Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten esimiehelle kerrotaan uudet ideat niin, että hän pitää niitä ominaan ja ottaa käyttöön?

Vierailija
03.06.2020 |

Vinkkejä!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan kertoo. Mun esimies ainakin.

Vierailija
2/16 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko koskaan miettinyt, että..." ja sitten hän alkaa ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot jossain palaverissa, jossa on mukana esimiehen esimies ja jos tämä tykkää ideasta, sanot, että idea oli oikeastaan esimiehesi, mutta jos ei, niin sitten se oli omasi.

Vierailija
4/16 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu esimiehestä. Fiksu voi tajuta pienestä vihjeestä, tyhmä ei millään.

Vierailija
5/16 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi idea pitää olla sellainen, että se hyödyttää myös esimiehen hyvinvointia.

Vierailija
6/16 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen idea sinulla olisi?

Vierailija
7/16 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomolla on yleensä joku suosikki, jolle voit kertoa ideasi. Tämä varastaa sen ja kertoo pomollesi, joka toteuttaa omana ideanaan. Näin se ainakin itsellä on toiminut.

Vierailija
8/16 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku jääräpää joka aina vastustaa suoria ehdotuksia/pyyntöjä niin olen huomannut että monet manipulatiiviset idiootit ryhtyvät passiivisaggressiivisiksi tai siis puhuvat ehdotuksensa sen jääräpään lähellä. Eivät puhu jääräpäälle, vaan puhuvat toisilleen, kuitenkin kuuluvasti niin että jääräpää varmasti kuulee. Tällä lailla asian saa siis helposti "vihjattua" jääräpäälle. Olen nähnyt manipulatiivisten idioottien käyttävän tuota tekniikkaa paljon, mutta se on surkea tekniikka koska useimmiten se ei todellakaan toimi. Silti idiootit jatkavat tuon tekniikan käyttämistä aina vain lisää.

Vierailija
9/16 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan sano suoraan, se ei mene perille, joku defenssimekanismi estää. Se pitää ovelasti ”syöttää” pomolle kautta rantain ja kannustaa pomoa samalla, varovasti, hissukseen.

Vierailija
10/16 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä taustatutkimus + nöyrä asenne. "olen kuullut että tämä toimii. Tämäntyyppistä... Näin se on toiminut... Kiinnostava.... Meidän asiakaskuntahan (on jotenkin samanlainen)..."

Esimies saa sitten itse ehdottaa, että kokeillaan meilläkin.

Joskus joutuu vähän pidempään vinkkailla, mutta toimii aina.

Vierailija
11/16 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä upottelen asioita ja ideoita esimiehelle keskustelun lomassa. Se on innossaan kun pääsee esittelemään niitä eteenpäin omina kehitysideoina. Kaikki osapuolet tietää tilanteen mut ei haittaa jos asiat etenee.

Vierailija
12/16 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt pomolta, että hei, mä kuulin tällaisen idean, kukahan sitä on ehdottanut, sinultako se oli lähtöisin? Jos myöntelee, niin sano, että niin mä vähän ajattelinkin, että sä oot niin fiksu, että oot tajunnut sen noin.

Jos kieltää, sano että ei sitten mitään, tuolla kahvihuoneessa vaan kuulin ja ajattelin kysyä, kun jotenkin kuulosti mielenkiintoiselta.

Sitten jätät asian hautumaan itsekseen. Nappaa jos nappaa.

Eihän tätä kaikkien kanssa voi käyttää, harkiten ja soveltaen kuitenkin.

Vierailija
13/16 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niistä kumpikaan ei saa mitään palkintoa, niin se on ihan yhdentekevää.

Zinc

Sitten jos teille maksetaan joku palkkio ideoista, niin on eri asia. En mä ainakaan erittele kuka on ehdottanut mitäkin, jos mä vien asioita eteenpäin. Pääasia on, että ne asiat muuttuu paremmaksi.

Vierailija
14/16 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt pomolta, että hei, mä kuulin tällaisen idean, kukahan sitä on ehdottanut, sinultako se oli lähtöisin? Jos myöntelee, niin sano, että niin mä vähän ajattelinkin, että sä oot niin fiksu, että oot tajunnut sen noin.

Jos kieltää, sano että ei sitten mitään, tuolla kahvihuoneessa vaan kuulin ja ajattelin kysyä, kun jotenkin kuulosti mielenkiintoiselta.

Sitten jätät asian hautumaan itsekseen. Nappaa jos nappaa.

Eihän tätä kaikkien kanssa voi käyttää, harkiten ja soveltaen kuitenkin.

Tämä on parhautta. Hattu päästä. Juuri näin, 🤣

T: pomomies 44

Vierailija
15/16 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhut esimiehestä kun et voi tietää hänen sukupuoltaan? Meidän työpaikalla on jo pitkään puhuttu esihenkilöstä ja ohjeena on ettei missään virallisessa yhteydessä saa mainita kenenkään sukupuolta. Vessat on myös muutettu unisex vessoiksi.

Vierailija
16/16 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhut esimiehestä kun et voi tietää hänen sukupuoltaan? Meidän työpaikalla on jo pitkään puhuttu esihenkilöstä ja ohjeena on ettei missään virallisessa yhteydessä saa mainita kenenkään sukupuolta. Vessat on myös muutettu unisex vessoiksi.

Eikö ne vois nimetä Hå -rå vessoiksi ?

Zinc

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän