Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tämä koronapas*a loppuu?

Vierailija
31.05.2020 |

En enää jaksa tätä. Koska tämä h*lvetti loppuu? Koko vuosi on tuntunut vain pahalta unelta.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää rajoitukset ainakin pilaa monen elämän. Antakaa ihmisten elää!!!

mikä sinua estää elämästä? Turvaväli?

Asun yksin pienessä kerrostalokämpässä ja mulle erilaiset tapahtumat on se henkireikä joiden avulla jaksan elämää. Siis keikat, festarit, leffassa käynti, teatteri, baari..Nämä reissut ovat elämässäni ainoita sosiaalisia tilanteita. Muuten olen yksin. Tai no leffassa ja teatterissa ja keikoillakin käyn usein yksin, mutta tuleepahan poistuttua kotoa ja nähtyä muutakin kuin yksiön seinät. Mulla alkaa jo olla ihan epätoivoinen olo ja rukoilen että esim. musiikkitapahtumat voisivat taas syksyllä alkaa pyöriä normaalisti. Elämä on nyt ollut ihan katkolla, ei töissä ja lenkillä käynti vaan riitä, haluan ihmisten keskelle, kuulla puhetta ja musiikkia jne.

Pariskunnille ja lapsiperheille korona-aika varmasti paljon helpompi kun on sosiaalista kontaktia joka päivä eikä jotkut ravintolassa syömiset ja festarit ehkä kuulukaan elämään millään tavalla.

Kaupunkilainen citysinkku on joutunut muuttamaan elämäntyyliään paljon radikaalimmin kuin keskimääräinen lapsiperhe tai pienemmillä paikkakunnilla asuvat. Ja ymmärrän hyvin nuoria jotka eivät enää jaksa välittää. Paljon mieluummin minäkin olisin eilen istunut Koffin puistossa siideriä juoden ja musiikkia kuunnellen kuin katsonut 14h facebook-videoita ja sen jälkeen tehnyt vatsalihasliikkeitä yksiöni lattialla ennen nukkumaan menoa, 37-vuotiaana en vaan kehtaa sinne 10-20v nuorempien sekaan mennä.

Vierailija
62/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on otettava osaksi elämää. Pitää sopeutua ja selviytyä <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin pienessä kerrostalokämpässä ja mulle erilaiset tapahtumat on se henkireikä joiden avulla jaksan elämää. Siis keikat, festarit, leffassa käynti, teatteri, baari..Nämä reissut ovat elämässäni ainoita sosiaalisia tilanteita. Muuten olen yksin. Tai no leffassa ja teatterissa ja keikoillakin käyn usein yksin, mutta tuleepahan poistuttua kotoa ja nähtyä muutakin kuin yksiön seinät. Mulla alkaa jo olla ihan epätoivoinen olo ja rukoilen että esim. musiikkitapahtumat voisivat taas syksyllä alkaa pyöriä normaalisti. Elämä on nyt ollut ihan katkolla, ei töissä ja lenkillä käynti vaan riitä, haluan ihmisten keskelle, kuulla puhetta ja musiikkia jne.

Pariskunnille ja lapsiperheille korona-aika varmasti paljon helpompi kun on sosiaalista kontaktia joka päivä eikä jotkut ravintolassa syömiset ja festarit ehkä kuulukaan elämään millään tavalla.

Kaupunkilainen citysinkku on joutunut muuttamaan elämäntyyliään paljon radikaalimmin kuin keskimääräinen lapsiperhe tai pienemmillä paikkakunnilla asuvat. Ja ymmärrän hyvin nuoria jotka eivät enää jaksa välittää. Paljon mieluummin minäkin olisin eilen istunut Koffin puistossa siideriä juoden ja musiikkia kuunnellen kuin katsonut 14h facebook-videoita ja sen jälkeen tehnyt vatsalihasliikkeitä yksiöni lattialla ennen nukkumaan menoa, 37-vuotiaana en vaan kehtaa sinne 10-20v nuorempien sekaan mennä.

Kuulostaa rankalta. Mutta nythän yhteiskunta on aukeamassa joten varmaan elämäsi alkaa helpottaa. Itse tulen siitä kulmasta jossa ystäväni sairastaa tautia jossa Korona voi olla kuolemaksi. Hän on ollut karanteenissa tämän ajan ja haaveilee ajasta jolloin olisi turvallista päästä takaisin maailmaan. Ja tunnen myös hänen pelkonsa siitä, että jos tartuntamäärät lähtevät nyt nousuun, lykkääntyy ulospääsy taas. Hänkin on city-sinkku, mutta haluaisi myös mielellään elää myös ensi vuonna.

Vierailija
64/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tää lopu niin kauan kun ihmiset perseillee eivätkä noudata rajoituksia ja hallitus höllentää rajoituksia entisestään.

Rajoituksia ei tule uudestaan koska Suomessa halutaan laumasuojaa jota ei ikinä saavuteta.

Jos ois yhteiskunta laitettu totaaliseen lock downiin jo keväällä oltais tyystin eri tilanteessa nyt. Melkein voisin veikata et tää ois jo tukahdettu tässä vaiheessa.

Tällä menolla tämä vain maksaa enemmän ja talous kärsii pidempään.

Meinaatko että ihmiskunnan loppuun saakka olisi pidetty rajat kiinni? Koronavirus ei maailmasta häviä minnekään, siitä tulee yksi uusi tartuntatauti näiden infuenssien, tuberkuloosin, HIV:n, malarian, herpeksen ym kanssa kiertämään. Se on nyt uusi ja jännittävä, paniikkiakin aiheuttava asia kuten vaikka HIV 80-luvulla, mutta tähänkin totutaan. Ja se tulee olemaan se uusi normaali, ei se että ihmiskunta lakkaisi juhlimasta, koskettamasta, matkustamasta.

Vierailija
65/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa rankalta. Mutta nythän yhteiskunta on aukeamassa joten varmaan elämäsi alkaa helpottaa. Itse tulen siitä kulmasta jossa ystäväni sairastaa tautia jossa Korona voi olla kuolemaksi. Hän on ollut karanteenissa tämän ajan ja haaveilee ajasta jolloin olisi turvallista päästä takaisin maailmaan. Ja tunnen myös hänen pelkonsa siitä, että jos tartuntamäärät lähtevät nyt nousuun, lykkääntyy ulospääsy taas. Hänkin on city-sinkku, mutta haluaisi myös mielellään elää myös ensi vuonna.

Immunosuppressoidulle tai keuhkosairaalle maailma on ilman koronaakin ihan eri tavalla vaarallinen joka tapauksessa. Meillä on tähänkin saakka ollut sytostaattihoidoissa olevia lapsia ja aikuisia ja elinsiirtopotilaita biologisella lääkityksellä olevia reumapotilaita jne joille mikä tahansa infektio on suurella todennäköisyydellä kuolemaksi, mutta ei ole ollut puhetta lockdowneista. Jos haluamme, että kukaan ei kuole estettävissä oleviin infektioihin, on meidän alettava elää muovikuplissa jossain matrix-tyylisissä kennoistoissa ja kiellettävä kaikki fyysiset kontaktit eli sellaiset asiat kuin ystävien tapaaminen, perheen tapaaminen, kaupassa käynti, kennon ulkopuolelle ylipäätään poistuminen kielletään. Näin ei kukaan sairastu infektioihin.

Vierailija
66/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun toisessa maassa, johon korona on vaikuttanut vielä pahemmin kuin Suomeen, ja jonka hallitus on ollut paljon huonompi ja hitaampi asiaan reagoimisessa kuin Suomen hallitus.

Olen jo menettänyt työni koronan vuoksi, ja uuden saaminen tässä tilanteessa on liki mahdotonta. Olen sen ikäinen, että jos esim. haluan oman perheen, pitäisi asialle tehdä jotain muutaman vuoden sisään. Kun nyt olen työtön, kaikki taloudelliset edellytykset ovat menneet. Olin juuri vaihtanut mieheni kanssa uuteen asuntoon, mutta nyt minulla ei ole varaa asua siinä. Täkäläiset työttömyystuet ovat niin pienet, että edessä saattaa olla muutto Suomeen ja sukulaisten nurkkiin. Minulta on siis hetkessä kadonnut työ ja toimeentulo, uusi koti, ajatus omasta perheestä ja ehkä vielä parisuhdekin. 

Tiedän mielipiteideni olevan kärjekkäitä ja monen mielestä väärin, mutta minusta tulisi myös miettiä niitä ihmisiä, joilta sulkutoimenpiteet vievät elannon ja kaikki hyvän elämän edellytykset. Riskiryhmien suojelu on tärkeää, mutta se pitäisi pidemmän päälle tehdä niin, että kaikkien elämä ei romahda siinä sivussa. Elämiä ei säästetä sillä, että sahataan samalla oksaa toisaalla.  Suurin osa tehohoitoon joutuneista ja koronaan kuolleista on ollut hyvin iäkkäitä ihmisiä. Minulta alkaa loppua ymmärrys sen suhteen, että nuoret ihmiset menettävät tulevaisuutensa, jotta elämänsä viimeisiä vuosia elävät monisairaat ihmiset saisivat hiukan lisää elinaikaa. 

Vierailija
67/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun toisessa maassa, johon korona on vaikuttanut vielä pahemmin kuin Suomeen, ja jonka hallitus on ollut paljon huonompi ja hitaampi asiaan reagoimisessa kuin Suomen hallitus.

Olen jo menettänyt työni koronan vuoksi, ja uuden saaminen tässä tilanteessa on liki mahdotonta. Olen sen ikäinen, että jos esim. haluan oman perheen, pitäisi asialle tehdä jotain muutaman vuoden sisään. Kun nyt olen työtön, kaikki taloudelliset edellytykset ovat menneet. Olin juuri vaihtanut mieheni kanssa uuteen asuntoon, mutta nyt minulla ei ole varaa asua siinä. Täkäläiset työttömyystuet ovat niin pienet, että edessä saattaa olla muutto Suomeen ja sukulaisten nurkkiin. Minulta on siis hetkessä kadonnut työ ja toimeentulo, uusi koti, ajatus omasta perheestä ja ehkä vielä parisuhdekin. 

Tiedän mielipiteideni olevan kärjekkäitä ja monen mielestä väärin, mutta minusta tulisi myös miettiä niitä ihmisiä, joilta sulkutoimenpiteet vievät elannon ja kaikki hyvän elämän edellytykset. Riskiryhmien suojelu on tärkeää, mutta se pitäisi pidemmän päälle tehdä niin, että kaikkien elämä ei romahda siinä sivussa. Elämiä ei säästetä sillä, että sahataan samalla oksaa toisaalla.  Suurin osa tehohoitoon joutuneista ja koronaan kuolleista on ollut hyvin iäkkäitä ihmisiä. Minulta alkaa loppua ymmärrys sen suhteen, että nuoret ihmiset menettävät tulevaisuutensa, jotta elämänsä viimeisiä vuosia elävät monisairaat ihmiset saisivat hiukan lisää elinaikaa. 

Amen tälle. Ei kukaan täältä hengissä selviä kuitenkaan ja se aika mitä täällä eletään, pitää saada elää. Itse olen valmistumisen kynnyksellä, mutta miksi valmistua kun mitään ei ole odottamassa ja se elämän rakkauskin on toisessa maassa saavuttamattomissa.

Vierailija
68/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehohoitoon ei oteta superiäkkäitä ihmisiä, ei ainakaan Suomessa. Tyypillinen tehohoitoon koronan takia joutuva Potilas on ollut keski-ikäinen mies.

Toisekseen näiden rajoitustoimenpiteiden tarve on ihan kokonaan ihmisten omissa käsissä. Jos muistetaan käyttäytyä niin ettei korona leviä, niin massiiveille rajoitustoimenpiteille ei ilmaannu tarvetta. Jos ihmisiä ei kiinnosta koronan torjunta niin yhteiskunnalla on velvollisuus puuttua tilanteeseen. Suurimmasta osasta koronan levityksestä on vastanneet nimenomaan välinpitämättömät nuoret ihmiset, mulla ei riitä myötätuntoa näiden ihmisten työttömyysulinoille.

Vierailija
69/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat kiinni ja kotimainen tuotanto nousuun.

Vierailija
70/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset (tai osa meistä) perseilee ja munaa tämän nyt ihan itse. Kolmikymppiset juhlii teinien kanssa puistossa juomalla pussikaljaa, tietty vähemmistö kulkee edelleen laumoina ja asuu pienissä kopeissa päällekkäin jne. Eli ei tämä kyllä näin lopu. Ja se piikki taitaa tullakin juhannukseksi. Kun eikös niinkin olla ennustettu. Kaikki muut ennusteet ovatkin menneet päin persettä, mutta jos tuo nyt osuisi..🤔

Ei kansalaiset vaan kyllä se thl tämän on tunaroinut. Se Hetemäen raportti ja ne luvut mitä thl oli laskenut.

Kuinka tyhmiä ne siellä thl ssä on?

Hallituksen ei olisi pitänyt tuollaista raporttia koskaan hyväksyä. No bb-talon

tason poliitikot niin ei nyt niistä mihinkään ole missään. Ruotsin tilanne on se että nobelmaan parasta osaamista edustaa Tengele.

Aivan uskomaton munaaminen ja erityisesti Häpeä.

Vierailija
71/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vaan yksinkertaisesti tyhmä. Jos olisit viisas niin lähtisit tuosta maasta pois. Ei siellä ole kellään tulevaisuutta. Pelkkää kuolemaa kurjuutta ja tyhmiä päätöksiä. Ruotsi hajottaa omalla maailman tyhmimmällä Tengelen stretegiallaan oman hyvinvoinnin ihmishenget ja talouden.

Sars vie hautaan viiveellä myös ne terveet ellet sitä tajua niin nyt viimeistään pitäisi.

Vierailija
72/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehohoitoon ei oteta superiäkkäitä ihmisiä, ei ainakaan Suomessa. Tyypillinen tehohoitoon koronan takia joutuva Potilas on ollut keski-ikäinen mies.

Toisekseen näiden rajoitustoimenpiteiden tarve on ihan kokonaan ihmisten omissa käsissä. Jos muistetaan käyttäytyä niin ettei korona leviä, niin massiiveille rajoitustoimenpiteille ei ilmaannu tarvetta. Jos ihmisiä ei kiinnosta koronan torjunta niin yhteiskunnalla on velvollisuus puuttua tilanteeseen. Suurimmasta osasta koronan levityksestä on vastanneet nimenomaan välinpitämättömät nuoret ihmiset, mulla ei riitä myötätuntoa näiden ihmisten työttömyysulinoille.

"Jos muistetaan käyttäytyä niin ettei korona leviä niin massiiveille rajoitustpimenpiteille ei ole tarvetta."

Häh? Eli jos pysyn neljän seinän sisällä 24/7 enkä tapaa ketään ja tilaan ruuat netistä niin rajoituksia ei tarvita? Aha. Mitä sitten? Kysehän on siitä että ihmiset haluavat tavata ystäviään ja ylipäätään muita ihmisiä, haluavat ulos niistä kämpistä joihin on lukittauduttu helmikuun lopusta lähtien eli jo neljännesvuosi, halutaan iloa ja sosiaalisia kontakteja elämään. Juuri sitä mitä ne nuoret siellä Koffin puistossa tekevät.

Vierailija
73/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun pienessä yksiössä, eikä mulla ole kavereita, joten ulkona käyminen ja kauppareissut tarjosi minulle edes pientä sosiaalisuutta. Ja kaiken lisäksi talo, jossa asun on remontissa, eikä edes ulos näe. Siitä huolimatta tässä pitää nyt mennä koronan ehdoilla. Yhteiskunnan avautuminen ei ole mikään helpotus niin kauan kuin korona leviää.

Vierailija
74/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä hyvä nuoret👏👏👏 Tätä varten olemme noudattaneet hygienia, karanteeni ym. ohjeistuksia kolme kuukautta, että te pääsette juhlimaan!

Ihan turhaan kaikki.

Ja aikuiset järjestävät 60 hengen valmistujaisjuhlia tavallisessa omakotitalossa, että osaavat ne aikuisetkin..

Vierailija
75/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tämä kestää vielä pitkään.

Kuten todettua, tämä on vasta alkusoittoa tulevalle. Toinen aalto leviää jo maailmalla ja on huomattavasti vaarallisempi.

En usko, että tästä selvitään hengissä.

Siis mistä päättelet, että toinen aalto leviää, jos se ensimmäinenkään ei ole vielä hellittänyt?

Vierailija
76/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppunut jo ajat sitten. Katso ulos kesästä nauttivia tavallisia ihmisiä. Ei ketään kiinnosta enää. Itseäni ei kiinnostanut missään vaiheesssa pikkuflunssa. Naureskelin vain. Mutta nyt muutkin ovat heränneet todellisuuteen ja jatkaneet arkensa elämistä. Ai että kohta pääsee ravintolaan.

Pikkuflunssa, joka aiheuttaa hengenahdistusta?

Vierailija
77/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko sille, että häipyy pois? Me ollaan kyllästytty suhun.

Vierailija
78/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän rajoituksilla ole mitää virkaa, kun ihmiset lakkasivat noudattamasta niitä.

Kaduilla ja kaupoissa on jo viikkoja parveiltu ihan normaaliin tapaan.

Ai? Itse en tiennyt, kun en ole parveillut kaduilla tai kaupoissa kuukausiin.

Vierailija
79/79 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahdessa se ei ole alkanutkaan eli odottelen vielä koska täällä alkaisi vai alkaako ollenkaan.

Lahti ei ole kovin kaukana Helsingistä. Melko varmasti siellä on oireettomia ja lieväoireisia tapauksia. Varuillaan täytyy kuitenkin olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi