Kiinteistönvälittäjät on aivan turha ammattikunta. Ootteko huomanneet
Kun teet tarjouksen niin niillä kestää vaikka kuinka kauan toimittaa se myyjälle. "Soitatko huomenna, nyt on huono hetki"
Vastatarjousta saakin sit odotella viikon ja taas sama kuvio kun nostat tarjoustasi. Myyjän kanssa suoraan puhuessa koko tinkimiskuvio olisi hoidettu päivässä. Nyt tulppana on nää kiinteistönvälittäjät jotka tekevät itseään tarpeelliseksi hidastelemalla.
Ei ole yksi kerta kun en ole enää jaksanut nostaa omaa tarjousta sen takia että hidastelupelleily söisi taas kuukauden omaa aikaa, vaikka muuten olisin nostanut.
Onko tuttua? Mihin noita välittäjiä edes tarvii enää kun on etuovet ja fb:t?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Asunnovälittäjä on turha kulu sekä ostajalle että myyjälle. Onhan se varmasti kiva ottaa provikat toisen omaisuuden kauppaamisesta.
Välittäjät ovat ilma siinä hinnassa.
Minä myin oman asuntoni päivässä. Välittäjällä oli nimiä valmiina potetiaalisista ostajista ja tarjosi kämppää heille muun muassa. Sain loppuviimeksi paremman hinnan kuin pyysin.
Vierailija kirjoitti:
Minä myin oman asuntoni päivässä. Välittäjällä oli nimiä valmiina potetiaalisista ostajista ja tarjosi kämppää heille muun muassa. Sain loppuviimeksi paremman hinnan kuin pyysin.
Ja jompikumpi osapuoli teistä maksoi sen 5000 euroa ylimääräistä ilmaa täysin mitättömästä työsuoritteesta. Onnittelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jompikumpi osapuoli teistä maksoi sen 5000 euroa ylimääräistä ilmaa täysin mitättömästä työsuoritteesta. Onnittelut.
Samassa taloyhtiössä seisoo kuukausia vastaavat asunnot, kun omistajat myyvät itse. Eivät osaa suhteuttaa vaateitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa taloyhtiössä seisoo kuukausia vastaavat asunnot, kun omistajat myyvät itse. Eivät osaa suhteuttaa vaateitaan.
Et oo myyjä. Oot kiinteistönvälittäjä. Puhetapa paljasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asunnon myyjä ei halua itse ilmoitella myytävästä, vastailla puhelimeen/sposteihin ja ottaa tarjouksia vastaan sekä selvitellä millainen asunto kyseessä eikä halua itse hoitaa näyttöjä, hän teettää nuo hommat välittäjällä. Myyjä ei myöskään halua itse hoitaa kauppakirjoja ym. papereita, siksi välittäjä.
Ja tästä ilosta maksetaan tuhansia euroja. Samalla rahalla saisi palkattua täysipäiväisen sihteerin useaksi kuukaudeksi.
Mutta maksakaa ihmeessä, ei se minulta ole pois.
Tämähän se! Voisitte OIKEASTI palkata kuukaudeksi sihteerin jonka täyspäiväinen työ on vain soitella ja markkinoida. Etsiä ostajaa. Sen sijaan maksatte summan välittäjälle jolla on 15 muuta asuntoa ja jota ei kauheesti kiinnosta. Typerä ei oo se joka pyytää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin niitä ennen tarvitsi, kun oli Hesari ja puhelin?
No just siihen ilmoitukseen lehdissä niiden ostamalla mainostilalla. Halvempaa kuin itse ostella mainostilaa eri lehdistä.
Nykyään ei mitään merkitystä.
Meinasit sitten, että Etuovessa ilmoittaminen on ilmaista. Ymmärryksesi aiheesta on niin olematonta, että keskustelu on täysin hyödytöntä.
Häh? Onhan se yksityisille ilmaista
ei tarvita asunto-osakkeen kaupassa mitään vahvistajaa.
149 hinta joka on kohtuullinen kun ollaan samalla foorumilla kaikien kiinteistövälitäjien kanssa ja näkyvyys on paras mahdollinen
Myy asunto itse helposti ja nopeasti
Etuovi.comissa on eniten asuntoja ja eniten asunnon ostajia. Siksi se on Suomen paras paikka myydä asunto itse. Autamme sinua myynnin jokaisessa vaiheessa asunnon hinta-arviosta aina kaupantekoon asti.
Koittakaapa kysyä vaikka tontin vuokrasta jos on tulossa pian korotus. Kysykää paljonko vaikuttaa vastikeeseen jos
käyetän viimeisiä korotustietoja tai ollaan perehdytty kaupungin politiikkaan. Vaasssaa esimerkiksi saa laskea väh 1 euro lisää vastikeeseen kun korotus tulossa lähivuosina.Ei saa koskaan vastausta tai sitä yritetään välittäjältä kysyttäessä vähätellä. Asiaan ei ole perehdytty.
En ole huomannut. Asuntoni meni ensimmäiellä näytöllä kaupaksi.
Asunnovälittäjä on turha kulu sekä ostajalle että myyjälle. Onhan se varmasti kiva ottaa provikat toisen omaisuuden kauppaamisesta.