Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten nukutte 40+ naiset?

Vierailija
31.05.2020 |

Olen 41v. Esivaihtarit alkoi 37v ja huomasin kuukautiskierron vaikuttavan uniin tosi paljon. Ennen menkkoja on viikko huonoja öitä, samoin ennen ovista. Kierto on lyhentynyt ja sen myötä näitä huonoja öitä on valtaosa. Olen tämän vuoksi nykyään lähes aina väsynyt. Onko muilla samaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45 ja nukun kanssa välillä huonosti. Kuukautiskierto on säännöllinen.

Vierailija
2/17 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun hyvin, kiitos kysymästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin hyvin. Ikävuodet 25-40 oli hirveitä.

Vierailija
4/17 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nukun. T. Nainen 47v

Vierailija
5/17 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin nukun ihan hyvin. Toisin oli n. 7 vuotta sitten. Olen saanut unirytmini onneksi kuntoon. Toivottavasti tulevat vaihdevuodet eivät pilaa kovalla työllä viilattua systeemiä. N 50.

Vierailija
6/17 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut lääke nukahtamisen apuna jo vuosikausia stressaavan työn takia (mirtazapin). Nukun siis muutenkin huonohkosti, joten vaikea sanoa. Kierto on kyllä lyhentynyt 2-3 päivällä viimeisen vuoden aikana. En tiedä olisiko esivaihdevuosien oire. Mitä muita oireita sinulla on ollut?

T. N40

Vierailija
7/17 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut lääke nukahtamisen apuna jo vuosikausia stressaavan työn takia (mirtazapin). Nukun siis muutenkin huonohkosti, joten vaikea sanoa. Kierto on kyllä lyhentynyt 2-3 päivällä viimeisen vuoden aikana. En tiedä olisiko esivaihdevuosien oire. Mitä muita oireita sinulla on ollut?

T. N40

Lyhentynyt kierto ja hikoilu menkkoja edeltävinä öinä plus nuo huonot yöt ennen ovista ja menkkoja. Pahentuneet PMS -oireet. Ap

Vierailija
8/17 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Mirena. Ei vaihdevuosioireita eikä muitakaan ikäviä juttuja. Nukun hyvin. Teinien aiheuttamat huolet välillä valvottaa, mutta muuten ei ole uniongelmia. N43

Vierailija
9/17 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti, käytössä doxepin ja mirtazapin lääkärin määräyksestä. Näilläkään en nuku hyvin :/ 

N58v.

Vierailija
10/17 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun vihdoinkin hyvin, kiitos reilun 20 kilon painonpudotuksen vaikkakin (esi)vaihtarit varmasti vaaniikin jo nurkan takana :-(

Vierailija
11/17 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun huonosti ja näytän aina kuolemanväsyneeltä. Ja kaikki muutkin asiat elämässä on päin prsettä.

N47

Vierailija
12/17 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun noin puolet kuukaudesta hyvin ja toisen todella huonosti. Kai nämä omituiset olot on jo jotain vtun esivaihdevuosia.

N44

Vierailija
13/17 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran työstressiä ja perinnöllistä rasitetta unettomuuteen, että toisinaan hyvin huonosti.

Vaihdevuosia ei ole vielä näkynyt.

Vierailija
14/17 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun huonosti koska pitäisi hankkia uusi ja selälle sopivampi sänky, mutta kiitos koronan siihen ei nyt ole mahdollisuutta ja jos tilanne jatkuu tällaisena pidempään niin ei myöskään tule olemaan mahdollisuutta. Pian on varmaan tehtävä peti lattialle.

Vierailija
15/17 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Mirena. Ei vaihdevuosioireita eikä muitakaan ikäviä juttuja. Nukun hyvin. Teinien aiheuttamat huolet välillä valvottaa, mutta muuten ei ole uniongelmia. N43

Mullakin on Mirena mutta eipä näy juuri auttavan oireisiin. Menkat tulee, joskin niukkana plus nuo muut luetellut jutut. Ap

Vierailija
16/17 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin tukki. Ikkuna auki ympäri vuoden, lampaanvillapeiton alla. Niiden jälkeen mies lakkasi palelelmasta ja minä hikoilemasta.

Vierailija
17/17 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun hyvin, kunhan otan 75 mg Ketipinoria noin tuntia ennen nukkumaan menoa.