenkin hankkimatta, kun tuo poika jo kävelee tukia pitkin ja on nyt alkanut päästää otettaan irti. Seurauksena se, että kaatuu mitä hurjemmissa asennoissa lattialla. Kamalaa katsottavaa, mutta minkäs teet. Eiköhän tuo tarkoita sitä, että meillä kävellään ilman tuoliakin kuukauden päästä. Hurjaa!
Auringonkukka, huisi idea tuo vesisuihkepullo. Täytyy kokeilla. Kuulostaa ihan Onnin jutulta, on sellainen veijari kanssa, että varmasti hekotukset irtoaisi!
Nyt menen nukkumaan. Piti vielä lukea, mutta en kiduta itseäni. Huomenna on päivä uus!
heti aamusta et jos ei olis niin kuuma, mutta poikanen nukahti meidän sängylle. Tyynyistä ollaan tehty hirmuset muurit ettei pääse tippumaan. Kyllä se kerran on sieltä alas tullut, mutta lattialla oli vielä varalta tyynyjä ja tipui niiden päälle. Pieni itku tuli ja hätäsinä soitettiin lääkärillekin, mutta sanoi että ei hätää jos on tyyny pehmentänyt pudotusta ja sänky on matala. Nyt on kyllä sellaset suojavallit ettei äitikään pääse kunnolla könyämään yli ;)
Meillä on onneksi ihan viileä täällä sisällä iltaan asti, kun muistaa pitää ovet ja ikkunat visusti kiinni, muuten tulee kuuma!
Hampaista, poijalla niitä on jo 8kpl. Nyt on ollut onneksi yli kuukauden tauko hampaiden tulossa ja yötkin on menny paremmin. Hampaita tuli noin kahden viikon välein. Just kun yhdestä kitinästä päästiin jo toinen alkoi tulla. Nyt ne on jo aika isot ja poikanen alkaa näyttää pikku hiljaa taaperolta... voivoi.. Hampaitten jälkeen tuli varmaan eroahdistus heti putkeen kun yöt oli tosi levottomat.
Ostin eilen sellasen " uima-altaan" vauvoille ja siellä se riemu vasta repesikin. :) Kylpeminen on ihan ykköspuuhaa ja vauvauintikin oli, mutta nyt on tauolla kesän ajan, joten läträämiseen saa pientä lohtua altaassa istuskelusta. Käytiin järvessäkin uimassa, kun vauvauinnissa sanottiin että voi mennä ja siitäkin kovasti tykkäsi. :)
Mä laiton suoraan vuoden 2008 kodinhoidontukihakemukseen ja samat suunnitelmat olis että valmistuisin siihen mennessä tai ainakin lähes valmistuisin.. :) Töihin en kyllä varmaan palaa en ole kyllä vielä muistanut ilmoittaa, täytyypä muistaa.. Täällä on kuntalisä 200e/kk, mutta sitä ei saa jos on läsnäolevana yliopistossa.... Tavoitteena olis kuitenkin hoitaa vauvaa mahd pitkään kotona, mutta jos alkaa seinät kaatumaan niin täytyy miettiä uudelleen tilannetta :)
Täytyy lähteä nauttimaan helteistä ja täytyy testata sitä suihkepulloa, kuulosti hyvälle idealle :)
A+p8kk
Onpas ihanaa kun on vähän pilvistä. Ei ole niin paahtavan kuuma. Eilen kävin pinon lukasemassa, mutta en ehtinyt kirjotella. Nyt sitten en enää muista tietenkään, enkä jaksa uudestaan läpi kahlata.
Jotain kuitenkin muistui mieleen. Meillä ei ole kävelytuolia, enkä näe sitä tarpeelliseksi. Hyppykiikku on ja siinä Anni rakastaa pomppimista. Oppii kyllä varmasti kävelemään ilman kävelytuolia. Eilen seisoi hetken aikaa pinniksessä ilman, että itse pidin kiinni tytöstä ja illalla saman pihakeinun selkänojaa vasten (siis sellasen ison keinun, ei vauvakiikun...). Taitaapi Anni tulla äitiinsä, kun minä en kuulema ole kontannut saatika ryöminyt vauvana juuri ollenkaan, vaan oppinut aikasin istumaan ja sitten seisomaan ja lähtenyt suoraa käveleen. Ja Anni oppi aikasin istumaan, eikä näytä merkkiäkään että lähtis mihinkään suuntaan liikkeelle. Tosin jonninmoista yrittämistä konttausasentoon istuviltaan oli eilen, muttei suuremmin näyttänyt tyttöä kiinnostavan.
Nyt taidan lähtä ulos nauttimaan pilvisestä säästä, kun Anni vielä koisaa. Onpas muuten nukkunut jo melkein tunnin, harvinaista näillä helteillä!
Hertta ja Anni 8kk ja 3pv
Pakko kommentoida, kun jotkut kirjoittivat että tuskin tarvii kävelytuolia, että kyllä vauva varmasti oppii ilman sitä kävelemään. Nii-in. EI MEILLÄKÄÄN OLE EPÄILYSTÄ ETTEI ILMAN SITÄ OPPISI. Vanhempani vaan halusivat ostaa sen ja tänään se onkin ihan kivalle jo tuntunut, kun eilen vielä ei niin kivalle. Ihan vain yksi lelu muiden joukossa.
sunnuntaita
Oltiin koko perhe viettämässä aikaa järven rannalla. Jesse tykkäsi ihan kauheasti molskia vedessä ja uittaa kaikkia raajojaan. Vedessä oli mukava aallokko ja pärskeet sai kunnon hekotukset ja kiljahdukset aikaan. Ihanaa katsella kun toinen nauttii! :-)
Kerroinkohan jo aiemmin että Jesse on alkanut " laulaa" ... Ennen nukkumaan menoa on aina tapana kuunnella hyvänyönlaulu ja muutamana iltana poika on ihan selkeästi laulanut mukana. Tämä ns laulaminen on lähinnä hellyyttävää vinkumista ja kimitystä ei-niin-kovin-miehekkäästi. Meidän rakas vinku-intiaani! :-) " Laulaako" muiden vauvat?
Kesätunnelmissa, Auringonkukka ja Jesse tänään tasan 8kk
Kävelytuolista vielä... Tarkoitit varmaan kommentillasi minua. Olen erittäin pahoillani, jos kirjoitukseni loukkasi sinua. Tarkoitukseni ei ollut loukata saatika arvostella. Kuten kirjoitin jo aijemmin, pinon olin lukenut edellispäivänä ja yhtäkkiseltään muistin, että kävelytuolista oli ollut puhetta. Omassa kaveripiirissäni olen suuri kummajainen kun en lapselleni kävelytuolia hanki :-) ja erään kaverini poitsu viipottaa siinä täyttähäkää ja varmaan lähtee huomattavan aikasin liikkeelle. Se siis jopa voi edistää käveleen lähtemistä. Tyytyväisenä ottaisin toki kävelytuolin lahjana isovanhemmilta, mutta eipä tipu. Meille tuolin hankinta ei ole tällähetkellä tarpeellinen hankinta rahallisesti. Muutenkin on noita rahareikiä niin paljon.
Kuten jo sainoin, olen pahoillani jos kirjoituksellani loukkasin sinua, ei ollut tarkoitus todellakaan.
Marraskuisten poppoo on ollut äärimmäisen sopuisaa sakkia, toivottavasti tänne voi jatkossakin kirjoitella tappelematta.
Sunnuntai-iltaan
Hertta
Tää ilta on yhtä penkkiurheilua, ensin tennis ja kohta tuijotetaan futista, (välissä keihäs..)..
Vauvakeinu on muuten nykyään tosi kiva tytön mielestä. Varmaan kiikkuisi koko päivän, jos antaisin. Alkoi itkemään, kun piti jatkaa matkaa tänään.
Tänään suostui taas syömään mun tekemää kasvissosettakin piiitkästä aikaa, kaupan pöperöt ovat maistuneet paremmin. Jokos muuten " maustatte" vauvalle omatekemiänne sapuskoja, esim. pippurilla tai tillillä? Mä en ole vielä, mutta eipä ole tarvinnut tehdäkään aikoihin itse, kun pakastimessa on ollut iso satsi.
Meillä on kävelytuoli, mutta ei voida oikeen vielä sitä käyttää, koska " istuinosa" on niin korkealla, ettei tuon " persjalkasen" tytön jalat osu maahan. On huono tuo meillä oleva malli, kun saa säädettyä vaan kahteen korkeuteen. Käytettynä ostin, eikä tullut perehdyttyä asiaan kummemmin. Kaverin kävelytuoli on paljon kivempi, kun on portaattomasti säädettävissä.
Jokos muuten kaikilla on potta hankittuna, millaisia? Ootteko kokeillut, joku vauva muistaakseni oli jo kakannutkin pottaan? Meillä tyttö ei osaa istua tukevasti niin ei voida pottaa kokeilla. Meillä on yksi sellainen tavallinen pikkupotta, mutta täytyy vissiin ostaa sellainen selkänojallinenkin malli.
Kiva, kun Jesse jo laulaa, onkohan siinä tuleva tangokuningas? Meillä ei tyttö lauleskele, mutta muuten höpöttää lähes taukoamatta..
Jahas, iltapuurolle!
Täytyy tulla tännekin iloitsemaan meidän neidin uudesta taidosta, eli ryömimisestä! Luulin jo, että tää vaihe jää kokonaan väliin, kun konttausasentoon on kovasti menty, mutta eipäs sittenkään. Ensin ryömittiin vaan parketilla, kun siinä sujui luistavasti (kirjaimellisesti :)), mutta nyt onnnistuu muutenkin.
Enpä tiennytkään, että kotihoidontuen paperit olisi lähetetty kotiin, vaan täytin paperit Kelassa toissa viikolla. Kerrankin oli nopeaa palvelua, kun päätös tuli jo perjantaina! Nyt sitten odotellaan kuntalisästä myös päätöstä (onneks sellainen on täällä meillä!). Töitä alan katsella " sillä silmällä" syksyllä/talvella, ellen siis saisi ilta- ja viikonloppusijaisuuksia, et voisin olla kotona pidempään.
Liberolta tuli housuvaippanäytteitä ja niitä piti heti kokeilla! Kyllähän ne ehkä pysyy paremmin menossa mukana, mutta eivät kaiketi välttämättömiä vielä ole. Tosin hoitopöydällä pyöritään ja kieritään siihen malliin, että noi housuvaipat saa kätevämmin jalkaan:)))Käytättekö muuten muut vielä hoitopöytää? Itse ajattelin ,että ehkä olisi kohta aika luopua siitä. Sais tilaa yhdelle ylimääräiselle vaatekaapille (hyllytila on todellakin meillä kortilla!).
Meillä taitaa asua varsinainen vesipeto! Eilen taas kun laitettiin uima-allas esikoiselle, niin oli pikku-neiti aivan tohkeissaan. Varmaan ajatteli, että siellä se häntä odottaa...Kylläpä tuli suru puseroon, kun pikaisen varpaiden kastamisen jälkeen otettiin pois :( No, lohdutukseksi pääsi ammeeseen polskimaan. Käsiä läiskytti niin vimmana vedessä, ettei kuulluut eikä nähnyt muuta :D Ja arvaahan sen, miten sitten suu pantiin, kun isi kylvettäjän roolissa joutui lopettamaan kivat leikit...Nykyään protestoi äänekkäästi, kun otetaan pois ammeesta!
T:nillanalle&uimari
Jos joku vielä pinon loppua lukee...
Joku oli meiän perään edellisessä pinossa kysellyt, kiva kun oli meitä muistettu =) Meiän syömiset on paremmalla mallilla!! Kuukauden syömättömyyden jälkeen poika päätti yhtenä iltana alkaa syödä. Veti suoriltaan lautasellisen puuroa ja seuraavana päivänä 7 purkillista sosetta! Huh huh. Sen jälkeen on tosin meno tasoittunut ja joku päivä syödään vain purkillinen tuttuun tapaan ja joskus taas menee paljonkin ruokaa. Mutta suunta on parempi, syömälakossa ei enää olla =) Painon kanssa meillä on paljon kiinni kurottavaa, hoikkahan tuo poju on, joten kyllä tässä syödä saa pitkän tovin ennen kuin edes 8kg täyttyy.
Me ollaan oltu juhannuksesta lähtien reissussa, mummoloissa ja mökillä. Nyt täytyy käydä kotona Oulussa kattomassa mitä kotiin kuuluu, mutta luulen että taas jatketaan matkaa. Kaupunki on alkanut ahistaa ja maaseudun rauha kiinnostaa ihan muuttohaaveiksi asti.
Modeemilla en pysty näitä sivuja oikein selailemaan joten aiemmat pinot jää lukematta ja asiat siten kommentoimatta.
Auringinkukka: Pitää kyllä viedä tuo meidänkin poitsu pulikoimaan, kuulostaa niin vängältä! Ihana Jesse, kun laulaa! Miten ihmeessä pystyt pitää pokan ja jatkaa laulamista? Suloista, ihania nuo pikkuihmiset :)
Vilma: Meillä on potta käytössä ja lähes päivittäin saan kakan sinne saalistettua. Onnista näkee kun alkaa kakattaa :) Me ostettiin Stockmannilta sellainen ihan halpa peruspotta, hintaa oli 3,90! Kivan näköinen ja tukeva ainakin meidän pojalle.
Nillanalle: Onnea uudesta taidosta! Meillä ei ole ollut hoitopöytää käytössä kolmeen kuukauteen, on niin kova liikkumaan tuo poika, ettei siitä pöydällä sekoilusta tullut enää mitään. Me kokeiltiin housuvaippoja tuossa kuukausi sitten. Oli tosiaan mukavat pukea, mutta meillä pääsi pisut " lahkeesta" lakanoille yöllä. Ilmeisesti oli Onni vielä liian köykäinen niille pöksyille! Juuri niitä Liberoja on nyt sitten paketillinen tuolla kaapissa odottamassa, heti aletaan käyttää niitä kun tulee 9 kiloa täyteen (voi olla, että on jo tullut, neuvola vasta ens perjantaina. Viimeksi käytiin 6 kk neuvolassa!).
Kukaan ei varmaankaan Puhihaa tarkoittanut, ettet ymmärtäisi lapsesi oppivan ilman tuolia kävelemään. Jos loukkaannut minun kommentistani, siis siitä, etten ole tuolia ostanut, niin sanottakoon nyt tässä vielä selvennykseksi, että syy on se, ettei meillä sellaiselle luultavasti ole enää kuukauden päästä käyttöä. Olisin kyllä tosiaan ostanut jos poika ei olisi lähtenyt näin älyttömällä vauhdilla liikkeelle.
Meillä on kanssa takapihalla sellainen lasten uima-allas. Onni nauttii siellä vedestä ja hellepäivistä. Allas on täynnä leluja ja vettä laitan vaan sen verran, että poika pääsee mukavasti konttailemaan.
Nyt katsomaan jalkapalloa!
Noema ja nukkuva poika läiskis
Kitty: Hienoa, että poika on alkanut syömään!
Kittykatti: Kyllä näitä myöhäisempiäkin kirjoituksia innolla luetaan. Olenkin malttamattomana odottanut kuulumisiasi. Tosi kiva kuulla että poitsu on alkanut taas syömään. Nauratti sen yhden päivän ruokamäärä, seitsemän purkkia sosetta, huhhui. :-)
Vilma ja Noema: Tangokuninkaasta ei voi ihan vielä Jessen nykyisillä laulutaidoilla puhua eikä edes tangoprinssin, mutta kovaa on harjoittelu. ;-) Laulan kyllä aika paljon Jesselle päivän mittaan, mutta tuo hyvänyönlaulu kuunnellaan cd:ltä. Yleensä Jesse istuu silloin isin sylissä ja mä tirskun jossain nurkan takana kun kuuntelen pojan joikhaamista. Eli ei pidä pokka. :-)
Meilläkin on sellainen edullinen peruspotta ja siihen on jo monet pissat liruteltu, kakkaa ei ole vielä kertaakaan saatu saaliiksi. Yleensä ähertää kakat aina masullaan joten menee varmaan aikaa ennen kuin hokaa kakkia pottaan. Vaan eihän tässä ole vielä mitään kiirettä tuon asian suhteen...
Nillanalle: Meillä käytetään vielä hoitopöytää (alusta pesukoneen päällä) vaippojen vaihtoon, mutta kyllä se aika tuskaista touhua on kun pojalla on aina niin kauhea meno päällä. Pyörii kuin väkkärä ja heittelee leluja yms pesukoneen taakse. Ja karjuu-kitisee-kapinoi kun yrittää pitää herraa hetken paikallaan. Tarttis varmaan niihin housuvaippoihin myös pikkuhiljaa siirtyä.
Pitäis kai mennä nukkumaan, mutta on niin kuuma etten käsitä miten saan unen päästä kiinni. Viime yökin oli tosi levoton ja Jesse heräsi muutamaan otteeseen ja itse heräilin vielä extroja. Ehkä pystytän teltan parvekkeelle. ;-)
Hyvää yötä!
Heipat!
Luin vasta viikonloppupinkan, ja ennätän nyt itsekin kirjoittaa taas. Taitaa tulla romaaninpoikanen taas, kun oli niin monta asiaa kommentoitavana ja omia kuulumisia vielä päälle. Hypätkää yli jos ei jaksa lukea :) Jos joku muutenkin vielä tätä hännänhuippua lukee...
POTTA. Vilmakos se kyseli potan käytöstä. Mua kiinnostais alkaa kokeilemaan sen käyttöä, mutta poika istuu vielä hiukan huterasti joten odotan sen verran et istuminen onnistuu hyvin ilman tukemista. Nyt istuu hetken ja sit alkaa kaatumaan johonkin suuntaan. :) Ehkä loppukesästä vois sit hankkia potan.
HAMPAITTEN PESU. Me ei olla ees aloitettu hampaitten pesua. Ku ei oo yhtään hammasta :D Aloititteko muut harjaamisen hampaitten puhjettua, vai jokos siihen harjaan kannattaa alkaa totuttaa nyt kun on vain ikenet suussa?
LAULAMINEN. Mä laulelen pojalle välillä kun mieleen tulee. Usein kuuntelee paikoillaan ja hiljaa ja joskus kans vähän kuin laulaisi mukana. Semmoista pientä hentoa kimeää ääntä :) Ihkuu. :)) Mut ei ehkä niin kovasti poika laula kuin Auringonkukka teillä, vähän kuitenkin. Jos se nyt on siis " laulua" .
HOITOALUSTA. Nillanalle, meillä on ollut alusta saakka semmoinen hoitoalusta pesukoneen päällä. Ja siinä vaihdetaan yhä vaipat, vaikka jalat tulee jo reunan yli ja poika kääntyilee, joten tosi tarkkana saa kyllä olla että pysyy siinä eikä tipahda. Meiän poikanen kun on aikas isokin vielä, niin pieneksi alustaksihan tuo pesukoneen päällinen on jäänyt, mutta se on vain niin kätevä kun on lavuaarin vieressä.
TINTTA-LIISA. Meillä mennään nukkumaan noin 20.30-21 nykyään. Ja herätään aamulla 6.30-7.30 välillä. Ja liian monta kertaa yöllä siinä välissä :) Annan nukkua aamulla niin pitkään kuin vain nukkuu, minä voisin kyllä yleensä nukkua paljon pitempäänkin mitä on mahdollisuus! Tuuh pyyh silmät ristissä :) Meillä on kans välillä hikinäppyjä tullut pojalle niskaan ja rintaan, aika nopeasti kyllä lähtevät sit pois.
KÄVELYTUOLI. Meillä ei oo, ja en usko että hankitaan. Ois se varmaan ihan kiva pojalle, mut tuntuu et muutenkin on nurkissa jo liikaa tavaraa. Mistähän tää kaikki roina oikein kertyy?! :)
PUHIHAA. Me oltiin nyt tänä viikonloppuna siellä häissä, ja päädyttiin sit samaan ratkaisuun kuin te. Eli otettiin poika mukaan ja lähdettiin sit suht ajoissa koko perhe kotiin. (Jos muistat kun pähkäilin jättäisikö pojan hoitoon vai otetaanko mukaan). Kaiken kaikkiaan yllättävän hyvin sujui ja poitsu jaksoi menossa mukana. Nukkui sit välissä kun väsähti. Ajattelinkin muuten, että onpas vähän iäkkäämpi ystävä sinulla, 60 v. :D
KITTYKATTI. Ihana kuulla että ruoka on teilla alkanut maistumaan. Ja alkoikin sit heti kerrasta oikein kunnolla :D aimo satsit sapuskaa poika vetelikin :DD Tosi mukava kuulla, ei tarvitse teidän olla niin huolissaan ja koetella hermoja syömisillä niin kovasti sitten.
ANNU. Toivottavasti lääkärikäynti meni hyvin! Onko sun repeämät parantuneet jo täysin vai vaivaako yhä? Mulla oli itellä melko pitkään eppari ja repeämä kipeät. Onneks ei oo enää hyvään aikaan vaivanneet, ainostaan seksin yhteydessä saattaa joskus hiukan aristaa.
ÄITYKKÄ. Tylsää olla flunssassa kesähelteillä, hus pois sellaiset! Meillekin tuli kotihoidontuen hakupaperit. Mä jään kotiin hoitamaan, en tiedä vielä mihin saakka mut luultavasti lähelle sitä 3 v. ikää. Suunnitelmissa kuitenkin jos voisin siinä ohessa tehdä töitäkin. Syksyllä meinasin ehkä aloitella n. 10 h viikossa, lauantaina ja iltaisin kun mies voi olla pojan kanssa. Onko muuten tietoa voiko noin tehdä työtä, vai kärsiikö siitä sitten kotihoidontuki? En oo ihan varma miten noi menee....
10KAKS. Tuosta tulikin mieleen että mä saan helsinkilisää. En tiiä yhtään kyllä paljon se on :)
Nyt tulee kyllä niin pitkästi jo juttua, et ehkä niitä omia kuulumisia enemmän sitten huomenna. Koittakaa kestää :D
Gerda ja nallenpoika
Minäkin kukun täällä konen äärellä:) Tein paperitöitä, eli tein laskuja miehen yritykseltä asiakkaille. Ja on niin kuumakin et ei huvita lähtee piehtroimaan tuonne sänkyyn. Mies töissä ja katras nukkumassa.
Hyvä kun Kittykatin poitsulle ruoka kelpaa, meillä on kai sit alkanu jonkinlainen " dieetti" ,heh heh. Poika ei oo pariin päivään syöny montaakaan lusikallista, saas nähä onko se vaan tän helteen syytä vai hampaidentulo tai kenties syömälakko?
Meillä ei pottailla vielä, en oo edes ajatellu koko asiaa! Pitäisköhän kaivaa se tuolta varastosta jo lähemmäs..Meillä nuo isommat muksut ovat oppineet kuivaksi reilun 2v ikäisenä, joten ei taida tämä kuopus olla sen nopeampi:) Tai mistäs sen tietää vaikka oliskin!
Hoitopöytä on kodinhoitohuoneen pöytä ja siinä vaan alusta. Pojan jalat roikkuu jo reunalta ja hankalaa alkaa olla vaipanvaihtaminen. Varmaan syksyllä luovutaan pöydällä olosta. Jospa kerralla siten laittais uuteen uskoon pojan huoneen ja nuo vaatteet pois hoitopöydältä.
Kävelytuolista..Meillä ei ole sitä, välillä kaipaan sitä!! Keskimmäisellä oli se ja silloin se oli HYVÄ juttu! Tyttö pääsi kulkemaan mun perässä joka paikkaan kun ei ollu kynnyksiä. Nyt meillä on niitä kynnyksiä ja se tytön tuoli meni aikoinaan rikki, niin eipä ole tullu hankittua uutta. Tosin välillä se olisi tosi hyvä juttu, kun touhuan tässä kotosalla niin poika pitää siirtää aina huoneesta toiseen mukana kun huuto alkaa jos yksin jää:( Mut jospa tuo poitsu alkais vaik ryömiä niin pääsis perässä kulkemaan ite.
Onko teidän vauvelit muuten selkeästi jo isin tai äidin tyttöjä/poikia?
Meidän poika taitaa olla isinpoika! Kyllä munkin perään itkee ja näin, mutta isi saa kaikkein hellyyttävimmät suukot ja halit:) Tänäänkin kun mies lähti töihin ja kysyi pojalta et tuleeko antaan isille suukon ja halin, niin poika hymy korvissa syliin ja kuola valuen suukottaa isiä , ottaa poskista kii oikein! Ja halaa siten et painaa pään otsaa vasten ja laittaa silmät kii..aivan ihanan näköistä! Mä kun kyselen suukkoja niin saatan pienen märän moiskun saada.. Ihan selkeesti isinpoika:) Mutta kyllä mun sydän sulaa kun katon isoa raavasta miestä ja pientä lasta niin herkissä tunnelmissa:) Ihanaa..aivan ihanaa..
Joko teillä on mansikat pakkasessa? Mä laitoin tänään ja ai että miten on herkullisia!!!
Taidan lähtee suihkuttelemaan itteäni ja jospa yritäis nukkuakin..
äitykkä ja poikanen, viikon päästä 8kk
[color=orange] Huhhhu kun on kuuma.
Käytettiin poika tänään mökin lammessa uimassa ja voi että tykkäsi!
Molski ja polski kuin pieni kala. Vauvauinnissa emme ole käyneet, joten vähän jännitti.
puhihaa: Meillä ei ole vauva palanut, tullut äitiinsä. Itse olen kerran (ellei vauvaikää ajatelle) käyttänyt aurinkorasvaa.
Toiset ovat herkempiä auringolle kuin toiset, älä itseäsi syytä!
Me olemme jättäneet nelisen kertaa Jeren jo hoitoon yöksi.
Mietinkin vähän että kuinkas vanha teidän ystäväpiirinne on
auringonkukka: Meillä on vähän samanlainen viileytyskeino. Itse ruiskuttelemme tuttipullosta vettä suuhun ja poika nauraa ja juo ja nauraa.
Hyvä keino mielestäni tuo teidänkin.
hormoonihirviö: Olispa meilläkin kylmäkellari ;)
Meillä on vaatekoko 70-86cm. Suuri haitari siitä syystä että osa 70cm menee päälle ja t-paidoissa pidetään suurta kokoa. Tai oikeastaan niitä 86cm käytössä olevia on kaksi *naureskelee*
Ai juu, ja yksi 68cm farkkuhaalari on käytössä. Jere sai sen synnyttyään ja silloin se oli isohko. Nyt se on hyvä shortsihaalari.
väLIKOMMEntti: Italia voitto maailman mestaruuden!
noema: Toivottavasti teillä alkaisi tulla vähän parempia öitä! Väsyttäviä yöt, jolloin heräillään koko ajan johonkin kätinään.
Meillä on kuntalisä tulosidonnainen, puolison tulot 4000e/kk niin sitten ei saa.. Ja kaikissa kunnissahan ei ole tuota kuntalisää.
Meillä on myös semmoinen pykälä, että puolison täytyy olla joko töissä tai opiskelija, eli puolison ollessa työtön ei kuntalisää tipu.
Niin ja annun kirjoituksesta tuli mieleen että pitää todistettavasti siirtää opintojaan tai työhön paluutaan.
annu80: Meillä kanssa poika on tippunut sohvalta ja kyllä siinä äidillä ja isillä oli enemmän hätää kuin pojalla. Soitin minäkin sairaalaan varuiksi.
Liikkumisesta: Meillä poika rupeaa kohta konttaamaan kunnolla. Ryömii tällä hetkellä kuin rapu.
Seisoo tukea vasten ihan kivasti, kuten monella muullakin jo.
Kävelytuolihommelia:
Kuulema on kiva, kun lapsi pääsee ennen kuin oikeasti osaa kävellä niin liikkumaan seisonta-asennossa.
_vilma_: Meillä on potta hankittu Emman 2euron potta (ostin koska oli alessa lastentarvikkeessa) BabyBjörnin semmoinen iso tuoli olisi yläkertaan tarkoitus vielä hankkia (siellä on enemmän tilaa isolle potalle)
Yhdet kakat muuten väänsi poju tänään pottaan, johtunee siitä että mummo siirsi lapsosemme siihen kesken äkistämisen.
vaipoista: Meillä on yksi housuvaippapaketti käytetty. Ovat kätsyjä justiinsa tuon kierimisen takia!
Hoitopöydästä/tasosta pinniksen päällä luovuttiin jo 3kk iässä.
Kittykatti: Mukava kuulla että teillä sujuu syöminen jo selvästi paremmin!
Te olette selvästi samanalaista sakkia kuin me. Kotona ei oikein viihdy vaan mökillä ja kaikkialla muualla, paitsi kotona.
äitykkä: Itkua, itkua, itkua. Yksin ei halua meidänkään poika jäädä. Jere tosin itkee meidän molempien perään.
Kotohoidontuesta vielä: Mulla loppuu vanhempain vapaa vasta 24.8. joten ei varmaan senkään takia ole vielä noita papereita tullut.
TULIPAs pitkä kirjotus, jatketaan taas ;)
10kaks
Nyt on tyytyväinen, kylvetetty poika sängyssään nukkumattia odottamassa. Tulin vielä kommentoimaan pari juttua kun unohtui edellisestä. Meillä poitsu menee nukkumaan klo.20-21 välillä, yleensä nukahtaa ennen puolta yhdeksää. Herätään vaihtelevasti klo 6-8 välillä. Annan pojan nukkua aina niin pitkään kun unta maittaa, oon aamun torkku nimittäin. :-)
Kävelytuolia meillä ei ole vielä, mutta vähän on ollut mietinnässä pitäisikö hankkia. Poika yrittää nyt kovasti päästä ylös ja rahia vasten ottaa pieniä askeleita. Puhihaa, testasitteko jo uutta kävelytuolia pojalla? Tykkäsikö?
Nyt miehen kanssa nyhjäämään.... :-)