Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pian synnytyksestä kannattaa yrittää toista lasta?

Vierailija
02.06.2020 |

Kannattaako kehon antaa ensin toipua?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytä ensin se ensimmäinen lapsi ja elä vauva-arkea.

Vierailija
2/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa antaa ensin toipua, koska liian tiheistä raskauksista saattaa jäädä elinikäisiä vaivoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän kuukautta on aikalailla minimi. Parempi olisi yli vuosi odottaa.

Vierailija
4/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olisi minimi 2-3 vuotta.

Tietty jos on esim yli 36v niin melkein heti synnytyksen jälkeen jos välttämättä haluaa toisen lapsen.

Vierailija
5/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa antaa kehon toipua ja nauttia esikoisen vauva-ajasta ilman uutta raskautta ja esikoinenkin saa olla ensin pieni. Itse tulin uudestaan raskaaksi, kun esikoinen oli 7kk ja se oli kyllä turhan pian. Kolmannen lapsen halusinkin tarkoituksella hieman suuremmalla ikäerolla. Tällöin toisen ja kolmannen lapsen ikäeroksi tuli 2,5v. Se oli mielestäni ihan passeli. Ehkä vähintään vuosi kannattaa odottaa ennen uutta raskautta.

Vierailija
6/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi yrittää toista lasta jopa samaan aikaan kun vaimo on synnyttämässä.

Vierailija
7/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin yksilöllistä kuinka kauan kenenkin keho toipuu. Minä tulin uudestaan raskaaksi 5 kk synnytyksen jälkeen. Olihan se pian, mutta ei siinä mitään. Raskaus meni hyvin. Kahden pienen kanssa oli aluksi rankkaa, mutta muuttui helpommaksi, kun kasvoivat vähän. Ovat läheisiä ja keksivät paljon yhteisiä leikkejä, kun ikäero on pieni.

Vierailija
8/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tehtailla lapsia jos niistä ei ehdi/halua nauttia. Suositushan on jotain 3 v. lapsen kehityksenkin kannalta.

Vierailija
9/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno- ja keskosuusriski on suurempi jos raskaus alkaa alle vuoden sisällä edellisestä.

Vierailija
10/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHO:n suositus vähintään 2v.

Vierailija
11/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytä ensin se ensimmäinen lapsi ja elä vauva-arkea.

Synnytin jo viime kuussa mutta annoin lapsen pois. Ajattelin yrittää toista syys-lokakuussa ja sen lapsen aion pitää itselläni.

Vierailija
12/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa antaa ensin toipua, koska liian tiheistä raskauksista saattaa jäädä elinikäisiä vaivoja.

Mitä elinikäisiä vaivoja?

Vierailija
13/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäeroa löytyy 1v5kk ja hyvin on mennyt ainakin meillä :) lapset ovat nyt tällä hetkellä 6v ja 7v. Ei kannata yleistää yhtään missään asiassa.

Entä jos saa kaksoset? Kaikkiko kaksosetko tulevat mammapalstan mukaan kasvamaan kieroon?

Vierailija
14/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WHO:n suositus vähintään 2v.

WHO:n suositukset on nyt korona aikana jo nähty ....

Vierailija
15/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus luin jutun jossa sanottiin että tutkimusten mukaan lapsilla pitäisi olla ainakin 3 vuotta ikäeroa että äidin kroppa ehtii kunnolla toipua edellisestä. Eihän siinä muutenkaan mitään järkeä ole tehdä lapsia vuoden parin erolla, turhaa kärsimystä koko perheelle eikä mitään etua.

Vierailija
16/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäeroa löytyy 1v5kk ja hyvin on mennyt ainakin meillä :) lapset ovat nyt tällä hetkellä 6v ja 7v. Ei kannata yleistää yhtään missään asiassa.

Entä jos saa kaksoset? Kaikkiko kaksosetko tulevat mammapalstan mukaan kasvamaan kieroon?

Kaksoset on paljon, paljon helpompi kuin pienellä ikäerolla olevat. Kaksoset ovat tottuneet syntymästään olemaan yhdessä ja jakamaan kaiken. Eivät herää vaikka toinen huutaa täysiä vieressä. Ovat suht samassa kehitysvaiheessa eikä ole mustasukkaisuusdraamaa. Kummallekaan ei sanota että olepas nyt reipas kun olet isosisarus ja tää toinen on vasta vauva... jne.

Myös kaksosten hoitaminen on huomattavasti helpompaa, voi tehdä kaiken sarjatyönä, sama ruoka, samat vaatteet ja lelut jne. Ja lyhemmän aikaa vaippojen vaihtamista.

Kaksosia suosittelen, 1-2 vuoden ikäerolla lapsia en. Mulla on ollut kaksoset, ja kaikilla kavereilla kahden vuoden sisään kaksi, ja kaikilla se on ollut aika helvettiä aika ajoin, todella raskasta. Minä olen päässyt aika helpolla vaikka kaikki kauhistele että miten voi pärjätä kahden kanssa. Minä ihmettelen nykyään miten toiset saa vain yhden lapsen kerralla, että varmaan outoa hoitaa vain yhtä.

Vierailija
17/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viekaksmeiäeroa löytyy 1v5kk ja hyvin on mennyt ainakin meillä :) lapset ovat nyt tällä hetkellä 6v ja 7v. Ei kannata yleistää yhtään missään asiassa.
</p>

<p>Entä jos saa kaksoset? Kaikkiko kaksosetko tulevat mammapalstan mukaan kasvamaan kieroon?[/quote kirjoitti:

Kaksoset on paljon, paljon helpompi kuin pienellä ikäerolla olevat. Kaksoset ovat tottuneet syntymästään olemaan yhdessä ja jakamaan kaiken. Eivät herää vaikka toinen huutaa täysiä vieressä. Ovat suht samassa kehitysvaiheessa eikä ole mustasukkaisuusdraamaa. Kummallekaan ei sanota että olepas nyt reipas kun olet isosisarus ja tää toinen on vasta vauva... jne.

Myös kaksosten hoitaminen on huomattavasti helpompaa, voi tehdä kaiken sarjatyönä, sama ruoka, samat vaatteet ja lelut jne. Ja lyhemmän aikaa vaippojen vaihtamista.

Kaksosia suosittelen, 1-2 vuoden ikäerolla lapsia en. Mulla on ollut kaksoset, ja kaikilla kavereilla kahden vuoden sisään kaksi, ja kaikilla se on ollut aika helvettiä aika ajoin, todella raskasta. Minä olen päässyt aika helpolla vaikka kaikki kauhistele että miten voi pärjätä kahden kanssa. Minä ihmettelen nykyään miten toiset saa vain yhden lapsen kerralla, että varmaan outoa hoitaa vain yhtä.

No sitten meillä on käynyt hyvä tuuri. Ei kumpikaan herännyt aikoinaan kun toinen huusi vieressä. Siinähän he tottuivat helposti toistensa ääniin.

Mustasukkaisuutta on ollut hyvin vähän ja siitäkin on aikaa. Opetettiin jakaminen senverran hyvin ja annettiin molemmille huomiota. Ei sen hankalempaa rakettitiedettä.

Mutta tottakai jokaisessa lapsiperheessä tulee känkkäränkkää! Sehän nyt on sanomattakin selvää.

Samat vaatteet (toki uusiakin ostettu) on minunkin isommalta lapselta mennyt pienemmälle enkä ole kyllä koskaan sanonut toiselle mitään mistään reipastelusta koska on isosisko. Ihan sai hänkin olla pieni lapsi eikä vain se isosisarus.

Ihmeellisiä olettamuksia sinulla. Jos "kaikilla sinun kavereillasi" on ollut h*lvettiä ei tarkoita että meillä muillakin olisi.

On minullakin kokemusta jonkinverran kaksosista lähipiirissä ja myös tuttujen lapsista joilla on pienet ikäerot jne. mutta en ala tähän luettelemaan niitä. Pitää alkaa kuuntelemaan jännitys äänikirjaa.

Vierailija
18/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viekaksmeiäeroa löytyy 1v5kk ja hyvin on mennyt ainakin meillä :) lapset ovat nyt tällä hetkellä 6v ja 7v. Ei kannata yleistää yhtään missään asiassa.
</p>

<p>Entä jos saa kaksoset? Kaikkiko kaksosetko tulevat mammapalstan mukaan kasvamaan kieroon?[/quote kirjoitti:

No sitten meillä on käynyt hyvä tuuri. Ei kumpikaan herännyt aikoinaan kun toinen huusi vieressä. Siinähän he tottuivat helposti toistensa ääniin.

Mustasukkaisuutta on ollut hyvin vähän ja siitäkin on aikaa. Opetettiin jakaminen senverran hyvin ja annettiin molemmille huomiota. Ei sen hankalempaa rakettitiedettä.

Mutta tottakai jokaisessa lapsiperheessä tulee känkkäränkkää! Sehän nyt on sanomattakin selvää.

Samat vaatteet (toki uusiakin ostettu) on minunkin isommalta lapselta mennyt pienemmälle enkä ole kyllä koskaan sanonut toiselle mitään mistään reipastelusta koska on isosisko. Ihan sai hänkin olla pieni lapsi eikä vain se isosisarus.

Ihmeellisiä olettamuksia sinulla. Jos "kaikilla sinun kavereillasi" on ollut h*lvettiä ei tarkoita että meillä muillakin olisi.

On minullakin kokemusta jonkinverran kaksosista lähipiirissä ja myös tuttujen lapsista joilla on pienet ikäerot jne. mutta en ala tähän luettelemaan niitä. Pitää alkaa kuuntelemaan jännitys äänikirjaa.

Jaha ja lainauskin meni plörinäksi :D noh, nyt sen äänikirjan pariin.

Vierailija
19/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvon ap, tuore mamma, painu helvettiin tältä palstalta äläkä ikinä tule takaisin! Paras suositus, jonka täältä ikinä koskaan luet.

Vierailija
20/30 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitten kun itsestä siltä tuntuu, että on toipunut synnytyksestä. Minun lapset syntyi alle vuoden ikäerolla ja kroppa kesti hyvin. Ihan noin pientä ikäeroa ei suunnitteltu, mutta tyytyväinen nyt olen. Lapsista ollut aina seuraa toisilleen ja minusta taas oli helpompi se että oli kerralla ne 2 vaippaikäistä, kuin että jollain 2,5v ikäerolla just pääset vaihtamasta vaippaa ja sit syntyy toinen ja aloitat alusta. Vaipparallia kestääkin 5v, kun meillä selvittiin 3,5v. Mutta kuka tykkää mistäkin. Samoin kuin nyt että isompi lähtee tokalle ja pienempikin jo ekalle. On jo helpompaa kuin että se pienempi olisi vasta joku 5v. Esikoisen pienet vaatteet saa siirtää suoraan toisen hyllyyn jne. Eli minä olen tykännyt, samoin lapset, ovat kuin paita ja peppu. Saavat molemmat olla niitä pieniä, isompaa kun ei voi valjastaa pienemmän vahdiksi, mitä näkee monella jolla isommalla ikäerolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan