Onko muita keiden ulkonäölle nauretaan jatkuvasti? Itselleni lähes mahdotonta enää liikkua ihmisten ilmoilla
Missä tahansa liikun niin saan ihmiset kiinni minua tuijottamasta ja nauramasta. Naama on ruma ja hiukset on rumat mutta silti. Pukeudun normaalisti, käyttäydyn normaalisti, joten en tajua kuinka ihmiset kehtaa. Eivät edes yritä peitellä huvittuneisuuttaan.
Kommentit (60)
En kyllä ymmärrä, kuinka noin monilla ihmisillä riittäisi mielenkiintoa tarkkailla vain muita ihmisiä ja sitten jopa nauraa näille. En ole kymmenien vuosien aikana havainnut mitään muille naureskelijoita kulkiessani kaduilla, kauppakeskuksissa, puistoissa ja tapahtumissa, lukuunottamatta ihan muutamaa harvaa poikkeusta.
Ihan sama minkä näköinen on, niin ei varmasti kaikki vastaantulijat naura tai osoittele. Vai asutko jossain pikkupaikkakunnalla? Luulisi, että sielläkin on totuttu.
AP kärsii luultavasti joko paranoiasta tai kehodysmorfiasta. Hoitoa vaatii molemmat. Jonkun vieraan ihmisen ulkonäkö jaksa niin paljon kiinnostaa, että KAIKKI hänelle nyt nauraisivat tai kaikki häntä kommentoivat. (Poislukien nyt joku furri tai muu täysin poikkeavasti pukeutuva tyyppi, joka oikeasti haluaakin huomiota).
Vierailija kirjoitti:
Opettele kohtelemaan ihmisiä samalla tavalla. Minäkin olen viime vuosina oikein joutunut harjoittelemaan kotona tuota samaa asennetta kun ei ole sitä taitoa geeneissä saanut vaan aina ollut kohtelias. Olen todennut sen toimivaksi kun käyttäytyy samalla tavalla kuin naureskelijat. Varsinkin jos kyseessä ihmiset joita näet satunnaisesti koko ajan. Opettele katsomaan halveksivasti, pilkallisesti, nauraa hihittelemään, katsomaan arvostelevasti. Opettele sanomaan pilkallisesti, piikikkäästi. Minullakin muutama puolituttu jotka aina sanoo ystävällisesti kettuillen jotain ja olen opetellut sanomaan samalla tavalla ja nauramaan päälle. Anna siis samalla mitalla takaisin. Jos näytät että ihmisten tapa toimia loukkaa sinua, ihmiset saavat lisää "bensaa liekkeihin" kiusaamisessaan.
Olen joskus kieltämättä miettinyt tätäkin vaihtoehtoa mutta tämä säälittävä ulkonäköni ei oikein toimi yksiin ylimielisen käytöksen kanssa. Saisi mut todennäköisesti näyttämään vieläkin säälittävämmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tosiaan noin sinulle nauraa, ei auta kuin olla välittämättä.
Miksi sinua kiinnostaisi, mitä jotkut huonotapaiset, sivistymättömät juntit ajattelevat sinusta? heillä on selvästi mennyt jokin kotikasvatuksessa pieleen.
Siksi että minulle nauravat kaikenlaiset ihmiset. Ihan myös itseni kaltaiset siististi pukeutuvat, sivistyneiltäkin vaikuttavat. En mitenkään voi uskoa että he kaikki olisivat jotenkin "huonoja" ihmisiä. Heitä yhdistää vaan tämän suhteen hyvin huono käytös. Ihan kuin en olisi ihminen ollenkaan. On todella vaikea olla välittämättä. Kyllä siinä on vaikea jatkaa hymyssä suin mitään mistään välittämättä, kun tuollaista naureskelua huomaa.
Minulla on sama kohtalo usein. Mutta olen huomannut että tilaisuus tulee "antaa takaisin samalla mitalla" kun jaksaa odottaa. Jokainen mokaa joskus, se on satavarmaa, ja silloin sinun pitää iskeä takaisin ja nauraa niin että vesi valuu silmistä. On toiminut joka kerta. Kukaan ei halua tulla nolatuksi etenkään ryhmässä. Ja voin kertoa että se tuntuu mahtavalta! Yleensä tuollaiset ihmiset loukkaantuu verisesti kun kokevat samaa.
Vierailija kirjoitti:
AP kärsii luultavasti joko paranoiasta tai kehodysmorfiasta. Hoitoa vaatii molemmat. Jonkun vieraan ihmisen ulkonäkö jaksa niin paljon kiinnostaa, että KAIKKI hänelle nyt nauraisivat tai kaikki häntä kommentoivat. (Poislukien nyt joku furri tai muu täysin poikkeavasti pukeutuva tyyppi, joka oikeasti haluaakin huomiota).
Ei kaikki, vaan kaikenlaiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama minkä näköinen on, niin ei varmasti kaikki vastaantulijat naura tai osoittele. Vai asutko jossain pikkupaikkakunnalla? Luulisi, että sielläkin on totuttu.
Ei kaikki, vaan kaikenlaiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Opettele kohtelemaan ihmisiä samalla tavalla. Minäkin olen viime vuosina oikein joutunut harjoittelemaan kotona tuota samaa asennetta kun ei ole sitä taitoa geeneissä saanut vaan aina ollut kohtelias. Olen todennut sen toimivaksi kun käyttäytyy samalla tavalla kuin naureskelijat. Varsinkin jos kyseessä ihmiset joita näet satunnaisesti koko ajan. Opettele katsomaan halveksivasti, pilkallisesti, nauraa hihittelemään, katsomaan arvostelevasti. Opettele sanomaan pilkallisesti, piikikkäästi. Minullakin muutama puolituttu jotka aina sanoo ystävällisesti kettuillen jotain ja olen opetellut sanomaan samalla tavalla ja nauramaan päälle. Anna siis samalla mitalla takaisin. Jos näytät että ihmisten tapa toimia loukkaa sinua, ihmiset saavat lisää "bensaa liekkeihin" kiusaamisessaan.
Tämähän se. Mua ihmiset tykkää tuijotella jostain syystä. Kadulla vastaan kävellessä niiden katse pysyy minussa törkeän kauan. Menin useamman vuoden, etten huomioinut mitenkään vaan katsoin eteenpäin. Viime aikoina on alkanut ärsyttämään ja möllään takaisin. Ihan uskomatonta, mutta todella useat ei käännä katsettaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tosiaan noin sinulle nauraa, ei auta kuin olla välittämättä.
Miksi sinua kiinnostaisi, mitä jotkut huonotapaiset, sivistymättömät juntit ajattelevat sinusta? heillä on selvästi mennyt jokin kotikasvatuksessa pieleen.
Siksi että minulle nauravat kaikenlaiset ihmiset. Ihan myös itseni kaltaiset siististi pukeutuvat, sivistyneiltäkin vaikuttavat. En mitenkään voi uskoa että he kaikki olisivat jotenkin "huonoja" ihmisiä. Heitä yhdistää vaan tämän suhteen hyvin huono käytös. Ihan kuin en olisi ihminen ollenkaan. On todella vaikea olla välittämättä. Kyllä siinä on vaikea jatkaa hymyssä suin mitään mistään välittämättä, kun tuollaista naureskelua huomaa.
Minulla on sama kohtalo usein. Mutta olen huomannut että tilaisuus tulee "antaa takaisin samalla mitalla" kun jaksaa odottaa. Jokainen mokaa joskus, se on satavarmaa, ja silloin sinun pitää iskeä takaisin ja nauraa niin että vesi valuu silmistä. On toiminut joka kerta. Kukaan ei halua tulla nolatuksi etenkään ryhmässä. Ja voin kertoa että se tuntuu mahtavalta! Yleensä tuollaiset ihmiset loukkaantuu verisesti kun kokevat samaa.
Sitä olen alkanut tekemään että jos olen itse seurassa ja huomaan tuijottelua ja naureskelua niin pyydän omia seuralaisiani katsomaan naurajia. Yleensä silloin kääntyvät heti pois kun seurassani olevat ihmiset kääntyvät katsomaan heitä. Mutta jos vain minä huomaan niin se ei heitä haittaa. Jos siis olen yksin niin se on kaikista inhottavinta. Silloin ei auta kuin kestää vaikka kuinka tekisi mieli reagoida.
Olen elämäni aikana nähnyt jos jonkun näköistä ihmistä. Kyllä, osan kohdalla on saattanut pää kääntyä. Mutta en kyllä ole ikinä todistanut tilannetta, jossa ihmiset ympärillä olisivat alkaneet ääneen nauraa tai jopa kommentoimaan.
Nyt ei lasketa mukaan teinejä, näille riittää väärän värinen paita jollain. Jotta alkavat ryhmässä tirskumaan. Teineistä ei nyt kannata välittää. Mutta että kaikki aikuiset ihmiset ympärillä alkaisivat nauramaan? Todella vaikea uskoa että näin ihan oikeasti kävisi. Itsekin kun kuljen yksin, keskityn pääasiassa omiin ajatuksiin, ja eiköhän suurin osa myös muista ihmisistä.
Kerro nyt vähän enemmän ulkonäöstäsi, mikä siin mättää. Hiuksille voi tehdä paljon ja se muuttaa yleisilmettä. Mutta mikä on kasvoissasi mielestäsi vialla niin, että nauretaan?
Kumpi on pahempaa, että katsellaan naureskellen, vai että katsellaan tyrmistyneenä? Mua katsotaan tyrmistyneenä. On ilmeisesti niin huomiota herättävät silmänaluset, että pelästyvät kai mun olevan vakavasti sairas tai aineiden käyttäjä. Tai sitten jäävät tuijottamaan apuvälinettä, jota tarvitsen päivittäin. Jos mulle jatkuvasti naureskeltaisiin (mikä kuulostaa kieltämättä uskomattomalta), niin varmaankin aluksi lannistuisin ja sitten turtuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus kieltämättä miettinyt tätäkin vaihtoehtoa mutta tämä säälittävä ulkonäköni ei oikein toimi yksiin ylimielisen käytöksen kanssa. Saisi mut todennäköisesti näyttämään vieläkin säälittävämmältä.
Et saa näyttää huonoa itsetuntoasi, vaan pitää kulkea selkä suorassa, itsevarmasti. Joskus auttaa kun puskee väkisellä sellaisen naureskelevan ihmisen kylkeen kiinni ja naureskelee takaisin. Oikein tunkee iholle. Kyllä sillä hymy hyytyy ja vaihtaa paikkaa. Sitten voikin sanoa "eikö se enää nauratakaan?". Tuollaiset kiusaajat luottaa aina siihen että kiusattu ei reagoi mitenkään vaan pakenee ja poistuu, siksi on pakko reagoida jotenkin vaikka pelottaisi tai ei haluaisi. Potut pottuina ja saat viimein olla rauhassa. Opettele pitämään puolesi äläkä näytä haavoittuvuuttasi. Jokainen ihminen pelkää kiusatuksi tulemista, jokainen on herkkä ja usein monet kehittelee pilkallisen kuoren sen suojaksi. Et usko miten hermoheikkoja tuollaiset ihmiset voi olla aamulla kun miettivät mitä laittavat päälleen, valitsevat vaatteet vain sen mukaan että kukaan ei nauraisi eikä huomauttelisi. Kyselevät toisiltaan "voinko laittaa tämän, sopiiko tämä vaate tämän kanssa, onko nää korvikset sopivat jne". Kaikki vain sen vuoksi että kukaan ei nauraisi. Moni työpaikoilla ja kouluissa nauraa kiusaajan kanssa ettei itse joutuisi nauretuksi.
En ole sanonut että KAIKKI nauravat vaan KAIKENLAISET ihmiset. Ja näitä tilanteita sattuu todella, todella usein. Oikeastaan ihan jokaisella kerralla kun vaan ulos ruman turpani pistän niin tällainen tuijotus/nauru tapahtuu ainakin kerran. Yritän vältellä katsekontakteja, en etsimällä etsi naurajia, mutta valitettavasti ne huomaa vaikkei haluaisi. Tutkit vaikka kaupassa ajatuksissasi jotain, kohotat katseesi ja huomaat että siellä joku tai jotkut tuijottavat ihan suoraan kohti ivallisesti hymyillen. Käännät katseesi pois, ehkä hetken päästä vilkaiset uudestaan ja tuijotus jatkuu. Jos useampi henkilö niin kuiskivat keskenään ja katsovat ihan suoraan - häpeilemättä.
En osaa ihmisten puolesta vastata mikä ulkonäössäni on niin valtavan erikoista, sitä pitäisi kysyä heiltä. Ja jos kehtaisin niin kysyisinkin. Kiinnostaisi itseänikin.
Vierailija kirjoitti:
Käytä lierihattua.
Näin ja mahdollisimman isot aurinkolasit. Hiukset auki niin että kasvojen sivut peittyy. Meikillä voi peittää iho-ongelmia.
Mutta kiinnostaisi kuulla millä tavalla aloittaja niin ruma on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä lierihattua.
Näin ja mahdollisimman isot aurinkolasit. Hiukset auki niin että kasvojen sivut peittyy. Meikillä voi peittää iho-ongelmia.
Mutta kiinnostaisi kuulla millä tavalla aloittaja niin ruma on.
Valitettavasti hiukset on niin ohuet että en saa profiilia peitettyä, muuten olisinkin jo tehnyt sen. Aurinkolasit ei auta, kirvoitan huvittuneita nauruja siltikin.
Kasvonpiirteeni ovat yksinkertaisesti rumat. Siihen ei meikkikään auta. Iho-ongelmia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää tuollainen kostamis -tyyli, koska silloin ihmisen huomio on yleensä liikaa keskittynyt piikittelyihin ja eihän se itsetunto voi olla täysin eheä, jos tarvii aina kostaa samalla mitalla takaisin. Muodostuu piikittelyn loppumaton kehä kun molemmat jatkaa aina samalla tavalla.
Ja vaarana on se, että joku saattaa vahingossa sanoa jotain sellaista mitä ei tarkoita pahalla ja syntyy tämä piikittelykehä.
Ap. Kysy seuraavan kerran, miksi nauravat? Minullekin on naurettu., Loppui vähitellen. Joskus kysyin, nauratteko minulle. Vastaukseksi tuli jotain sen tapaista, että kun sinulla on niin valtavat tissit. Sitten sain sanoa, että et ole itsekkään kauneimpia kukkia .
Jos vaatetuksesi on kuitenkin siisti ja tilanteeseen sopiva niin miksi ihmeessä ihmiset tuijottaisivat ja nauraisivat, jopa ivaisivat tuntematonta ihmistä?
Rumalle tukalle ja naamalle voi tehdä edes hiukan jotain. Mutta ulkona kävelee kyllä aika monta rumaa ja rumatukkaista ihmistä, että tuskin nekään asiat kiinnittävät suurempaa huomiota.
Paitsi jos tukka on todella likainen, ihan sikinsokin tai pystyssä tai todella omituisen värinen. Nykyisin tosin myös hiukset voivat olla miltei minkäväriset vain ja se ei ihmetytä.
Kannattaisi mietti koska tämä tunne alkoi ja myös mennä juttelemaan siitä jollekin. Tapahtuiko silloin jotain traumaattista tai jokin iso (epätoivottu) muutos elämässäsi.
Höpö höpö. Nyt yhteyttä lääkäriin. Saat apua.