Kysymys kaupanalan työntekijöille palkoista
Mielenkiinnosta kysyn, onko kukaan neuvotellut ja saanut henkilökohtaisen palkan kaupan tavallisena myyjänä? Työtehtävät vähän laajeni ja työkaverit jotka tekee jo kyseistä tehtävää, kertoivat että saavat tasan tes:in taulukon mukaista myyjä B1 palkkaa, ei yhtään enempää. Kuulosti jokseenkin jännältä ja siksi mietin, että onko kaupanalalla ylipäänsä kovinkaan yleisesti henkilökohtaisesti sovittuja palkkoja
Kommentit (10)
Hok-elanto ei ainakaan maksa senttiäkään yli tessin
Vierailija kirjoitti:
Riippuu firmasta.
Varmaan jossain pienessä kivijalkaliikkeessä voikin onnistua, mutta kiinnostais nimenomaan kuulla jos on isossa ketjussa töissä..
Mulla oli aikanaan kaikki kokemuslisät vaikken ollut ollut niin kauaa alalla. Aloin vaihtaa työpaikkaa ja esimies yritti keksiä jonkun lisän vielä että saisi palkkaani ylöspäin mutta kaikki oli jo käytössä. Tessistä ei ilmeisesti saanut poiketa.
Itselläni on tessin mukainen taulukkopalkka, mutta sen päälle maksetaan joka kuukausi 200 euron vastuulisä tietyn vastuualueen hoitamisesta. Tämä on erikseen neuvoteltu työnantajan kanssa, ja vastuulisän suuruus tarkistetaan joka vuosi työnantajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aikanaan kaikki kokemuslisät vaikken ollut ollut niin kauaa alalla. Aloin vaihtaa työpaikkaa ja esimies yritti keksiä jonkun lisän vielä että saisi palkkaani ylöspäin mutta kaikki oli jo käytössä. Tessistä ei ilmeisesti saanut poiketa.
Kyllä työnantaja saa maksaa aina enemmän. Tes määrittelee minimin mitä pitää maksaa, mutta ylärajaa ei ole.
Mä saan pienessa yksityisyrittäjän liikkeessä tessiä parempaa tuntiliksaa.
Kyllä ammattitaitoa ja tuotetuntemusta pitää arvostaa. Hyvä myyjä on kullanarvoinen.
Ei nyt varsinaisesti sama asia, mutta itse sain kolmen vuoden työkokemuksella ansaitun palkan heti kun menin töihin liikkeeseen, jossa oikeasti vaaditaan tuotteiden tuntemusta. Vaikka ei siis ollut aiempaa kokemusta.