Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän äippäpolilla oli jo synnyttänyt nainen

Vierailija
07.07.2006 |

Siis tottakai siellä on synnyttäneitä naisia sitten kun käy synnyttymässä.

Mutta kun kyseessä oli raskauden aikainen vastaanotto. Jonne minun tietääkseni otetaan vasta rv 20 jälkeen asiakkaaksi. ( kunnallinen siis )

Niin nyt näin siellä tuoreen äidin. Vauva oli aivan vastasyntynyt joten ihmettelen vain miksiköhän äiti oli siellä vastaanotolla. Eipä asia minua haittaa, olen utelias vain.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta poikkeuksia tähän tekee tietysti erilaiset sairaudet, komplikaatiot aikaisemmissa raskauksissa jne. Esimerkiksi joillain epilepsiaa sairastavilla on äitipolikontrollit melko varhaisesta vaiheesta kahden viikon välein. Kaikki katsotaan tapauskohtaisesti ja sulle on varmasti sanottu noin, koska sulla ei ole ollut mitään erikoista, minkä takia seurata raskautta aiemmin.

Vierailija
2/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jälkivuoto alkoi muuttua kananmunan kokoisiksi hyytymä klönteiksi. Kohtuun oli sektiossa jäänyt jotain rääppeitä joiden poistumista seurattiin 3 käynnin verran äitiyspolilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse töissä polilla, ja kyllä meille tulee pikkuisten äitejä esim kun tarkistellaan pahoja repeämiä/tulehtuneita yms. Ja monesta muustakin syystä!

Vierailija
4/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten lapsella on ollut keltaisuutta, jota kontrolloidaan. Mahdollisuuksia on lukemattomia.

Vierailija
5/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin sitten kaavintaan ja jäämään osastolle päiväksi.

Vierailija
6/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu näköjään siis tapauksesta. Itselläni on ollut aina jotain erikoista raskauksissa ja sinne on heti neuvolasta ohjattu ja olen myös päässyt.

Vierailija
7/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syinä toistuvat keskenmenot ja kohdunkaulan heikkous.

Vierailija
8/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekin sanottiin, että jos tulee pian synnytyksen jälkeen, niin saa tulla sinne päivystykseen, ei tartte notkua yleisessä päivystyksessä.

Vierailija
9/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sektiohaava tulehtui, ja yksityiseltä lääkäriasemalta lähettivät sinne.

Vierailija
10/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kävin 2viikkosen tyttöni kanssa äippäpolilla aikoinaan ultrassa tarkistamassa ettei kohtutulehduksestani jäänyt hyytymiä kohtuun, eli kyl siel käy myös synnnyttäneitä äitejä.

Vierailija
11/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudessa ja synnytyksessä ongelmia, joten sovittiin jälkitarkastus äitiyspolille, joka siis normaalitapauksissa yleensä neuvolassa tai yksityisellä.

Vierailija
12/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan kuvitellut että äippäpolin asiakkaana ollaan vain raskaana ja sitten jos raskauden jälkeen on jotain ongelmia tms niin ne hoidetaan eripaikoissa.

Mutta taas tuli opittua jotain uutta. Eipä enää tarvitse ihmetellä.

t: ap

Vierailija
13/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai hänhän voi olla osaston henkilökuntaa ja kävi näyttämässä työkavereille vauvaa.

Vierailija
14/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli raskausdiabetes ja kävin jälkitarkastuksessa äitiyspolilla.

Vierailija
15/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse jouduin synnytettyäni käymään äippäpolilla ultrassa. Katsottiin ultralla että kaikki oli kunnossa kun verenvuoto oli kova .

Vierailija
16/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se nainen oli raskaana? Minkä ikänen sen vauva oli?

Vierailija
17/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänet nimittäin pyydettiin ihan lääkärin huoneeseen niinkuin muutkin potilaat. Mies ja vauva jäivät odottamaan.

Kiitos. Jäi tosiaan vain ihmetyttämään kun olen aina luullut että siellä käy vain raskaana olevat ja sitten ne jotka just sillä hetkellä punnertaa vauvaa ulos.

Vierailija
18/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ainakin minulle sanottiin kun rv 16 soitin äitiyspoliklinikalle verenvuodon takia että he ottavat vasta rv 20 jälkeen potilaakseen.

Ja ohjattiin sitten naistantautien puolelle tutkittavaksi ( vaikka sama lääkäri se siellä päivysti kuin äippäpolilla )

Tottakai neuvolaan ja omalle lääkärille pääsee jo alkuraskaudesta.

Mutta kyseessä oli siis Keskussairaalan äitiyspoliklinikka.

Vierailija
19/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ultrattu ja seurattu vuotojani. Ihmettelne miten voi olla ettei pääsisi ennen 20 rv.

Vierailija
20/23 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tästä nyt kovin kauaa ole. Muutama kuukausi vain kun ei tämä vauva ole vielä edes syntynyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme