Täydellinen mies, joka on naimisissa
Jostain syystä aloitus, jossa kyselin aiheesta yleisellä tasolla poistettiin, joten kysynpä sitten tarkemmin.
Eräs ystäväni ei ole koskaan ollut kiinnostunut varatuista miehistä, eikä erityisemmin edes rikkaista miehistä. Nyt kuitenkin häneen on ihastunut mies, joka on hyvännäköinen ja kaikin puolin hänen tyyppiään, ja sen lisäksi vielä rikas ja selkeästi korkeampaa yhteiskuntaluokkaa kuin ystäväni. Jostain syystä tämä ystäväni, joka ei olisi koskaan voinut kuvitella kiinnostuvansa tuollaisesta miehestä, tuntee olevansa todella imarreltu piirityksestä.
Pienen selvittelyn perusteella mies ei ole mikään tyypillinen pettäjä häntäheikki. Mitä jos hän on siis rakastunut ystävääni?
Miinuksena tietysti se, että on naimisissa, ja vieläpä kolmen kouluikäisen lapsen isä.
Mitä siis tekisitte? Ei kannata sanoa, että en kiinnostuisi tuollaisesta miehestä muutenkaan. Sanotaan niin, että mies olisi teille muuten kaikin puolin täydellinen ettekä voisi olla tuntematta häneen vetoa. Mutta pystyisittekö jotenkin rationalisoimaan tällaisen suhteen?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää onko varakas? Mistä kuvitelma, että olisi edes kiinnostunut ystävästäsi?
Verotiedoista. Ja on ostanut lahjoja, ei kai lahjoja randomeille huvikseen osteta.
Oikein on lahjoja ostanut? No sitten :D
Haloo, ihme voitelua, vanhanaikaista käytösmallia... "naiset antaa kun saa kalliita lahjoja". Kuka sortuu johonkin lahjanostajaan? Lahjusten jakaminen on mielestäni todella epäilyttävää. Okei, voin ottaa vastaan antaa 50-vuotishäälahjan aviosiipalta, mutta varatuilta miehiltä en ottaisi koskaan mitään.
Ei se ole sellaista voitelua. Ei mitään koruja tms. Lahjat ovat harvinaisia kirjoja, jotka merkitsevät minulle paljon ja joita minun itse oli liki mahdoton saada. Enkä niitä pyytänyt, hän vain lähetti ne kauniissa paketeissa.
Oho, eikö ne nyt olleetkaan "ystävälle"? 😁
Kaikki varmaan tajusivat, että se olin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain on moraali, toisilla ei.
Minusta tuollainen "hyvännäköinen ja rikas"- määrittely saa hälytyskellot soimaan. Mieluummin tavallisennäköinen ja keskituloinen, ja tärkein sana: VAPAA!
Mitä sitten vaikka olisikin rakastunut? Tunteita tulee ja menee. Toistan: joillain on moraali, joillain ei. On oikein toimia oikein, vaikka se tarkoittaisi omasta hetken huumasta luopumista.
Olen aina toiminut oikein ja rehdisti, enkä ole saanut elämässä mitään muuta kuin vaikeuksia. Päälle vielä muiden ihmisten ongelmat ja velat, kiitos liian kiltteyden. Ei enää.
Okei, toimi siis tähtälähtien väärin niin saat onnellisen elämän, niinkö luulet sen menevän?
Mitä oikeaa muuten on siinä, että saat toisten velat päällesi? Ei se ole oikein toimisista, vaan ajattelematonta.
Luulin auttavani takaamalla velat.
Jännästi ympärilläni porskuttavat parhaiten ihmiset, jotka tekevät aina mitä haluavat.
Kuten nyt tämä sinulle harvinaisia lahjoja osteleva varakas varattu mies? Miten voit luottaa hänen vilpittömyyteensä, jos sinulla on runsaasti kokemusta siitä, että hyväuskoisuuttasi hyväksikäytetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain on moraali, toisilla ei.
Minusta tuollainen "hyvännäköinen ja rikas"- määrittely saa hälytyskellot soimaan. Mieluummin tavallisennäköinen ja keskituloinen, ja tärkein sana: VAPAA!
Mitä sitten vaikka olisikin rakastunut? Tunteita tulee ja menee. Toistan: joillain on moraali, joillain ei. On oikein toimia oikein, vaikka se tarkoittaisi omasta hetken huumasta luopumista.
Olen aina toiminut oikein ja rehdisti, enkä ole saanut elämässä mitään muuta kuin vaikeuksia. Päälle vielä muiden ihmisten ongelmat ja velat, kiitos liian kiltteyden. Ei enää.
Okei, toimi siis tähtälähtien väärin niin saat onnellisen elämän, niinkö luulet sen menevän?
Mitä oikeaa muuten on siinä, että saat toisten velat päällesi? Ei se ole oikein toimisista, vaan ajattelematonta.
Luulin auttavani takaamalla velat.
Jännästi ympärilläni porskuttavat parhaiten ihmiset, jotka tekevät aina mitä haluavat.
Kuten nyt tämä sinulle harvinaisia lahjoja osteleva varakas varattu mies? Miten voit luottaa hänen vilpittömyyteensä, jos sinulla on runsaasti kokemusta siitä, että hyväuskoisuuttasi hyväksikäytetään?
Se oli eri asia. Olin nuorempi, ja höynäyttäjäni oli oma perheenjäsen, joka oli manipuloinut minua lapsesta asti. Kesti kauan ymmärtää, ettei elämän kuulu olla sellaista uuvuttavaa vastuunkantoa kuin minulla oli aina ollut.
Tässä tapauksessa minua on vaikeampi manipuloida, koska en ole tähän mieheen rakastunut (en usko romanttiseen rakkauteen). Osaan arvioida hänen käytöstään ja ominaisuuksiaan paljon selkeämmin. Jos ei muuta, hän selvästi haluaa ilahduttaa minua, koska oli lukenut somesta, mistä kirjasta unelmoin. En siis ollut asiasta hänelle itse kertonut, hänen oli täytynyt selata vanhoja kirjoituksiani sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ,joilla on kakaroita kannattaa jättää ihan rauhaan. Niistä ei ole kuin riesaa. Lisäksi saa paskan maineen perheenrikkojana.
Mutta tekeekö hyvä maine onnelliseksi? Ystäväni on aina ollut köyhä, ja on perin kyllästynyt siihen.
Aiotko siipeillä äijän rahoilla, vai mistä tässä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ,joilla on kakaroita kannattaa jättää ihan rauhaan. Niistä ei ole kuin riesaa. Lisäksi saa paskan maineen perheenrikkojana.
Mutta tekeekö hyvä maine onnelliseksi? Ystäväni on aina ollut köyhä, ja on perin kyllästynyt siihen.
Minulla sentään on ura. Miehen nykyisellä vaimolla ei ole koskaan ollutkaan.
Kuinka monta suhdetta samaan aikaan tämä täydellinen mies tarvitsee? Niin luotettavakin.
Miehen kolme lasta tulevat varmasti hyvin juttuun Gold Digger ap:n kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta suhdetta samaan aikaan tämä täydellinen mies tarvitsee? Niin luotettavakin.
Miehen kolme lasta tulevat varmasti hyvin juttuun Gold Digger ap:n kanssa.
Ei tarvitse tulla hyvin juttuun. En minuakaan äitipuoleni kiinnostanut, kunhan ei yrittänyt sotkeutua väleihini isäni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau, että sulla on oikein ura!
No oletko ajatellut, että tällä vaimolla on jotain vieläkin enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo on pitänyt perheestä ja kolmesta lapsesta huolta sinä aikana, kun mies on säätänyt muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau, että sulla on oikein ura!
No oletko ajatellut, että tällä vaimolla on jotain vieläkin enemmän?
En minä sitä noin tarkoittanut. En tarkoittanut olevani tätä vaimoa mitenkään parempi ihminen. Tarkoitin vain, että eipä miestä "siipeily" ole ennenkään haitannut.
Pystyisin vastustamaan, en halua isä-henkilöä suhteeseen vaikka olisi kuinka täydellinen muuten. Olisin varmasti imarreltu huomiosta ja olen vastaavassa tilanteessa ollut pari kertaa mutten leikkiin ryhtynyt, nimenomaan lasten takia.
Ja lisään vielä, että jos kyseessä on monen naisen kanssa säätävä paatunut pettäjä, hän toimii siinä tapauksessa kyllä minun näkökulmastani aika erikoisesti. Hän m.m. lähettää minulle usein viestejä keskellä yötä. Eikä harrasta mitään perusflirttiä, vaan keskustelee yleensä kanssani kirjallisuudesta ja historiasta. Kuinka moni perusvonkaaja jaksaa käydä pitkiä keskusteluja kirjallisuudesta ja historiasta? Luulisi naisilta irtoavan helpommallakin.
Vierailija kirjoitti:
Pystyisin vastustamaan, en halua isä-henkilöä suhteeseen vaikka olisi kuinka täydellinen muuten. Olisin varmasti imarreltu huomiosta ja olen vastaavassa tilanteessa ollut pari kertaa mutten leikkiin ryhtynyt, nimenomaan lasten takia.
Ymmärrän muuten, mutta mies on minua vain neljä vuotta vanhempi, ei siis mikään isähahmo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän muuten, mutta mies on minua vain neljä vuotta vanhempi, ei siis mikään isähahmo.
No voi ny v*t.. ei tietenkään ole SULLE mikään isä-hahmo vaan niille lapsilleen. Itse en halua sotkeentua perheelliseen ihan jo sen takia että eron sattuessa tulee ne lapset ja exä kaupan päälle, se nyt vaan on väistämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi ny v*t.. ei tietenkään ole SULLE mikään isä-hahmo vaan niille lapsilleen. Itse en halua sotkeentua perheelliseen ihan jo sen takia että eron sattuessa tulee ne lapset ja exä kaupan päälle, se nyt vaan on väistämätöntä.
Aah, ymmärrän :D Anteeksi, tajusin jotenkin ihan väärin, kun yksi kaverini saarnasi kyseisen miehen patriarkaalisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään vielä, että jos kyseessä on monen naisen kanssa säätävä paatunut pettäjä, hän toimii siinä tapauksessa kyllä minun näkökulmastani aika erikoisesti. Hän m.m. lähettää minulle usein viestejä keskellä yötä. Eikä harrasta mitään perusflirttiä, vaan keskustelee yleensä kanssani kirjallisuudesta ja historiasta. Kuinka moni perusvonkaaja jaksaa käydä pitkiä keskusteluja kirjallisuudesta ja historiasta? Luulisi naisilta irtoavan helpommallakin.
No voisiko hän olla vaan iloinen, että on löytänyt ihmisen, joka on kiinnostunut samoista asioista? Ei se pettäjää tee. Esim. minäkin viestittelen mielellään asioista, jotka kiinnostavat minua, sellaisten henkilöiden kanssa, joita kumppanini ei tunne. Ja voin lähettää jopa asiaan innostavan lahjankin. Ja kumppanini kyllä tietää.
Mahdatko nyt innostua turhasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voisiko hän olla vaan iloinen, että on löytänyt ihmisen, joka on kiinnostunut samoista asioista? Ei se pettäjää tee. Esim. minäkin viestittelen mielellään asioista, jotka kiinnostavat minua, sellaisten henkilöiden kanssa, joita kumppanini ei tunne. Ja voin lähettää jopa asiaan innostavan lahjankin. Ja kumppanini kyllä tietää.
Muuten voisin epäilläkin asiaa, mutta hän lähetti minulle kerran yöllä viestiä, että uneksii suutelevansa ja syleilevänsä minua. Eli en usko kuvittelevani asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten voisin epäilläkin asiaa, mutta hän lähetti minulle kerran yöllä viestiä, että uneksii suutelevansa ja syleilevänsä minua. Eli en usko kuvittelevani asiaa.
Unohdin mainita tähän, että en vastannut noihin viesteihin mitään. En tiedä oliko hän kenties hiprakassa eikä edes muista koko asiaa. Mutta sen jälkeen hän on lähettänyt minulle nuo kirjat, joten veikkaisin, ettei hän ainakaan luovuttanut ole.
En riko kenenkään avioliittoja, en omaanikaan.
Joten en voisi lähteä tuollaiseen. Vastaisin flirttiin, mutta siitä eteenpäin ei voi jatkaa.
Eli et kysynytkään ystäväsi puolesta, vaan ihan omasta puolestasi?