Koronapelkoinen, mikä on koulutuksesi?
Kommentit (28)
Minä olen DI talonrakennuspuolelta.
Kaverini pelkää myös. Hän on lakimies. (oikeustieteen kandidaatti, kun ennen ei ollut olemassakaan oikeustieteen maistereita, vaan oltiin joko oikeustieteen kandidaatteja tai varatuomareita)
Olemme 56-vuotiaita.
Puolisomme ovat myös varomisessa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopiston olen käynyt, lisäksi minulla on 2 ammattitutkintoa, kohta kolmas.
Koulutusta enemmän vaikuttaa se että olen menettänyt lapsena toisen vanhempani onnettomuudessa, toinen vanhempani on myös käynyt läpi vaikeita sairauksia ja onnettomuuksia eikä ole enää entisellään. Lähipiirissäni on paljon vakavia tilanteita, sairauksia ym. Itsekin olen käynyt läpi vakavia sairauksia mm. syövän ja erään sairauden joka on todella harvinainen sekä kidutuksellinen. Meiltä on myös palanut tulipalossa talo.
En siis koe että kaikki paha tapahtuu vain lehtien otsikoissa, vaan että se kaikista pahin voi myös tulla omalle kohdalle.
Meitä pidetään paniikinlietsojina ja sanotaan että odotamme kieli pitkällä että koronasta tulee suomeenkin katastrofi, mutta todellisuudessa pelkään sitä että menetän viimeisenkin elossa olevan perheenjäseneni tai että itse kuolen tai vammaudun koronasta niin etten pysty enää pitämään huolta tästä omaisestani joka ei pysty itsestään pitämään huolta.
Seurasin tilannetta ulkomaiden uutisista ja kotimaisistakin lähteistä jo helmikuun alusta ja mielestäni suomi ei ole tehnyt kaikkea mitä olisi voitu tehdä koronan ehkäisemiseksi. Mutta onneksi täällä ei vielä olla katastrofiin asti menty. Mutta siltikin jokainen koronakuolema on mielestäni turha ja olisi ollut estettävissä jos olisi haluttu. Esitänkin vastakysymyksen, miksi kuolemia ei haluta tosissaan ehkäistä? Onko niin suuri pelko siitä että leimautuu "koronahysteerikoksi"? Eikö yhdenkin ihmishengen säästäminen ole sen arvoista kuitenkin, eihän leimaantumisesta hysteerikoksi ole varsinaisesti mitään haittaa.
Talous kestäisi esim. sen 5 viikon lockdownin. Jos se olisi tehty heti alkuunsa, talouskin olisi jo paremmalla mallilla ja voitaisiin kaikki nauttia kesästä.
Havaintojeni mukaan eniten koronaa pelkäävät monta tutkintoa opiskelleet, joilla on kärsivällisyyttä opiskella, muttei taitoja hyödyntää oppimaansa työelämässä. On ollut erilaisia pelkotiloja jo ennen koronaakin. On pelätty ilmastonmuutosta ja ties mitä niin, että on pitänyt mielialalääkkeitä syödä.
Se on totta että pelkotiloja on ollut, esim. kun perheenjäseneni sairasti, pelkäsin että hän kuolee ja niin tekikin. Sekin on totta että minulla on ollut kärsivällisyyttä opisekella ja nyt on myös kärsivällisyyttä olla kotona ja pitää etäisyyttä. Sairastellessani olen myös oppinut kärsivällisyyttä, tiedän kokemuksesta että vaikka olisin kotona 2 vuotta niin maailma odottaa ulkopuolella. Ilmastonmuutosta en pelkää mutta mielestäni se on ikävä asia ja teen oman osuuteni ehkäistäkseni.
Vierailija kirjoitti:
Pikemmin tuntuu siltä, että koulutusta vailla ovat nämä vähättelijät. Näkee jo korona-ketjujen vastauksista, ettei heillä ole laajempaa kykyä ajatella asioita. Minäminä ja mun napa.
Minä ajattelen asiaa nimenomaan koko kansan kantilta eli talouden kannalta. Minäminä-ajattelijoita ovat ne etätöissä olevat koronapelkoiset, jotka vaativat rajoituksia, jotka eivät vaikuta heidän omaan talouteensa mitenkään. Se on helppo huudella, kun töitä on ja palkka juoksee. Minä sen sijaan ajattelen niitä yrittäjiä, ravintola-alan ja kaupan alan työntekijöitä, jotka pahimmassa tapauksessa joutuisivat työttömiksi ja konkurssiin tiukkojen rajoitusten takia. Niin pieni murto-osa lähinnä huonokuntoisia vanhuksia ovat riskiryhmässä, suurin osa kuitenkin paranee, vaikka koronan saisikin.
Jos jotkut ovat itsekkäitä, niin koronahysteerikot.
Ylempi korkeakoulutus molekyylibiologiasta höystettynä vuosikymmenien työkokemuksella.
Ekonomi,tietokone insinööri,pelinrakentaja/raivaaja.Yksityisyrittäjä/toimitusjohtaja.Veronmaksaja 100%,Nykyinen sohvailija.Kiitti,riitti.
Pikemmin tuntuu siltä, että koulutusta vailla ovat nämä vähättelijät. Näkee jo korona-ketjujen vastauksista, ettei heillä ole laajempaa kykyä ajatella asioita. Minäminä ja mun napa.