Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus vastustaa nyt kovasti hyvätuloisten etuja tossa 2. asteen pakollisuudessa????

Vierailija
02.06.2020 |

Kokoomus perustelee että pakollisuus antaisi etua myös hyvätuloisille ilmaisten oppimateriaalien muodossa? Ja mikähän tässä nyt on niin hirveää? Eikös ne hyvätuloiset maksa myös paljon veroja? Täytyy varmaan lopettaa kyseisen puolueen äänästäminen......

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maksuton toinen aste" tarkoittaisi koulutusmenojen lisääntymistä 40%:lla mm. Helsingissä. Samat laskelmat varmaan joka kunnassa.

Se tarkoittaa joko kunnallisveron nostoa kaikilta suomalaisilta tai kunnan palvelujen leikksuksia ja vastaavan suuruisia säästöjä kaikilta.

Onko se sen arvoista? Pienituloiset oppilaat voivat jo nykyäänkin saada oppimateriaalit ilmaiseksi tai saada tukea niihin. Minusta on ihan oikeudenmukaista, että hyvätuloiset vanhemmat joutuvat maksamaan niistä.

Kaikenlisäksi kunnallisvero on tasavero! On tosi erikoista, että nimenomaan vasemmistohallitus ajaa tällaista muutosta.

Vierailija
22/27 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus pelkää, että tuo tasottaisi oppilaiden eroja, eivätkä he voisi enää rahalla saada omalle janipetterille tuntuvaa hyötyä opintoihin. Onhan se nyt pöyristyttävä ajatus, että joku köyhä ei kokisikaan enää niin suurta stressiä, vaan pystyisi keskittymään itse opiskeluun paremmin.

Sossu on jo nyt maksanut köyhille kaiken. Ei niillä ole huolta opinnoista ja uuden läppärinkin saa oman sossutädin luvalla joka vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko uudistus on järjetön tässä tilanteessa. Pitäisi keskittyä siihen että ne jotka ovat vaarassa tippua kelkasta saisivat tukea, eikä kohdentaa koko ikäluokkaan. On liian kallista tällä hetkellä. Miten käy esim koulukyytien? Pitääkö nekin järjestää? Entä asuminen jos ei lähimaillakaan ole toisen asteen kouluja? Yhteiskuntako maksaa, kaikille, tuloista riippumatta?

Vierailija
24/27 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan halua maksaa lisää veroja tai että kaupunki joutuu tekemään leikkauksia tän asian takia! Maksakoon kovatuloiset ne oppimateriaalit lapsilleen, köyhille voi antaa tuettuna. Typerä "uudistus".

Vierailija
25/27 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kouluihin hankitaan kunnon laitteet sentään, eikä jätetä opiskelijoiden varaan?

Vierailija
26/27 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus pelkää, että tuo tasottaisi oppilaiden eroja, eivätkä he voisi enää rahalla saada omalle janipetterille tuntuvaa hyötyä opintoihin. Onhan se nyt pöyristyttävä ajatus, että joku köyhä ei kokisikaan enää niin suurta stressiä, vaan pystyisi keskittymään itse opiskeluun paremmin.

Vois olla hyvä sitten ehdottaaa sille kokoomukselle, että joidenkin mielestä on epätasa-arvoista, jos hyvätulosille ei kans anneta ilmaista läppäriä. Voihan ne ottaa sen sit vaikka paskahuussiin mökille, jos täytyy olla se kullattu macbook koulussa, jotta kaverit olis kateellisia?

Se on kuule sillain, että niille vihervassareitten mukuloille hommataan nykyään kaikki uusimmat pelit, kokoomuksen lapset opetetaan ansaitsemaan itse kaikki pienestä pitäen.

Vierailija
27/27 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vois olla hyvä sitten ehdottaaa sille kokoomukselle, että joidenkin mielestä on epätasa-arvoista, jos hyvätulosille ei kans anneta ilmaista läppäriä. Voihan ne ottaa sen sit vaikka paskahuussiin mökille, jos täytyy olla se kullattu macbook koulussa, jotta kaverit olis kateellisia?

Se on kuule sillain, että niille vihervassareitten mukuloille hommataan nykyään kaikki uusimmat pelit, kokoomuksen lapset opetetaan ansaitsemaan itse kaikki pienestä pitäen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän