Onko muiden lapsilla ollut kävelyssä kehitysviivettä.
Lapsi oppi kävelemään tuetta vasta 1v 2kk iässä.
Kommentit (19)
Argh, ei tuo ole kehitysviive vaan normaali ikä.
Ihan normirajoissahan tuo tosiaan on. Meilläkin esikoinen lähti kävelemään vasta 1v.4kk eikä kukaan muu ollut huolissaan kuin minä! Nyt parikymppinen fiksu ja liikunnallinen nuorinainen.
Tuohan on vissiin se keskimääräisin aika lapsen oppia kävelemään. Ei ainakaan millään tapaa epänormaali.
Älä vertaa muihin. Monet huutaa ääni käheänä vauvojensa nopeasta kehityksestä ja sitten parin kymmenen vuoden kuluttua heillä on ollut koti nurkissa loisiva elätti.
Ei ole kehitysviive, jos oppii 1 v 2 kk iässä kävelemään. Ne mammat, joiden kullannuput on lähteneet kahdella jalalla etenemään 8 kk iässä ja juoksemaan heti 1 v. täytettyään, saavat vain muut kuvittelemaan niin. Ja hehän muistavat joka välissä kehuskella asialla.
Kehitysviivettä alkaisin epäillä, jos ei 1 ½ -vuotiaanakaan vielä tapaile askeleita. Kyllä ne neuvolassa sitten jo puuttuvat, kun on aihetta.
Rakas kanssasisko, nauti lapsestasi. Minä olin kuin sinä esikoiseni kanssa ja huolehdin koko ajan turhista. Lapsesi on ihan normaali ihana pikku taapero. Hän on vain kerran tuossa iässä, etkä sitä koskaan saa takaisin, NAUTI, iloitse, leiki lapsesi kanssa, älä murehdi asioista, jotka eivät murehtimalla parane. <3
Mun lapsi jo juoksi vuoden vanhana. Puheenkehitys oli taas hitaampaa, aloin lukemaan tosissaan satuja ja alkoi puhetta tulemaan myös se että oltiin kaksikielisiä.
Ei ole kehitysviive todellakaan! Vasta jos lapsi ei vielä 2-vuotiaanakaan kävele kunnolla niin silloin puhutaan kehitysviiveestä.
Meillä ensimmäinen lähti vakaasti kävelemään vasta 1 v 3 kk ikäisenä, mutta kolmas lapsi käveli 9 kk ikäisenä. Molemmat ovat jo teinejä ja ei heidän liikunnallisuudessaan ole mitään eroa.
Ensimmäinen on ollut aina rauhallinen ihan kaikessa, toinen lapsemme siltä väliltä ja kolmas meneväisin tapaus, jota ärsytti, kun sisarukset viipottivat ohi ja mieli teki mukaan. Niin ne lapset ovat erilaisia.
Meidän poika lähti kävelemään 1v 4kk. Aina ollut rauhallinen ja pelannut varman päälle. Kävely oli heti melko varmaa eikä mennyt kuin pari kuukautta niin lähti juoksemaan. Nopeasti sai muut kiinni eli ei kannata verrata tai huolestua - erot tasoittuvat.
Ei kannata murehtia viiveenä. Vanhempi poikani lähti myöhään 1v3kk kävelemään, koska oppi liikkumaan hyvin kontaten. Ei ollut kiirettä oppia kävelemään. Nuorempi sen sijaan nousi seisomaan jo 7kk iässä ja käveli 8kk iässä. Nuorempi on nyt aikuisena länkisääri ja vanhemmalla on kauniisti kehittyneet jalat.
Lapseni oppi ( kuten minä ja isänsäkin) ollessaan 1v 3 kk. Oli kyllä noussut tukea vasten seisomaan 8 kk ja kävellyt tukea pitkin 10 kk. Sohvalle kiipesi myös 8 kk ja laskeutui myös itse alas. Hänen kanssaan oli juuri siki helppoa tuo vaihe, kun ei tarvinnut pelätä, että jalat kulkisi nopeammin kuin pää.
Hänet on usein palkittu ansioitumisestaan liikuntaharrastukissaan.
Nyt jo aikuinen mies.
Meidän esikoinen oppi kävelemään 1v 4kk iässä, käytiin neuvolan lähettämänä joitakin kertoja fysioterapiassa ennen sitä. Nyt neiti on 15v ja liikunnallisesti todella lahjakas, pelaa jalkapalloa kilpatasolla.
Siltä varalta, että ap on tosissaan eikä provo: Minun lapseni oli vähän yli 1v4kk, kun hän oppi kävelemään. Nykyisin hän opiskelee Aallon tefyllä ja kuuluu opintomenestykseltään vuosikurssinsa parhaimpiin. Myös 50 km:n hiihtolenkki tai 20 km:n juoksulenkki sujuu helposti. Lisäksi kaveri on erään soittimen soittamisessa lähellä ammattilaistasoa.
Oliko provo?? Kai nyt neuvolassaki näitä asioita puhuttu. Kysy jatkossa enemmän neuvolasta asioista, jos tämä ei provo.
Synnyin keskosena ja ensiaskeleeni ilman tukea otin, kun olin 1 v 10 kk.
Ei. Kaikki lapset oppivat kävelemään 18 kuisina ihan normaalisti.
Kaikista tuli liikunnallisia. Toisalta oppivat puhumaan selkeitä 3-4 sanan lauseita ennen kuin oppivat kävelemään. Kuopus kommunikoi 2 kielellä
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kaikki lapset oppivat kävelemään 18 kuisina ihan normaalisti.
Kaikista tuli liikunnallisia. Toisalta oppivat puhumaan selkeitä 3-4 sanan lauseita ennen kuin oppivat kävelemään. Kuopus kommunikoi 2 kielellä
Kaikki syntyneet ennenaikaisina 33-36 vkolla
Häh, ihan normaaliahan tuo on.
Mun tyttö oppi 1v 3kk ja on nyt kohta 6v. Rauhallinen ja varovainen ollut aina..
Ei ehkä joukon nopein ja sporttisin mutta pyöräili ilman apupyöriä just kun täytti 4v, nyt harjoittelee kärrynpyöriä.