Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kulmuni maksaa itse takaisin koulutuksensa!

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmuni ei välttämättä ollut tietoinen koulutusten hinnoista. Katsoisin ennemmin että keskusta tässä on mokannut. Säälittävää sinänsä kun vihreät ovat naksaneet Ohisalon 5000 euron koulutukset. No keskustassa on ollut tapana kokeilla kepillä jäätä.

Vierailija
42/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepu pettää aina. Vanha viidakon sanonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lupaa jotain ei tarkoita toteutusta

Vierailija
44/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän teki siis rikoksen ja kanteluita on jo tehty.

Vierailija
45/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma et maan asiat on tällasten tyyppien halussa jotka maksaa näistä kansalaisopistotasosista kursseista kymppitonneja. Ei tarvi ihmetellä että Suomella menee näin loistavasti.

Lisää vaan näitä matikkaneroja eduskuntaan ja ministereiksi.

Vierailija
46/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden tutkinnon omaavalle ihmiselle yli 50t.euron koulutus.

Mitä siellä opetetaan, valehtelemaanko sujuvasti silmiin katsoen

Vierailija
47/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä Kulmunin esiintymiskurssilla olisi koulutettu esim. kaksi maisteria tai yksi lääkäri.

(Lappeenrannan teknillinen yliopisto pystyy tuottamaan kauppatieteen maistereita 22 000 eurolla.

Turussa lääkärikoulutus 66000 euroa)

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001631842.html

Et mitään tuoreempaa tilastoa löytänyt

Vierailija
48/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö takaisinmaksu, kun jää kiinni petoksesta?

Laki ei ole kaikille sama. Jos tavallinen ihminen jää kiinni petoksesta ei riitä että palauttaa rahat. Poliisi tutkikoon kuten muittenkin osalta. Entä verottaja. Onko ko. etuudet käsitelty oikein veronalaisena tulona?

Vierailija
49/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hinta yllätti minut itsenikin", sanoo muidu. Siis mitä h3mm3ttiä? Tilataan spesiaalikonsultointia kysymättä tai tietämättä edes hintaa??? Siinä on kepulaista yhteisen lompakon mentaliteettia parhaillaan. Ja tuolla kompetenssilla vieläpä koko valtakunnan varainhoitajana, valtiovarainministerinä?! Miten meni, noin niin kuin omasta mielestä?

Vierailija
50/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vaivaa näitä jotka yrittävät kaikenlaista vilunkia ja vasta sitten katuvat kun kansa arvostelee? Eikö oma omatunto sano mitään? Kuten ne palsanmäetkin.

Mitä vilunkia siinä on, jos kouluttautuu? Ministerin ei tarvitse huolehtia koulutusten kilpailuttamisesta, tilaamisesta, ja maksatuksesta. Sitä varten ministeriössä on palkattuja henkilöitä, jotka hoitavat nämä asiat.

Vierailija
51/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo on aivan naurettavaa että monen tavallisen tallaajan vuosipalkkaa vastaava summa on mennyt johonkin huuhaa-kurssiin. Konsultin minuuttihinta 12 euroa!

Vierailija
52/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hinta yllätti minut itsenikin", sanoo muidu. Siis mitä h3mm3ttiä? Tilataan spesiaalikonsultointia kysymättä tai tietämättä edes hintaa??? Siinä on kepulaista yhteisen lompakon mentaliteettia parhaillaan. Ja tuolla kompetenssilla vieläpä koko valtakunnan varainhoitajana, valtiovarainministerinä?! Miten meni, noin niin kuin omasta mielestä?

Sitä menemisen sujuvuutta voisi tiedustella niiltä virkamiehiltä, jotka tilaavat kalliita koulutuksia kilpailuttamatta. Saisivat tulla itse esiin kertomaan ja perustelemaan, mutta kun ei ole riittävästi munaa ottaa vastuuta, tekemisistään. Sen sijaan heitetäänkin ministeri itse leijonille kansan kalvettavaksi. Verenhimoa näyttää riittävän.

Vierailija
53/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% varmuudella virkamiehet ei tällaisia koulutuksia itsenäisesti tilaa.

Vierailija
54/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taatusti olisi maksanut, ellei asiasta olisi noussut kohu.

Ei tietenkään olisi. Muutenhan se olisi maksanut itse jo alun alkaen. Yrittää pelastaa poliittista uraansa.

Vierailija
55/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan joku hernepussin heittelykurssi

Vierailija
56/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään olisi. Muutenhan se olisi maksanut itse jo alun alkaen. Yrittää pelastaa poliittista uraansa.

Miksi Kulmunin olisi pitänyt itse alun alkaenkin maksaa koulutus? Eiväthän muutkaan ministerit näitä

koulutuksia itse maksa. Ministeriö ne maksaa hankintasopimuksen mukaan.

Alatteko nyt kysellä kaikilta muiltakin ministereiltä, että miksi ette itse maksanut 

ministeriöiden hankkimia koulutuksia?

Vierailija
57/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oi miksi? Jos hän jotain koulutusta enää tarvitsee, niin ehkä matematiikkaa. Ei meinaa hänelle nuo luvut oikein aueta. Ja ikävää kun valtiovarainministerinä joutuu tuollaisia miljardiluokan lainoja järjestelemään tajuamatta luvuista hölkäsen pöläystä... hinta yllätti itsensäkin. Maksaakohan Katri omasta pussista 5,5 miljardin koronatuetkin?

Vierailija
58/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Kulmunin olisi pitänyt itse alun alkaenkin maksaa koulutus? Eiväthän muutkaan ministerit näitä

Alatteko nyt kysellä kaikilta muiltakin ministereiltä, että miksi ette itse maksanut 

En minä sanonut, että pitäisi maksaa. Minä sanoin, että hän ei olisi maksanut sitä, ellei kohua olisi noussut. Nyt kun valtion rahojen törsäily tulikin päivänvaloon, niin hän yrittää pelastaa, mitä pelastettavissa on. Luoja vain tietää, miten surutta veronmaksajien rahoja oikeasti käytetään, mutta ne kaikki eivät vain tule julkisuuteen.

Vierailija
59/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nyt ymmärrä tätä kohua ollenkaan, enkä varsinkaan sitä että Kulmunia syytellään jo petoksesta. Mikä ihmeen petos se on, että menee tarvitsemaansa, työnantajan tilaamaan koulutukseen? Haloo, maa kutsuu??

Kulmunin ei missään nimessä pitäisi maksaa takaisin yhtään mitään. Harmittaa hänen puolestaan, että on ilmeisesti murtunut niin pahasti paineen alla, että menee tuollaista sanomaan. Ihan absurdia että työhön kuuluva ja työnantajan tilaama koulutus pitäisi jälkikäteen itse maksaa, vaikka ei ole ollut edes tietoinen hinnasta eikä ole ollut sitä mukana sopimassa.

Pistää vihaksi ihmisten typeryys!

Koulutuspalvelujen hintoja voi tietysti ihmetellä, jos haluaa. On ministeriöiden asia sopia niistä palveluntarjoajan kanssa. Tällä kertaa näin nolosti jälkikäteen. Voisivat soittaa Saukkomaalle ja pyytää alennusta, että saadaan asia pois päiväjärjestyksestä.

Vierailija
60/70 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä sanonut, että pitäisi maksaa. Minä sanoin, että hän ei olisi maksanut sitä, ellei kohua olisi noussut. Nyt kun valtion rahojen törsäily tulikin päivänvaloon, niin hän yrittää pelastaa, mitä pelastettavissa on. Luoja vain tietää, miten surutta veronmaksajien rahoja oikeasti käytetään, mutta ne kaikki eivät vain tule julkisuuteen.

Ei, vaan sinä sanoit: "Muutenhan se olisi maksanut itse jo alun alkaen"

Ei hänellä ollut mitään perustetta maksaa alun alkaen sitä koulutusta, koska se ei kuulu asiaan, eivät muutkaan maksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme