Jos voisit käyttää nettiä vaan pöytäkoneella kotonasi, olisitko ahdistunut?
Puhelimessasi ei olisi nettiä, etkä omistaisi tablettia/läppäriä/muita mukana pidettäviä laitteita. Miten tämä näkyisi elämässäsi? Mitä tekisit esim. bussissa/junassa?
Kommentit (25)
Olen tässä kotoillessa huomannut, kuinka älyttömän paljon puhelimen netti tulee käytettyä ihan huomaamatta. Pari viikkoa sitten päätin, että aamulla selaan uutiset ja käyn kerran keskustelupalstalla, sitten laitan puhelimen hyvinvointiasetukset päälle. Lopun päivästä käytän nettiä vain tietokoneella, jos pakko on.
Ajanhukkaamisesta johtuva ahdistus katosi kahdessa päivässä ja rakastuin elämään uudelleen.
On oikeasti aika karmivaa tajuta, miten ehdollistunut sitä onkaan kaikenlaisten pienten juttujen tarkastamiseen netistä tai pikaviestimistä.
Pelaisin varmaan vähemmän pokemon gota.
Huomattavasti suuremman osan ajan päivästä vietän tietokoneella netissä kuin puhelimella.
Miksi ahdistuisin? - Ja mikä saa olettamaan, että esimerkiksi jokaisessa puhelimessani olisi edes netti yhteys? - Minulle on iso helpotus, ettei tarvitse olla jatkuvasti kaikkien tavoitettavissa, edes puhelimella. Puuhaa ja tekemistä löydän paljonkin, joissa nettiä en tarvitse. - Olisi miltei pelottavaa, jos en keksisi.
Minulla on läppäri, muttei se pöytäkoneesta eroa. En minä sitä mihinkään kanna kotoa. Puhelimessa ei ole nettiä eikä siihen sellaista saakaan, koska on 20 vuotta vanha :).
Junassa ja bussissa katselen maisemia, ajattelen omia ajatuksia tai vaikka nukun. Minulle tulee huono olo, jos yritän lukea liikennevälineessä, joten edes kirjaa en lue. En koe sitä ongelmaksi.