Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menevätkö kaikki kevään kurkkukipuiset koronatestiin?

Vierailija
02.06.2020 |

Entä jos yleensäkin on keväällä kurkun ärtyisyyttä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt. Tuskin oli koronasta kyse. Terve taas.

Vierailija
2/21 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan potilasta jolla oli kurkkupaise flunssan jälkeen ei testattu missään vaiheessa. Sitten taas itse jouduin flunssan oireilla testiin kk myöhemmin.

Vierailija
4/21 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä ainakaan mene. Siitepöly saa kurkun kuivaksi ja kipeäksi.

Vierailija
5/21 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin menevät. Ja ilmeisesti koronatestiin ei saisi mennä julkisilla ja moni ei omista autoa eikä asu kävelymatkan päässä testipaikasta. Ambulanssi tuskin hakee kurkkukivun takia ja taksikuski on samassa altistumisriskissä kuin bussikuski ja kanssamatkustajat.

Vierailija
6/21 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin menevät. Ja ilmeisesti koronatestiin ei saisi mennä julkisilla ja moni ei omista autoa eikä asu kävelymatkan päässä testipaikasta. Ambulanssi tuskin hakee kurkkukivun takia ja taksikuski on samassa altistumisriskissä kuin bussikuski ja kanssamatkustajat.

Kulkeminen testipaikalle on todellinen ongelma ilman omaa autoa. Kela-taksilla pääsee, mutta sen käyttöön tarvitaan lääkäriltä todistus, jos täytyy anoa Kelalta korvauksia. Monella ei ole varaa taksiinkaan.

Vierailija
7/21 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, jotenkin hermostutti herätessä, kun nieleskelin ja kurkku tuntui aralta, että nytkö se korona on iskenyt. Mutta ei ole enää kipeä, ehkä kuorsasin.

Vierailija
8/21 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle sanottiin että jos testiin tulee julkisilla, tarvitsee pitää maskia tai jotain kangassuojaa. Kerrottiin että siihen jonoon mennään kävellen, pyörällä tai autolla. Taksilla itse menin siihen sairaalan eteen, menin kävellen siihen drive in-pisteelle ja testin jälkeen otin toisen taksin kotiin. Pidin koko ajan taksissa hengityssuojaa. Olin negatiivinen.

Vierailija
9/21 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yöllä hengittää paljon suun kautta ja suu kuivuu, on nielukin usein aristava.

Itsellä on tuota paljon. Oikea kurkkukipu jatkuisi iltaan asti.

Vierailija
10/21 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on se syy, miksi moni ei mene. Lisäksi jos koronaa ei ole, niin testipaikalta sen saattaa sitten oikeasti saadakin.

Olen tässä itse sairastellut pitkin kevättä ja hengenahdistustakin oli yhdessä vaiheessa. Keuhkoihin pisti. Mutta milläs mä nyt testiin pääsisin?

(Olen nyt ihan kunnossa.)

Vierailija
11/21 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mennyt. En päässyt todellisilla oireilla huhtikuun alussa testeihin niin julkisen puolen kuin yksityisenkään kautta, joten en ole nyt edes yrittänyt, kun on ollut kurkku kipeä vähän ja myös muuta pientä.

Tosin ajelin viime viikolla auton ikkunat vähän auki, että sain kuuman ilman vaihtumaan nopeasti viileämpään. Saatoin saada siitä oireet, tätä on tapahtunut ennenkin, sillä olen vedolle aika herkkä. Tai sitten se ei ollut sitä, mistä sitä tietää? Olen liikkunut aika normaaliin tapaan kaupoissa.

Vierailija
12/21 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mennyt, enkä mene ellei tule jotain pahempia oireita.

Vierailija
13/21 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni soitti juuri maanantaina työterveyteen ja kyseli miten toimitaan. Hän itse epäili allergiaa, mutta esimiehensä oli ohjeistanut varmistamaan työterveydestä.

Mieheni pyydettiin tarkistukseen Mehiläiseen, missä arvioisivat lähetetäänkö kotonatestiin.

Siellä lääkärikin oli sitten arvellut joko jotainnopeaa virusta tai allergiaa. Eikä testiä tarvittu.

Mutta hyvä että toimittiin noin ja suljettiin mahdollisuus pois.

Vierailija
14/21 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva homma, jos on influenssa ja pitää lähteä koronatestiin. "Turvallista" matkaa auton ratissa tai henki pois pyöräilemällä siinä taudissa.

Vierailija
15/21 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan potilasta jolla oli kurkkupaise flunssan jälkeen ei testattu missään vaiheessa. Sitten taas itse jouduin flunssan oireilla testiin kk myöhemmin.

Kurkkupaiseen aiheuttaa bakteeri.

Vierailija
16/21 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt. Sairastin kotona ja pidin normaalia enemmän "terveitä päiviä" ennen töihin paluuta (ja muuta kotoota poistumista). Tein noina päiviä etätöitä sen minkä pystyin, olin sairauden ajan tiiviissä yhteydessä pomon kanssa juurikin vallitsevasta tilanteesta johtuen.

Vierailija
17/21 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 täydentää. Oma sairaus oli heti tilanteen täällä alun aikoihin jolloin testeihinkään ei päässyt kovin helpolla (riskiryhmään kuuluva työkaveri oli samaan aikaan pahemmassa flunssassa eikä häntäkään testattu vaikka oli etäyhteydessä lääkäriin).

Vierailija
18/21 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kuolin kirjoitti:

Kiva homma, jos on influenssa ja pitää lähteä koronatestiin. "Turvallista" matkaa auton ratissa tai henki pois pyöräilemällä siinä taudissa.

No ei ole tietysti pakko mennä mutta sitten eristät itsesi kotiin etkä tapaa ketään muita. Ongelmahan on että ihmiset eivät mene testiin ja sen lisäksi jatkavat elämää kuin koronan mahdollisuuttakaan ei olisi heillä.

Vierailija
19/21 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni soitti juuri maanantaina työterveyteen ja kyseli miten toimitaan. Hän itse epäili allergiaa, mutta esimiehensä oli ohjeistanut varmistamaan työterveydestä.

Mieheni pyydettiin tarkistukseen Mehiläiseen, missä arvioisivat lähetetäänkö kotonatestiin.

Siellä lääkärikin oli sitten arvellut joko jotainnopeaa virusta tai allergiaa. Eikä testiä tarvittu.

Mutta hyvä että toimittiin noin ja suljettiin mahdollisuus pois.

Suljettiin pois? No eikä suljettu kun ei testattu, voi hyvänen aika.

Vierailija
20/21 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mennyt. En päässyt todellisilla oireilla huhtikuun alussa testeihin niin julkisen puolen kuin yksityisenkään kautta, joten en ole nyt edes yrittänyt, kun on ollut kurkku kipeä vähän ja myös muuta pientä.

Tosin ajelin viime viikolla auton ikkunat vähän auki, että sain kuuman ilman vaihtumaan nopeasti viileämpään. Saatoin saada siitä oireet, tätä on tapahtunut ennenkin, sillä olen vedolle aika herkkä. Tai sitten se ei ollut sitä, mistä sitä tietää? Olen liikkunut aika normaaliin tapaan kaupoissa.

Testauskapasiteetti on kasvanut ja kriteerit muuttuneet huomattavasti parin kuukauden takaisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän