Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eksä laittoi viestiä "huomasin että oot maalannut olkkarin" - mitä tästä pitäisi ajatella??

Vierailija
31.05.2020 |

Heräsin tänään ja puhelimeen oli kilahtanut viesti oudosta numerosta, kirjoittajana eksä josta erosin viime vuoden lokakuussa. Erosin miehestä sen mustasukkaisuuden ja kontrollintarpeen takia, ja katkaisin kaikki viestikanavat ja keskusteluyhteyden heti eroselvittelyiden jälkeen. Mies on ottanut minuun tämän jälkeen yhteyttä facebookissa, instagramissa, sähköpostilla ja whatsapissa, ja olen blokannut miehen kaikista noista palveluista.

Ja tänä aamuna oli tullut tuo tekstari. "Huomasin että oot vihdoinkin maalannut sen olkkarin. Näytät onnelliselta yksin". Minusta tuo on aivan kammottava viesti, tarkoittaako tuo että mies oikeasti kyttää asuntoni ulkopuolella? Miten tähän pitäisi oikein reagoida? Olo tuntuu kuin siinä "Every breath you take" -biisissä, onko tuo mies nyt oikeasti alkanut stalkkaamaan myös asuntoani? Somesta ei voi olla kyse, kun en postannut tuota maalausprojektia minnekään.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin yhteyttä miehen vanhempiin en mieheen. Kaikki viestit talteen ja poliisille rikosilmoitus vainoamisesta.

Minkä ihmeen takia jotkut ovat aina sotkemassa _aikuisten_ ihmisten vanhempia mukaan lastensa sekoiluihin? En ole koskaan ymmärtänyt tätä. Ei he ole missään vastuussa.

Vierailija
42/46 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se murtautui aiemmin koneellesi, niin on voinut asentaa vakoiluohjelmat koneelle ja kännykkään. Niillä voi seurata kaikkea tietoliikennettä ja mm. kuunnella mikrofonin ja katsella kameran välityksellä. Ne saa siis päälle ja pois niiden ohjelmien avulla.

Ne laitteet pitäisi tarkistaa ja puhdistaa. Googlaa/kysy jostain, että miten. Että riittääkö tehdasasetusten palautus vai eikö se ole tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vastata mitään. Noille sankareille se vastaus voi olla jo heidän päässään osoitus että olet kiinnostunut ja että haluat tämän miehen takaisin. Säästä viesti jos tarvit joskus todisteita vaikka lähestymiskieltoon.

Vierailija
44/46 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut myös hullu ex, jonka jätin liiallisen mustasukkaisuuden vuoksi. Tiesin, että eron jälkeen hän varmasti tulee pommittamaan minua viesteillä ja jopa ihan kytikselle uuden asuntoni lähelle "uteliaisuuttaan". Hän ja äitini oli minun selän takana viestitelleet ja hölmö äitini oli kertonut kuulumisiani ym. tuolle. Sanoin äidilleni tuosta hyvinkin tuohtuneena, että älä s**tana juorua minun asioistani yhtään mitään hänelle. Hän vaan ihan hyvää hyvyyttään eikä hän uskonut, että kyseessä on mikään sekopää, vaan rakastunut reppana... Lässynlässyn. Häneltä tuli juuri tuollaisia viestejä yhtäkkiä, että "jaa, olet uuden auton hommannut", "sinä meinaat oikein kunnolla juhlia kolmekymppisiäsi" jne. Ja nämä tiedot hän sai äidiltäni.

En ymmärrä miten näille ei mene kaaliin että vainoaminen on todella ahdistavaa eikä mikään rakkaudenosoitus. Luulisi että väsyvät yksipuoliseen yhteydenottoon josta ei saa mitään irti, muuta kuin oman pakkomielteen ruokkimisen.

Tänään taidan käydä läpi muutamat ystävät joille tiedän tuon sankarin viestitelleen. Hänellä oli jo meidän suhteen aikana outo tapa kalastella minun ystävieni puhelinnumeroita ja ruveta puhumaan niille jopa seksielämästämme. Eron jälkeen oli lähettänyt joillekin ystävilleni kuvia meidän liukuvoiteesta, jonka olin heittänyt jätesäkkiin herran tavaroiden sekaan. Ihme luuseri!

En voi kyllä muuta sanoa että en ikinä enää erehdy hakemaan kumppania nettideittipalstoilta, tulee vaan pitkä itku ja kovaa murhetta kun tieten tahtoen kutsuu näitä hulluja elämäänsä.

-ap

Vierailija
45/46 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi kyllä muuta sanoa että en ikinä enää erehdy hakemaan kumppania nettideittipalstoilta, tulee vaan pitkä itku ja kovaa murhetta kun tieten tahtoen kutsuu näitä hulluja elämäänsä.

Samanlaisia ihmisiä sitä muuallakin on, olisit varmaan voinut tuohonkin elämän sankariin tutustua muualla, en tiedä miten tuo nettipalsta asiaan vaikuttaaa.

Vierailija
46/46 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut myös hullu ex, jonka jätin liiallisen mustasukkaisuuden vuoksi. Tiesin, että eron jälkeen hän varmasti tulee pommittamaan minua viesteillä ja jopa ihan kytikselle uuden asuntoni lähelle "uteliaisuuttaan". Hän ja äitini oli minun selän takana viestitelleet ja hölmö äitini oli kertonut kuulumisiani ym. tuolle. Sanoin äidilleni tuosta hyvinkin tuohtuneena, että älä s**tana juorua minun asioistani yhtään mitään hänelle. Hän vaan ihan hyvää hyvyyttään eikä hän uskonut, että kyseessä on mikään sekopää, vaan rakastunut reppana... Lässynlässyn. Häneltä tuli juuri tuollaisia viestejä yhtäkkiä, että "jaa, olet uuden auton hommannut", "sinä meinaat oikein kunnolla juhlia kolmekymppisiäsi" jne. Ja nämä tiedot hän sai äidiltäni.

En ymmärrä miten näille ei mene kaaliin että vainoaminen on todella ahdistavaa eikä mikään rakkaudenosoitus. Luulisi että väsyvät yksipuoliseen yhteydenottoon josta ei saa mitään irti, muuta kuin oman pakkomielteen ruokkimisen.

Tänään taidan käydä läpi muutamat ystävät joille tiedän tuon sankarin viestitelleen. Hänellä oli jo meidän suhteen aikana outo tapa kalastella minun ystävieni puhelinnumeroita ja ruveta puhumaan niille jopa seksielämästämme. Eron jälkeen oli lähettänyt joillekin ystävilleni kuvia meidän liukuvoiteesta, jonka olin heittänyt jätesäkkiin herran tavaroiden sekaan. Ihme luuseri!

-ap

Ei se valitettavasti vaadi edes nettitreffailua, vaan vainoajan voi saada melkein mistä vain.

Itse sain perääni vainoajan asiakaspalvelutyön kautta. Eräs mies sai päähänsä, että meillä on suhde, ja olen hänen tuleva vaimonsa. Hän seurasi minua kotipihaan, jätti ovelle lahjoja, jätti myös näennäisen ystävällisiä, mutta samalla pelottavia viestejä, saattoi seistä tunteja kadulla tuijottamassa asuntooni jne. Poliisi sanoi, että he eivät voi tehdä mitään ennen kuin tämä mies oikeasti uhkaa henkeä tai terveyttä.

Olin ihan rikki tilanteesta, enkä nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoutua töistä, ja muuttaa kaupungin toiselle laidalle. En alkuun olisi halunnut antaa periksi tuollaiselle tyypille, mutta oli pakko ajatella omaa turvallisuutta, noista kun ei ikinä tiedä että mitä harhoissaan keksivät.

Tsemppiä ap:lle, ymmärrän että tilanne pelottaa ja ahdistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän