Aarghh mikä siinä on kun keskustelu jää lyhyeksi? Nyt vinkkejä
Mikä on kuin netin välityksellä alkaa keskustella ihmisten kanssa, niin se keskustelu jää lyhyeksi?
Esim. jos sama harrastuksen ihmisistä on kyse? Itse olen sellainen että kun on jotain todella kiinnostavaa, niin yleensä haluan siitä jutella jonkun toisen kanssa joka myös harrastaa sitä samaa.
Tuntuu että keskustelu jää kamalan yksipuoliseksi. Eikö muita koskaan kiinnostaisi keskustella? Ihmiset eivät ole millään lailla uteliaita ja huonoja jatkaa keskustelua. Olipa ne minkämaalaisia tahansa.
Ikävää kun se sitten vaa jää. En nyt tarkoita että kavereiksi pitäisi ruveta vaa nimenomaan se keskustelun sujuvuus ja kiinnostus. Jotenkin tylsää kun vastataan takaisin viestiin parilla sanalla.
Kommentit (7)
Ikävä toisellekin tyyppille jos se ei osaa keskustelutaidot :(
Tämä on todella harmillinen tilanne, siinä menee hukkaan potentiaalisia ihmisuhteita.
Näitä on treffipalstat pullollaan. Itse saisi vetää keskustelua koko ajan. Ihmiset usein ovat huonoja kyselijöitä ja kysymykset ovat niitä, joilla keskustelua viedään eteenpäin.
Ähh löysin kiinnostavan tyypin somesta, ihailin hänen työ/harrastuksen lopputulos, hän toki oli iloinen siitä että laitoin viestin ja kommetoin, keskustelu sujui ja kyllä hän jaksoi kirjoittaa mutta siihen se vähä niinkuin jäi. Todella harmillista.
Uskon että monet eivät vaa osaa keskustella, mutta sitten kun yrittää saada heitä aktiivisiksi niin pelkää ettei heitä häiritse. Olen usein kysynyt että enhän mä häiritse, vastaus yleensä on etten missään nimessä.
Eli jos on yhteistä, kaikki sujuu mukavasti niin mikä on kun jää? Harmittaa niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ähh löysin kiinnostavan tyypin somesta, ihailin hänen työ/harrastuksen lopputulos, hän toki oli iloinen siitä että laitoin viestin ja kommetoin, keskustelu sujui ja kyllä hän jaksoi kirjoittaa mutta siihen se vähä niinkuin jäi. Todella harmillista.
Uskon että monet eivät vaa osaa keskustella, mutta sitten kun yrittää saada heitä aktiivisiksi niin pelkää ettei heitä häiritse. Olen usein kysynyt että enhän mä häiritse, vastaus yleensä on etten missään nimessä.
Eli jos on yhteistä, kaikki sujuu mukavasti niin mikä on kun jää? Harmittaa niin paljon.
Mä yritin kerran johonkin nettideittijuttuun mennä ja hitsi, että alkoi ahdistaa se jatkuva viestipommitus. Ja jos, et muutamaan minuuttiin ehtinyt vastata niin heti uudestaan pommitus. Sanouduin äkkiä irti moisesta. Mua ei jotenkin vaan hirveästi nappaa moinen. Ja vaikka ihan ois niin, että kerran pari viikossa kirjoittelisi niin silti se tuntuu jotenkin rasittavalta velvollisuudelta. No mut siksipä en alakaan mihinkään yhteydenpitoon enää kenenkään kanssa. Ei vaan jaksa.
Millaisissa tilanteissa nämä keskustelut alkavat? Ehkä toista ei vain kiinnosta tuntemattoman lähestymiset ja yrittää viestiä siitä kohteliaasti lyhyillä vastauksilla.
Minä laitan noita parin sanan vastauksia silloin, kun koen keskustelun tylsäksi. Voisiko syy olla siinä?
Itse oletan, että tuollainen keskustelun tökkiminen johtuu huonoista henkilökemioista tai vastapuolen keskustelutaitojen uupumisesta. Turha alkaa pakottamaan keskustelua, jos se ei vaan suju, valitettavasti.