Samat arvot, harrastukset ja ajatukset - silti ei samalla aaltopituudella?
Oletko törmännyt tällaiseen tilanteeseen, että kohtaat jonkun, jonka kanssa kaikki on yhteistä monessa suhteessa, mutta silti toinen osapuoli väittää teidän olevan eri aaltopituuksilla?
Onko se nyt todellinen syy väittää moisia, vai eikö toinen koe ulkonäön puolesta miellyttävänä?
Kommentit (27)
Tämä on sitä naisten harjoittamaa karkoitus-jargoniaa.
Jaa. Mieheni ja minä olemme hyvinkin erilaisia, harrastuksia myöten. Mutta olemme samalla aaltopituudella ja koemme saavamme toisiltamme sitä mitä itsellä on vähemmän. Ja aviossa yli 30 vuotta ja mielenkiinto toisiimme jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sitä naisten harjoittamaa karkoitus-jargoniaa.
Sentään joku totuuden torvi.
Hän arvostaa kumppanissa jotain sellaista, mitä sinulla ei ole. Tai sitten sinulla on ominaisuus tai tapa, joka on hänelle ehdoton turn off. Tai sitten ei vaan tunne vetoa sinua kohtaan. Kyse ei välttämättä ole ensinkään ulkonäöstä, vaan se voi olla ihan joku muu juttu. Alitajuinen fiilis vain.
Esim. jos henkilö on ns. alistajatyyppiä, ja hän huomaa, ettet sinä ole alistettavissa hänen konsteillaan, et kelpaa hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on miesystävä, jonka kanssa synkkaa täydellisesti, arvot ja harrastukset ovat samat. Ollaan parhaita kavereita, ikinä ei olla seurusteltu eikä seurustella. Ei ole ulkonäkökysymys, emme vaan sopisi yhteen.
Minulla sama. Ihan ehdottomasti paras ystävä, jonka kanssa on kivaa ja jonka toivon ryhtyvän minulle morsiamen bestmaniksi, jos menen joskus naimisiin. Harrastuksemme ja mielenkiinnon kohteemme ovat 90% samat ja pidämme samoista tekemisistä, asioista. Arvomaailmallekin on sama.
Mutta niin intiimillä ja syvällä tasolla kuin pariskuntana oleminen emme toimisi. Onneksi tunne on molemminpuolinen.
Naisten metkuja tämmöset lausahdukset.
... Nimenomaan siis sen ulkonäön suhteen. Kuva voi valehdella aika paljon.