Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronapelkoinen, mikä on koulutuksesi?

Vierailija
31.05.2020 |

?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä ole koulutusta eikä järkeä päässä.

Vierailija
2/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastataan näin:

Ylempi korkeakoulututkinto. En ole hysteerikko enkä pelkoinen jos viitataan tämän palstan esimerkkeihin. Olen tyytyväinen hallituksen toimiin alun kompastelun jälkeen. Koulujen avaaminen oli ihan ok alueellani jossa tartuntoja ei juuri ole.

Noudatan ohjeita, eli pesen käsiä ja välttelen ihmisjoukkoja. Olen paljon varovaisempi kuin esim. yli 70-vuotiaat vanhempani ja monet ystäväni ja työtoverini. En jaksa syyllistää ketään, ajattelen että kuitenkin suuri osa tekee niin kuin minä ja tähän asti se on toiminut niin että ne vähemmän varovaisetkin pysyvät turvassa. Näyttää siltä että nuoret ja vanhukset ovat kaikkein huolettominta porukkaa. Tällaista tasapainon hakemista on varmaan pitkään. Osa varoo, osa ei, tilanne aaltoilee.

Jos asuisin Uudellamaalla niin asenteeni olisi varmaan jyrkempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäm kolu

Vierailija
4/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen historian maisteri.

Vierailija
5/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja

6/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla? Miksi?

Mikä tässä Uudessamaassa on niin erikoista?

Yliopistospettari on minullakin, ja Helsingissä pyörin enkä todellakaan pelon puristuksessa.

Vierailija
7/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisteri.

Vierailija
8/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

FT, Biokemia

Vierailija
9/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemian di, en hysteerikko, mutta seuraan erittäin aktiivisesti, koska Suomen linjaus ja THL: n on ollut poikkeuksellista ja epäloogista. Paljon vähättelyä kuin Pohjois-Koreassa tai USAssa. Seuraan tilannetta ja muutan perheen toimintatapoja tilanteen mukaan, en THL tai hallituksen ohjeistuksen mukaan. Hallitus hoiti hyvin maaliskuussa homman nyt selkeästi halutaan painottaa taloutta. Nyt mennään väärään suuntaan. Suomalaisilla on pahin jäänyt kokematta, joten ei uskota mitä maailmalla tapahtuu.

Vierailija
10/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

DXTR kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla? Miksi?

Mikä tässä Uudessamaassa on niin erikoista?

Yliopistospettari on minullakin, ja Helsingissä pyörin enkä todellakaan pelon puristuksessa.

No se on hyvä. Ajattelin varmaan tästä omasta lähtökohdastani, kun täällä meillä päin on niin rauhallinen tilanne. Oikeastaan nyt kun mietin niin aluksi täälläkin oli enemmän tartuntoja, ja nollapaikkakunnilla asuvat tutut kauhistelivat että teillä siellä on niin paljon. Itse ajattelin että eihän tuo nyt mitään. Eli siihen omaan tilanteeseen tottuu, oppii siinä käyttäytymään tilanteen vaatimalla varovaisuudella mutta muuten ottaa rauhallisesti. En siis tarkoittanut että Uudellamaalla pitäisi olla paniikissa. Ajatus karkasi vähän ajoissa.

Vierailija
11/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston olen käynyt, lisäksi minulla on 2 ammattitutkintoa, kohta kolmas.

Koulutusta enemmän vaikuttaa se että olen menettänyt lapsena toisen vanhempani onnettomuudessa, toinen vanhempani on myös käynyt läpi vaikeita sairauksia ja onnettomuuksia eikä ole enää entisellään. Lähipiirissäni on paljon vakavia tilanteita, sairauksia ym. Itsekin olen käynyt läpi vakavia sairauksia mm. syövän ja erään sairauden joka on todella harvinainen sekä kidutuksellinen. Meiltä on myös palanut tulipalossa talo.

En siis koe että kaikki paha tapahtuu vain lehtien otsikoissa, vaan että se kaikista pahin voi myös tulla omalle kohdalle.

Meitä pidetään paniikinlietsojina ja sanotaan että odotamme kieli pitkällä että koronasta tulee suomeenkin katastrofi, mutta todellisuudessa pelkään sitä että menetän viimeisenkin elossa olevan perheenjäseneni tai että itse kuolen tai vammaudun koronasta niin etten pysty enää pitämään huolta tästä omaisestani joka ei pysty itsestään pitämään huolta.

Seurasin tilannetta ulkomaiden uutisista ja kotimaisistakin lähteistä jo helmikuun alusta ja mielestäni suomi ei ole tehnyt kaikkea mitä olisi voitu tehdä koronan ehkäisemiseksi. Mutta onneksi täällä ei vielä olla katastrofiin asti menty. Mutta siltikin jokainen koronakuolema on mielestäni turha ja olisi ollut estettävissä jos olisi haluttu. Esitänkin vastakysymyksen, miksi kuolemia ei haluta tosissaan ehkäistä? Onko niin suuri pelko siitä että leimautuu "koronahysteerikoksi"? Eikö yhdenkin ihmishengen säästäminen ole sen arvoista kuitenkin, eihän leimaantumisesta hysteerikoksi ole varsinaisesti mitään haittaa.

Talous kestäisi esim. sen 5 viikon lockdownin. Jos se olisi tehty heti alkuunsa, talouskin olisi jo paremmalla mallilla ja voitaisiin kaikki nauttia kesästä.

Vierailija
12/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitaja

Vierailija
13/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa pelkäävät ovat etätöissä kotona. Sen sijaan asiaan rauhallisesti suhtautuvat käyvät töissä, kuten ennenkin ja tapaavat joka päivä ihmisiä töidensä puolesta. Ymmärtävät sen, että pelko on turhaa, kun eivät elä missään etätyökuplassa.

Vierailija
14/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutusta enemmän vaikuttaa se että olen menettänyt lapsena toisen vanhempani onnettomuudessa, toinen vanhempani on myös käynyt läpi vaikeita sairauksia ja onnettomuuksia eikä ole enää entisellään. Lähipiirissäni on paljon vakavia tilanteita, sairauksia ym. Itsekin olen käynyt läpi vakavia sairauksia mm. syövän ja erään sairauden joka on todella harvinainen sekä kidutuksellinen. Meiltä on myös palanut tulipalossa talo.

En siis koe että kaikki paha tapahtuu vain lehtien otsikoissa, vaan että se kaikista pahin voi myös tulla omalle kohdalle.

Meitä pidetään paniikinlietsojina ja sanotaan että odotamme kieli pitkällä että koronasta tulee suomeenkin katastrofi, mutta todellisuudessa pelkään sitä että menetän viimeisenkin elossa olevan perheenjäseneni tai että itse kuolen tai vammaudun koronasta niin etten pysty enää pitämään huolta tästä omaisestani joka ei pysty itsestään pitämään huolta.

Seurasin tilannetta ulkomaiden uutisista ja kotimaisistakin lähteistä jo helmikuun alusta ja mielestäni suomi ei ole tehnyt kaikkea mitä olisi voitu tehdä koronan ehkäisemiseksi. Mutta onneksi täällä ei vielä olla katastrofiin asti menty. Mutta siltikin jokainen koronakuolema on mielestäni turha ja olisi ollut estettävissä jos olisi haluttu. Esitänkin vastakysymyksen, miksi kuolemia ei haluta tosissaan ehkäistä? Onko niin suuri pelko siitä että leimautuu "koronahysteerikoksi"? Eikö yhdenkin ihmishengen säästäminen ole sen arvoista kuitenkin, eihän leimaantumisesta hysteerikoksi ole varsinaisesti mitään haittaa.

Talous kestäisi esim. sen 5 viikon lockdownin. Jos se olisi tehty heti alkuunsa, talouskin olisi jo paremmalla mallilla ja voitaisiin kaikki nauttia kesästä.

Havaintojeni mukaan eniten koronaa pelkäävät monta tutkintoa opiskelleet, joilla on kärsivällisyyttä opiskella, muttei taitoja hyödyntää oppimaansa työelämässä. On ollut erilaisia pelkotiloja jo ennen koronaakin. On pelätty ilmastonmuutosta ja ties mitä niin, että on pitänyt mielialalääkkeitä syödä.

Vierailija
15/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fm, humanisti.

Vierailija
16/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK ja mies maisteri. Molemmat ollaan koronapelkoisia.

Vierailija
17/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri, biotekniikka. Kaikki hälläväliä-ihmiset, jotka tiedän, ovat elämämkoululaisia tai enintään käyneet ammattikoulun.

Vierailija
18/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa ap tyhmä, oletko yleensä kouluttautunut peruskoulun jälkeen? Luuletko että riskiryhmään kuuluminen on koulutuksesta kiinni?

Vierailija
19/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaosaston hoitaja, koronan itsekin sairastanut vakavin oirein. En ole hysteerikko, mutta tämä ei ole leikin asia.

Vierailija
20/28 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talous kestää mitä vain, kunhan se ei ole itseltä pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän