Jyväskylän vaneritehdas lakkautetaan?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bf2854df-772b-4929-9f7a-291f75289a2e
"Suomessa vaneriteollisuuden työehdot eivät ole mahdollistaneet kapasiteetin täysimääräistä käyttöä. Lisäksi toistuvat työmarkkinahäiriöt heikentävät suomalaisten yksiköiden toumitusvarmuutta."
Toivottavasti ei lakkauteta, monta työpaikkaa taas vaarassa.
Kommentit (9)
"Venäjällä tuotannon kustannustaso on merkittävästi Suomea kilpailukykyisempi". Duunarien vikako tämäkin??
Onko tuo oikeasti noin kannattamaton tehdas? Vai haluaako omistajat vaan lisää osinkoja?
Kyllä se lakkautetaan ja tänään olikin puhetta, kuinka käy asuntovelkaisten perheiden.
Yli 100 vuotta vanha tehdas ja kauan oli jo merkkejä ilmassa tulevasta.
Jyväskylässä en ole käynyt, mutta pääsääntöisesti upm vaneritehtaat on vanhoja paskoja missä olen töissä käynyt., investoinneilla varmaan saataisiin kannattavuus ihan eritasolle, esim. Pinderholzin suomesta ostamat sahat ja niiden investoinnit.
Kuka kaipaa vaneritehtaan duunarihommia, korkeakoulututkinto noillekin ja huippubisnestä tekemään?!
Onnenpotku Suomelle, että hikipajat suljetaan.
Näin kuului mantra jo vuosituhannen alussa.
Typerät liiton miehet ja lakkoilijat saavat nenilleen, en tunne sympatiaa. Ahneus palkitaan.
Onko tahtotila asiakasrajapinnassa nyt pitkässä juoksussa sellainen, että vaneritehtaan olisi pitänyt jo aiemmin uskaltautua epämukavuusalueelleen ja ottaa haasteellisesta markkinatilanteesta koppi?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollu joskus sielä kesätöissä. Hemmetin raskasta duunia oli.
Fyysisesti raskasta? Eikös siellä kaikki tehdä koneilla? Vuorotyö toki on raskasta pitkillä työvuoroilla.
Mä oon ollu joskus sielä kesätöissä. Hemmetin raskasta duunia oli.