Miksi Suomessa oikeisto/konservatiivit pääosin kannattavat maskien käyttöä ja USA:ssa taas vasemmisto/liberaalit?
Kommentit (25)
Koska tasa-arvoinen vasemmisto ja oikeisto haluaa ja pitää yhdistää uuteen maailmanjärjestykseen yhteisellä voimalla.
Koska Trump ei itse pidä maskia. Orange man bad.
USA:n vasemmisto on eri asteella kuin Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Maapallossa on republikaanit, demokraatit, kommunismi ja orjavaltiot sekä Englantilaiset. Englannin kannattaa pysyä poissa republikaaneista ja kommunisteistä ja keskittyä heidän ongelmiin eikä tuoda sitä esim. Demokraattien mukana republikaaneihin tai mitä nyt esim. Hong Kongissa ollaan nähty. Tämä on Jumalan toivo, oikealla ja oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto on aina sodassa. He eivät näytä esim. Kuningattareen naamaa koska he omistavat median mutta Jumala ei ole heidän puolellaan.
Siionisti-juutalaiset lobbaavat vasemmistolle mafian avulla joka on suomi, "maailman paras hyvinvpintivaltio" jossa varastetaan kirkkohopeaa.
Ei kai sillä asialla tai maalla ole väliä, kunhan löytyy asioiden kannattajia ja vastustajia. Muuten kuihtuu hyvät pöhinät nopeasti.
Opposition kannattajat haluavat aina olla eri mieltä kuin vallassa olijat. Jos Suomen hallitus olisi alusta lähtien tiukasti käskenyt maskit kaikille päähän niin oppositio kiljuisi miten kommarit pakottavat yksilöt maskien taakse kasvottomaksi laumaksi.
Kaikissa Euroopan maissa melkein konservatiiviset voimat kannattavat maskeja ja kovia rajoituksia. USA:ssa on toisin päin jostain syystä. Kaippa USA:n oikeisto vastustaa aina jos puututaan jotenkin yksilönvapauteen.
Käytännössä Suomen oikeisto ja USAn demokraatit ovat aateveljiä.
Vierailija kirjoitti:
Opposition kannattajat haluavat aina olla eri mieltä kuin vallassa olijat. Jos Suomen hallitus olisi alusta lähtien tiukasti käskenyt maskit kaikille päähän niin oppositio kiljuisi miten kommarit pakottavat yksilöt maskien taakse kasvottomaksi laumaksi.
Näinpä. Petteri orpon toimintaa erityisesti oppositiossa on kovin kaksinaamaista. Esittää hyvin vastaavia näkemyksiä hallitukselle mitä itse oli hallituksessa torppaamassa viime kaudella.
En ole itse huomannut tällaista. Kumpaankin maskileiriin kuuluu kaikenlaista porukkaa, ainoan eron olen nähnyt siinä, paljonko koronaviruksen leviämistä pelkää. Niin ja miesten ja naisten välillä: naiset kannattavat maskeja enemmän. Tuntemani riskiryhmäläiset ovat eniten maskipakon puolella.
Olen yhdessä kansainvälisessä keskusteluryhmässä ja siellä kaikki ovat kasvomaskien kannalla, vaikka ovat about 99.9%:esti vasemmalle kallellaan. Suurin osa eurooppalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Keskustalainen De Facto olisi potentiaalia suomelle.
Jaaha, enpä tiennytkään olevani oikeistolainen, kun minusta esim.kaupoissa ja muilla julkisissa tiloissa pitäs olla maskipakko.
Ihan demareita äänestin.
Toki en ääriliberaali äärivasurikaan ole, mutta sellanen maltillinen keskivasuri kyllä.
Miten politiikka liittyy koronaan ja maskin pitämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Demokraatit ovat USAn vasemmistoa ja republikaanit oikeistoa. Joka maassa on vasemmisto -oikeisto akseli, niitä on ihan turha vertailla keskenään, maat ovat niin erilaisia systeemeineen.
Jos minä olisin amerikkalainen, olisin demokraattien äänestäjä, suomalaisena olen demarien äänestäjä.
Itse olen ainakin vihervassari. Kannatan maskipakkoa ja kovimpia mahdollisia rajoituksia, tänne uudimaalle. Muu maa voidi perustellusti purkaa rajoituksia.
Kuningas Monarkia on täysin blaa...blaa...blaa...
Punamulta vihervasemmistolaiset ovat ihmiskunnan syöpä heidän mammanpoika medialla.
Koska USAn vasemmisto on oikeistolaisempi kuin Suomen oikeisto.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ainakin vihervassari. Kannatan maskipakkoa ja kovimpia mahdollisia rajoituksia, tänne uudimaalle. Muu maa voidi perustellusti purkaa rajoituksia.
No et ole, jos kannatat tiukempia rajoituksia, vaan ehta persu.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, enpä tiennytkään olevani oikeistolainen, kun minusta esim.kaupoissa ja muilla julkisissa tiloissa pitäs olla maskipakko.
Ihan demareita äänestin.
Toki en ääriliberaali äärivasurikaan ole, mutta sellanen maltillinen keskivasuri kyllä.Miten politiikka liittyy koronaan ja maskin pitämiseen?
Miten politiikka EI liittyisi menettelytavoista päättämiseen?
Koska vallassa on niin ihana ja täydellinen hallitus, että sen linjaa pitää myötäillä, vaikka aatetoverit meren toisella puolella olisivat eri mieltä.