Ei hyvää päivää ja herranjestas naapuri vei autonsa Lampun vaihtoon korjaamolle
Vaikka hänellä on ”mies” kin, mää jättäisin Kyllä tumpelon.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Uusista autoista ei saa itse vaihdettua. Pitää vaihtaa usein vielä koko umpio.
Just joo. Tumpeloiden selityksiä ja umpionkin voi vaihtaa
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan niitä xenon valoja ei voi itse vaihtaa
Ihan yhtä helppoa kuin normipolttimo mut voihan sitä aina niin sanoa ja veloittaa hölmöä
Vierailija kirjoitti:
Ledvalaistus ( 1 kpl) kustantaa vaihdettuna rapiat 1100 €. Vanhoissa autoissa on enemmän järkeä.
Riippu ihan kyllä merkistä ja mallista. Meillä ledumpio kustansi 2650,oo euroa. Onneksi vastapuolen vakuutusyhtiö maksoi.
Täh??? Vaihtaako joku vielä itse auton lampun ja renkaat?!?? Kuinka köyhää...
joskus joutuu turvautumaan apuun kuten minäkin
jouduin tyhjennyttämään kassini naapurin yh lla. kun olivat hieman täynnä. kunnon suihinotosta kylä hieman maksaakin
kysyttävää?
Mä en tee auton kanssa mitään, mikä ei kiinnosta vaan teetän hommat . Kuten renkaiden ja lamppujen vaihdot.
Vien mä auton pesulaankin vaikka osaisin itse pestä ja vahata.
Mutta mä ompelen itselleni vaatteita. Leivon omat leivät. Siivoon oman kämpän. Mankeloin jopa lakanat.
Saksia osaan myös käyttää, mutta käyn silti kampaajalla.
Joten mistähän aloittajan ajatus kumpuaa?
Ei tästä maailmasta.
Olen minäkin vienyt, kun auto oli vielä huoltosopimuksessa.
Kaikki polttoainetta ja lasinpesunestettä lukuunottamatta kuului soppariin, niin ei ihmeessä kannata itse liata käsiään missään auton rassaamisessa.
Kerran vaihdatin lampun reissussa huoltoasemalla ja vein myöhemmin kuitin huoltofirman tiskille, niin sain rahat pois. Samoin kerran hain autoa määräaikaishuolloista ja palautin vara-auton. Olivat koeajaneet mun autoa hiekalla tai vastaavalla ja siinä oli pölyä kyljissä ja huomautin likaisuudesta. Antoivat mulle maksusitoumuksen käteen läheiseen autopesulaan.
Auton pidosta voi tehdä myös itselleen varsin huoletonta, jos itse rassaaminen ei jaksa kiinnostaa.
Mina osaan ommella ja on ompelukonekin mutta vien aina kaikki housuni ompelijalle lyhennettaviksi. En vaan viitsi itse tehda.
Jotkut xenon tai led valot niin saa olla seppä kun ihan tarkoituksella tehty joissakin merkkihuoltoa vaativia.
Minä osaan itse tehdä monia asioita, mutta ostan niitä silti palveluna
Vierailija kirjoitti:
Jotkut xenon tai led valot niin saa olla seppä kun ihan tarkoituksella tehty joissakin merkkihuoltoa vaativia.
Xenon valoissa on riski saada sähköisku. Lampuissa on korkea jännite.
Hemmeti mitä poropeukaloita taas palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Niin mun miehellä menee max 3 min lampun vaihtoon.
Ap
Uusissa autoissa voi olla iso purkaminen tuon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Xenon valoissa on riski saada sähköisku. Lampuissa on korkea jännite.
Sammuta auto ja valot siksi aikaa kun vaihdat lamppua niin ei ole riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Hemmeti mitä poropeukaloita taas palstalla.
Eipas nimitella! Osaatko leikata lasia? Juottaa kolvilla? Taalla on monenlaista tietoa ja taitoa mutta aina ei tarvitse kaikkea tehda itse.
Osaan mina leikata nurmikon ja luoda lumet mutta meilla nuo hommat on ulkoistettu mukavuussyista.
Ei vanhoissakaan autoissa välttämättä ole helppoa lamppujen vaihtaminen, useampi tunti meni Astran kanssa kun vaihdoin polttimot.
Ikävä tulee entistä autoa, vaihdoin polttimon ekan kerran 25 asteen pakkasessa ja pimeässä taskulamppu suussa, ei edes sormet ehtiny jäätymään. Nykyisessä menee puoli tuntia tiellä olevien osien poistossa ja sitten saa käden just ja just sopimaan ja sokkona pitää yrittää saada onnistumaan.
Nykyautot on sellasia että homma voi olla todella työläs.
Parkkilappua yritin vaihtaa itse, se oli syvällä ajovalojen yhteydessä.
Kolme kertaa yritin ja sitten luovutin ;)
Joutui koko etuvaloumpihärdellin irottaan ja silti oli niin ahtaassa lävessä ettei irronnu.
Eikä ollu sopivaa pihtiä jolla sais otteen.
Vaarana oli et rikkoo kalliin etuvalon jos pudottaa tai muuta kämmiä.
Ja vaimo pitää sentään mua pellepelottoma, korjaan kaiken laista
Voi joutua vaihtamaan koko auton, kun lamput sammuu.