Jouduin hämmentävään tilanteeseen lähi-Alepan kassalla... ostin ruokaa ja kaksi siideriä ja kun menin kassalle,
työntekijä kehotti mua tulemaan viereiselle kassalle ja kovaan ääneen kuulutti, että eikös makseta tässä nämä aiemmin kassissasi olleet kaksi tölkkiä myös tai muuten tulee porttikielto... olin ihan äimän käkenä, mutta sanoin vaan että joo, koska viereisellä kassalla oli liuta ihmisiä... what? Viime viikolla muistan saman työntekijän olleen tosi epäystävällinen ja paiskoneen ostoksiani kassahihnalla... olisi tietenkin ollut aiheellista kysyä, että onko heillä jotakin todisteita kameravalvonnan myötä, mutta en nyt kehdannut siihen jäädä tätä selvittämään...
Kommentit (36)
Siis olet ihan hiljaa kun sinua julkisesti syytetään varkaaksi ja annat tällaisen kunnianloukkauksen vain olla ilman että vaadit asian selvittämistä ja anteeksipyyntöä?Kuule jos teen murhan tai vaikka ryöstän pankin niin sinutko saa kutsua istumaan minun puolesta tuomion?
0/5 Nyt ei ihan uponnut nämä Porvoon uutiset.
Niin, mitä tuossa siis oikeastaan tapahtui, en saanut selvää.
Okei, onneksi oli iso osa tukevia viestejä. Tiedättekö, kun sitä voi olla tosi alhaalla oman elämäntilanteensa vuoksi henkisesti eikä aina ole voimia johonkin uuteen ja yllättävään? Tätä voi tapahtua ihan Helsingin kantakaupungissa, ei tarvitse mennä "Porvooseen". ap
Ehdottomasti tee valitus esimiehelle ja puhdista maineesi
Mulle ois voinut käydä noin nuorempana, esim. lähi ärrältä ties mitä karkkitarjouksia ostin, kun vähän tuimempi myyjä käski. Pelästyin, kun huudettiin ja jäädyin. Töissä tein kaiken mitä pyydettiin ja autoin aina muita, tietenkin omien töiden kustannuksella. Lopulta oli pakko luopua liiasta kiltteydestä ja opettelin sanomaan ei ja vittuilemaan takaisin, jos minulle vittuillaan. Töissä siitä ei tykätty, etten enää tee muiden hommia/opeta uusia ohjelmia mummoille, mutta kyllä ne sen kestää. Suosittelen samaa sinulle.
Olen pyytänyt itse videotallennetta ja kauppias lähti naama punaisena pois. Kyse oli 60 sentin hampurilaisesta, jonka olin ostanut muutamaa minuuttia aikaisemmin. Löysin taskustani toiseen hampurilaiseen tarvittavan rahan ja yrittivät tehdä minusta rikollisen,kun toinen hampurilainen pilkotti taskussa. Kameratallennetta pitää aina pyytää, koska ihmiset ei aina säästä kuitteja, jos tulkitsin oikein että kassa on viitannut aiempiin oletuksiin,jos hän ei osoita tallennetta hän on rikkonut oikeusturvaasi. Ai niin en saanut edes anteeksipyyntöä.
Myyjällä tais olla omat bisnekset tuuliajolla.
Nämä pitäisi sitten osata kertoa selvemmin, jos sanotaan "ostin ruokaa ja kaksi siideriä ja menin sitten Alepan kassalle..."
Ei niitä muualta ostettuja kamoja kanneta toiseen kauppaan ainakaan ilman kuittia. Jätetään suosiolla sitten lokerikkoon, jos viitsitään vaan...
No siis kassissa ei ollut mitään toisesta kaupasta, tässä viitattiin johonkin aiempaan käyntiin! ap
Mutta kyseinen kauppias minut nähdessään lähtee kiireen vilkkaa takahuoneeseen eli kyse on vähintäänkin keskisuuresta kaupasta. Toki ette edes voi vastata, koska yp sulkee ketjun samantien. Kahta suurta ei saa koskaan kritisoida sen enempää kuin Sanomaakaan.
Vähän sama kun, sanoin kassalla, että pullonpalautuskone ei ottanut yhdestä panttia. Siihen tuli joku harkka ja katteli että joo, ei näköjään, sano kassalla siitä.
No sanoin kassalla, hän melkeenpä huusi minua varkaaksi ja huijariksi.
Katoin sitä Tonninseteli ilmeellä ja sanoin, että 'No mun talous ei kaadu 20 sentistä, että pidä se itselläs'
Helsingin kantakaupungissa olleessa Alepassa minutkin vedettiin kerran takahuoneeseen "selvittelemään tilannetta" (olisin halunnut hoitaa selvittelyn kaikkien näkyvillä kassalla, ei käynyt). Tässä ei sinänsä vielä mitään suurta ongelmaa, mutta kun tilanne selvisi vääräksi epäilyksi, en saanut mitään pahoittelua ja kassalla ei millään tavalla selvennetty tilannetta muille asiakkaille. Tuo oli melko kiusallista ottaen huomioon kyseisessä kaupassa käyvän paljon samassa taloyhtiössä ja naapuritaloissa asuvia joihin törmää tuon tuosta, ja melko loukkaavaakin ottaen huomioon että olen kantanut kyseiseen lähikauppaan tuhansia euroja vuosien varrella, enkä takuulla varastanut mitään. Lähetin kylläkin palautetta...
Miten hitossa te menette vieläkin halpaan?
Sama kirjoittaja satuilee vähän väliä saman tyylisiä sepustuksia...
Kohta kyselee, mitä pitäisi tehdä kun mies toi kaupasta omenan, kun ap halusi kesäkurpitsan..