Nähtävyys, josta olit vaikuttunut
Toisen keskustelun vastapainoksi. Mikä nähtävyys ulkomailla tai suomessa on tehnyt sinuun vaikutuksen? Itse täytyy sanoa että Sydneyn oopperatalo oli vaikuttava. Sen juurella oli hienoa juoda lasi kuohuviiniä.
Kommentit (793)
Simala Church, Cebu Filippiinit. Ehkä maailman isoin kirkko
Ellora caves in India. Ja se maaorava, joka istui kädelläni siellä ison Buddha patsaan edessä.
Vierailija kirjoitti:
Kiinan muuri
Kuvissa iahn mitättömän näköinen kivikasa, mutta luonnossa todella vaikuttava
Samaa mieltä. Katsoin juuri tällä viikolla valokuviani Kiinan muurista. Vaikuttava. Kävely siellä on hyvää HIIT-treeniä, kun mäet ovat niin hurjan jyrkkiä.
Sikstuksen kappeli ja Colosseum sekä Pantheon.
Piccadilly Circus.
Montreux ja ympäristö.
Kiinan muuri ja Angkor Wat jääneet eniten mieleen vaikuttavuudesta.
Ristimäki Liettuassa, Turun tuomiokirkko
Knossos, Viimeinen ehtoollinen, Masadan linnoitus, Duomo, Himalaja vain muutaman mainitakseni.
Mulla on vähän kahtiajakautunut olo Kairon pyramideista ja sfinksistä.
Toisaalta ne olivat vaikuttavia, MUTTA se ympäristö vesitti kokemuksen niin, että en voi silti muistella hyvällä.
Rooma, Pöytävuori, Kielletty kaupunki
Vierailija kirjoitti:
Reperbahn
Mikähän siellä oli erikoista? Melko tavallinen katu nykyään. Siellä on jopa Hese ja Lidl...
Ayers Rock eli Uluru keskellä Australiaa.
Rooman Colosseum veti hiljaiseksi, melkein pystyi näkemään vanhat taistelut. Vatikaanissa Paavin suununtaina klo.12.00 lausuma "Buongiorno" täpötäydelle aukiolle oili huikea.
Yksi mikä on tehnyt lähtemättömän vaikutuksen on vuosikymmenien takaa. Elettiin 70-lukua.
Olen niin vanha että olen käynyt Nicolae Ceaușescun Romaniassa, jopa nähnytkin kyseisen herran auton ikkunasta. Vietiin vahvassa saattueessa jonnekin.
Mutta siis se lähtemätön näky, se oli Tonava yöllä; oltiin tulossa Bukarestista yöjunalla en jaksa muistaa määränpään nimeä, mutta se näky mikä avautui junan ikkunasta sillalta Tonavan yllä oli kyllä upea.
Kuu paistoi jokeen, ja viinitarhat siinä molemmin puolin kuunvalossa... Valtava joki, virtasi tyynesti eteenpäin.
Tästä matkasta voisi kertoa niin valtavan paljon. Oltiin kolme nuorta tyttöä liikkeellä seikkailunhalu oli kova. Se pitää sanoa että siellä voi jättää vaikka rahapussin ravintolan pöydälle, takuulla ei kukaan koskenut. Ymmärrettävistä syistä...
Sintra ja sen palatsi Portugalissa (Lähellä Lissabonia)
Patsas vinged victory of samothrace louvressa Pariisissa. Maaginen.
Preikestolen Norjassa
Sagrada Famiglia Barcelonassa
Efesos Turkissa