Miksi kukaan ei osta maskeja nyt kun vihdoin tulivat kauppaan?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on pärjännyt tähänkin asti ilman. Käytän maskia sitten kun se on tarpeellista ja se suojaa minua saamasta tartuntaa muilta.
Vinkkinä, niitä kannattaa ostaa hieman varastoon jo nyt, ettei käy samoin kuin maaliskuussa vessapaperin kanssa.
Mitä maaliskuussa kävi vessapaperin kanssa? Ei se täällä ainakaan kaupoista loppunut, jos sitä tarkoitat. Koko ajan on ollut hyvin saatavilla joka liikkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on pärjännyt tähänkin asti ilman. Käytän maskia sitten kun se on tarpeellista ja se suojaa minua saamasta tartuntaa muilta.
Vinkkinä, niitä kannattaa ostaa hieman varastoon jo nyt, ettei käy samoin kuin maaliskuussa vessapaperin kanssa.
No eipä tuo maailmaani kaada, jos yhtenä viikonloppuna on maskihyllyt tyhjänä. Niin kävi täällä vessapaperin kanssa maaliskuussa. Heti maanantaina oli taas paperia saatavilla eikä yhtäkään tyhjähyllypäivää ole sen jälkeen ollut.
Käytän kangas- tai kertakäyttömaskia, jos menen kauppaan, tai jos tarvitsisi mennä joukkoliikennevälineisiin. Minulla on jo monta hyvännäköistä kangasmaskia, joita pesen ja desinfioin aina käytön jälkeen (näppärä keittää kattilassa ja silittää kuumalla).
Eihän maski mikään mukava ole, mutta ei ole koronakaan. Minusta kaikkien olisi kohteliasta käyttää maskia siellä, missä ei ole mahdollista pitää turvavälejä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kangas- tai kertakäyttömaskia, jos menen kauppaan, tai jos tarvitsisi mennä joukkoliikennevälineisiin. Minulla on jo monta hyvännäköistä kangasmaskia, joita pesen ja desinfioin aina käytön jälkeen (näppärä keittää kattilassa ja silittää kuumalla).
Eihän maski mikään mukava ole, mutta ei ole koronakaan. Minusta kaikkien olisi kohteliasta käyttää maskia siellä, missä ei ole mahdollista pitää turvavälejä.
Minusta ei ole kohteliasta olettaa, että esim. astmaatikko vaarantaa terveytensä vain siksi, että joku saa mielenrauhan kun näkee maskin. Nimittäin maskit ovat ihan oikeasti haitallisia joillekin, koska niiden läpi ei saa hengitettyä riittävän hyvin. Astmaatikot ja sydänsairaat tulevat ensimmäisenä mieleen ryhminä, joille maskin käyttö voi olla jopa hengenvaarallista. Ei toki kaikille, mutta osalle. Itselleni on keuhkolääkäri ohjeistanut, että ei maskia normaalissa arjessa. Ohje siis henkilökohtaisesti minulle.
Pysykää normaali painoisina. Se on paras suoja koronaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän maski mikään mukava ole, mutta ei ole koronakaan. Minusta kaikkien olisi kohteliasta käyttää maskia siellä, missä ei ole mahdollista pitää turvavälejä.Minusta ei ole kohteliasta olettaa, että esim. astmaatikko vaarantaa terveytensä vain siksi, että joku saa mielenrauhan kun näkee maskin. Nimittäin maskit ovat ihan oikeasti haitallisia joillekin, koska niiden läpi ei saa hengitettyä riittävän hyvin. Astmaatikot ja sydänsairaat tulevat ensimmäisenä mieleen ryhminä, joille maskin käyttö voi olla jopa hengenvaarallista. Ei toki kaikille, mutta osalle. Itselleni on keuhkolääkäri ohjeistanut, että ei maskia normaalissa arjessa. Ohje siis henkilökohtaisesti minulle.
Minä olen koronan sairastanut astmaatikko, verenpainetautinen ja sydänsairas. En todellakaan aio tappaa itseäni jollain maskilla jos tautikaan ei tappanut.
En ole käynyt kaupassa.
Ja on mulla kotona muutama maski jos on pakko käyttää.
Missä mä sitä maskia käyttäisin? Mennessäni olohuoneesta keittiöön vai keittiöstä makuuhuoneeseen? Ja miksi mun pitäisi käyttää huoneesta toiseen siirtyessäni maskia?
Vierailija kirjoitti:
Missä mä sitä maskia käyttäisin? Mennessäni olohuoneesta keittiöön vai keittiöstä makuuhuoneeseen? Ja miksi mun pitäisi käyttää huoneesta toiseen siirtyessäni maskia?
Ohis: Miksi ihmeessä et esim. ulkoile? Ei siihenkään toki maskia tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtui sanoa yhtenä esimerkkinä, että mennessäni ulos tekemään pihahommia. Mä en tosiaan ole tavannut ketään ihmisiä pariin kuukauteen, joten en pidä maskin käyttämistä kotioloissa lainkaan tarpeellisena.
Meillä on vielä yli 100 maskia, olen ostanut 4 pakettia kertakäyttöisiä suojija. En tarvitse usein, koska teen etätöitä. Kauppareissu ja teen n 5 päivän välein
Ei niitä kukaan enää mieti kun suomi avautui, korona on ihmisten mielissä jo painettu taka-alalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtui sanoa yhtenä esimerkkinä, että mennessäni ulos tekemään pihahommia. Mä en tosiaan ole tavannut ketään ihmisiä pariin kuukauteen, joten en pidä maskin käyttämistä kotioloissa lainkaan tarpeellisena.
Okei. Itse tapaan ihmisiä suht normaalisti. Töissä kymmeniä kohtaamisia päivittäin ja muutamaa kaveriakin olen tavannut. Silti en pidä maskin käyttämistä sen enempää koti- kuin työoloissakaan tarpeellisena. En kuitenkaan työskentele sairaalassa tai muutenkaan hoitoalalla.
K-kauppaan oli tullutt kertakäyttöisiä suunenäsuojuksia, 5kpl 9,90. Itse olen ostanut vastaavia 25kpl 18,40. Aika kalliitahan nuo ovat. En onneksi tarvitse usein kun olen pääasiassa kotona. Kaupassa, julkisissa joskus jne. Viime viikolla mainostettiin että kauppoihin tulevat maskit maksaisivat n 1e kpl.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäisin jos olis varaa mut ne maksaa liikaa
Eilen Prismassa oli myynnissä vain Kiinalaisia 50 kpl hinta 59,90€. Jäi kauppaan, ainakaan meidän Prismassa ei vielä ole niitä mainostettuja Suomalaisia maskeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Itse tapaan ihmisiä suht normaalisti. Töissä kymmeniä kohtaamisia päivittäin ja muutamaa kaveriakin olen tavannut. Silti en pidä maskin käyttämistä sen enempää koti- kuin työoloissakaan tarpeellisena. En kuitenkaan työskentele sairaalassa tai muutenkaan hoitoalalla.
Mä tein etätöitä jo ennen pandemiaakin. Lisäksi viihdyn erinomaisesti kotona, varsinkin keväisin ja kesäisin, kun on pihassa paljon tekemistä. Muihin ihmisiin pidän yhteyttä virtuaalisesti. Kaiken tarvitsemani tilaan netistä ja tavarat tuodaan pihalle, josta käyn ne hakemassa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin apteekissa että kertakäyttömaskit maksoivat 15.50€/10kpl. Aivan älytön hinta! En osta, pitäköön tunkkinsa.
Viime vuonna niitä sai apteekista hintaan 30snt/kpl. Hinnat ovat tosiaan nousseet.
Vierailija kirjoitti:
Pysykää normaali painoisina. Se on paras suoja koronaa vastaan.
Opettelehan kirjoittamaan ennen kuin tulet muita neuvomaan. "Normaalipainoisina" on yhdyssana.
Kertakäyttöisiä on jo, mutta olen etätöissä, ja meidän pikkupaikkakunnalla ei ole tullut lisää tartuntoja aikoihin.
Käytän FFP3-hengityssuojaimia. Sellaisia, joissa on suodatin ja jotka suojaavat myös minua.