Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako 29 vuotiaan käydä lukio

Vierailija
01.06.2020 |

Pohjana on vain peruskoulu.
En kertakaikkiaan vieläkään keksi mikä minua kiinnostaisi. Lähihoitaja koulun aloitin mutta jätin aikaisessa vaiheessa kesken kun ei se tuntunutkaan omalta alalta.

Sairastin masennuksen peruskoulun aikana joka jatkui vuosia vielä sen jälkeenkin niin siksi tämä on "vähäsen" venähtänyt.

Eli kannattaako kokeilla lukiota? Plussia/miinuksia? Näin työttömänä haluaisin kuitenkin tehdä edes jotain.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kannattaa, samalla ehdit vielä miettiä mikä ala kiinnostaa työntekoa ajatellen. Aloita aineista, joista pidät ja ota ainakin joku sellainen, joka ei niin kiinnosta. Opit itsestäsi paljon ja näet, miten mieli voi muuttua kiinnostusten suhteen.

Vähän realitya nyt kehiin. Lukio olisi suoritettuna 32v. Siihen ammattikorkeakoulu niin ollaan 35v. Kuka palkkaa sen ikäisen ihmisen, jolla ei ole mitään työkokemusta?

Höpöö, ota vähän relaa! Tunnen ihmisiä jotka ovat tehneet juuri näin ja hyvin ovat työllistyneet. Älä ap kuuntele näitä negistelijöitä! Ehdit hyvin vielä vaikka mitä.

Vierailija
22/29 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä kannata. Mitä ihmettä tekisit ylioppilastodistuksella sitten joskus neljän vuoden päästä? Tee jokin amistutkinto, jos kerran jaksamista jo on. Sillä voit jopa työllistyä.

Äläkä jää odottamaan, että mystisesti kiinnostut kamalasti jostain. Suurin osa ihmisistä käy ihan tavallisessa tylsässä työssä pelkästään elättääkseen itsensä. Luuletko, että kaupan kassat, kirjanpitäjät, bussikuskit, vakuutusmyyjät tai maanmittaajat ovat kaikki hyvin innoissaan alastaan?

Et ole nuori ikuisesti. Neljän vuoden päästä lähestyt jo keski-ikää.

Tunnen psykiatrin, joka aloitti lääketieteen opintonsa n. 50-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kannattaa, samalla ehdit vielä miettiä mikä ala kiinnostaa työntekoa ajatellen. Aloita aineista, joista pidät ja ota ainakin joku sellainen, joka ei niin kiinnosta. Opit itsestäsi paljon ja näet, miten mieli voi muuttua kiinnostusten suhteen.

Vähän realitya nyt kehiin. Lukio olisi suoritettuna 32v. Siihen ammattikorkeakoulu niin ollaan 35v. Kuka palkkaa sen ikäisen ihmisen, jolla ei ole mitään työkokemusta?

Missä kohtaa ap kirjoitti, ettei hänellä ole mitään työkokemusta?

Vierailija
24/29 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistuin viime vuonna AMK:sta. Ikää nyt 38. Sain heti valmistuttuani vakipaikan. Työkokemusta ennen tätä alle vuosi. Aina kannattaa yrittää. 

Kerropa koko tarina. Olitko mahdollisesti tehnyt sillä välillä muutakin? Vai oliko kyseessä tosiaan ensimmäinen työpaikka?

Vierailija
25/29 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei tässä kannata yrittää enää mitään, niinkö? T. 27v pelkkä peruskoulu alla, keskeneräinen amis ja lukio, ei työkokemusta

Vierailija
26/29 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata missään tapauksessa

Zinc

Vierailija
27/29 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistuin viime vuonna AMK:sta. Ikää nyt 38. Sain heti valmistuttuani vakipaikan. Työkokemusta ennen tätä alle vuosi. Aina kannattaa yrittää. 

Kerropa koko tarina. Olitko mahdollisesti tehnyt sillä välillä muutakin? Vai oliko kyseessä tosiaan ensimmäinen työpaikka?

Luepa oikein huolella, mitä lainaamassasi viestissä sanotaan. Jos osaat suomea, voinet ihan itse ymmärtää oliko ensimmäinen työpaikka vai ei. t.eri

Vierailija
28/29 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa käydä. Itse olen 43-vuotias, ja olen Iltalukiossa. Olen saanut kaikista kursseista 8-10 arvosanoja. Peruskoulussa olin 6-7 oppilas. Viime syksynä aloitin, ekat kirjoitukset nyt Tulevana syksynä ja loput ensi keväänä. Olen käynyt lukion ohella myös töissä jonkin verran, ja raskasta on ollut, mutta erittäin palkitsevaa. Suosittelen!

Vierailija
29/29 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tullut hyviä pointteja, kiitos :)

Olen tosiaan pohtinut tätä useita kuukausia ja tuntuu kyllä koko ajan vahvistuvan tuo positiivinen tunne sen aloittamisesta.

Loisimista se ei kuitenkaan todellakaan ole.. todella omituinen näkökulma jollakin henkilöllä täällä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi