Kiva kaveri stipendi luokan kiusaajalle äiti vhy pj
Lapseni luokalla stipendin sai luokan kiusaaja, jonka äiti on vanhempainyhdistyksen puheenjohtaja. Hyvä, että lapsille opetetasn jo koulussa miten tämä yhteiskunta toimii!
Kommentit (27)
Ainakin meillä Reilu kaveri -stipendin saaja äänestetään oppilaiden keskuudessa eikä sitä päätä opettaja muuten kuin siinä tilanteessa, että luokassa on huono ilmapiiri ja pelosta tai kiusaamisesta äänestetään tiettyä epäsopivaa henkilöä.
Tytär on jo lukiolainen mutta eilenkin vielä muisteli miten tokaluokalla luokan ilkein tyttö sai Kiva kaveri -stipendin. Opettajat on niin sokeita. Moni kiusaaja mielistelee aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meillä Reilu kaveri -stipendin saaja äänestetään oppilaiden keskuudessa eikä sitä päätä opettaja muuten kuin siinä tilanteessa, että luokassa on huono ilmapiiri ja pelosta tai kiusaamisesta äänestetään tiettyä epäsopivaa henkilöä.
Juu "äänestetään". Ihan niinkuin hymypojat ja -tytötkin ;) T. Opettaja. Luuleeko joku tosissaan että ne luokkaäänestyksellä on koskaan valittu.
Tuo vaihtelee kouluttain äänestääkö oppilaat vai päättääkö ope.
Oi muistoja ala-asteelta. Kuudennella luokalla luokan poikaporukka suunnitteli äänestävänsä hyvä kaveri -stipendin minulle, jotta alkaisin itkeä koulun edessä. Eivät raukat tienneet, että tämä luokan rumin tyttö oli hakenut sellaisen stipendin jo 8-vuotiaana. Niin, joskus en ollut pohjasakkaa.
Meidänkin tytön luokalla stipendin sai 2 poikaa jotka on häiriköinyt luokassa ekaluokasta asti. Ihan epäreilua toimintaa..
Viimevuonna tytär oli kasilla ja hyvä kaveri- stipendin sai luokkalainen, joka häiriköi tunteja, lintsaa ja on haukkunut tytärtäni ja hänen kavereitaan jokaisella mahdollisella negatiivisella sanalla. Ei ole edes opettajien suosikki tuon perseilyn ja lintsailun takia, ei mitään tietoa mistä tuo kaveristipendi tuli.
Tuo on ihan tavallinen tapa ja tulos monessa koulussa. Kirjoittaa siitä koulun sivuille nimettömänä. Tuollaiset pitää julkaista aina.
Tietääkö joku tapauksen, jossa tällainen hymypoika/hymytyttö-palkinto olisi annettu jollekin oikeasti mukavalle tyypille?
Mä olin kiusattu. Meillä oli joskus kasiluokalla tukioppilasäänestys, jonka minä voitin. Olin aivan äimän käkenä. Minä, ruma autistinen harmaavarpushikari. Muistan vieläkin luokanvalvojamme tuhahduksen kuinka hän ilmoitti minun voittaneen. Minua kiusannut narsisti oli se luokanvalvojamme lemmikki, hänen serkkunsa tytär. Tuon äänestyksen jälkeen mun luo tuli muutama oppilas ja sanoivat, että minun äänestäminen oli masinoitu juttu, oikeasti koko luokka tuki mua. Olisipa se näkynyt vielä enemmän siellä kouluarjessa. Kuitenkin tuo valoi edes vähän uskoa ihmisiin.
No kevätjuhlassa hyvä tyypin erikoismaininnan ja hymytyttöpatsaan + lisäksi liuta muita stipendejä sai lopulta tämä mun kiusaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu "äänestetään". Ihan niinkuin hymypojat ja -tytötkin ;) T. Opettaja. Luuleeko joku tosissaan että ne luokkaäänestyksellä on koskaan valittu.
No hymy-patsaat jaetaan oppilaiden äänestyksen perusteella. Joka vuosi patsaan on saanut luokkaäänestyksen tulos ja mielestäni patsas on aina mennyt oikeaan osoitteeseen.
Miksi haluat luoda kuvaa, että hymy-patsaat jaettaisiin opettajien mielihalujen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku tapauksen, jossa tällainen hymypoika/hymytyttö-palkinto olisi annettu jollekin oikeasti mukavalle tyypille?
Meidän luokalla kyllä se meni juuri sellaiselle tytölle 1979, joka ei koskaan kiusannut ketään. Heillä oli sellainen neljän tytön kaveriporukka, jotka pitivät eniten yhtä ja he olivat kaikki kivoja kaikille. Meillä oli luokkaäänestys ja itse äänestin siitä porukasta eri tyttöä, mutta hyvä se toinenkin oli. Pojista ei nyt ollutkaan kuin yksi järkevä vaihtoehto, joka sai melkein kaikki äänet, tytöistä varmaan kaikilta ja pojistakin kaikilta muilta paitsi kiusaajilta, jotka taisivat äänestää toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Omasta puolestani voin sanoa, että kun sain stipendin 8-vuotiaana, olin kiltti ja tunnollinen oppilas ja kyseisenä lukuvuonna aloittanut "uuden kivan leikin" luokan tyttöjen keskuudessa. Kyllä mä näkisin, että se stipendi tuli syystä. Toki osasyy voi olla se, että kaverini oli jo saanut, eikä häntä voinut äänestää.
Luokat 3-6 olinkin sitten uudessa ryhmässä ja kiusattu. Siinä luokassa palkittiin "söpöimmät".
Minulla meni 5 vuotta ennen kuin aloin seuraamaan stipendien jakoa. Niitä oikeasti meni paljon vhy:n jäsenille ja heidän tutuilleen. Muutama ulkopuolinen mukana ihan silmän lummeena. Kerran kysyin yhdestä stipendistä, joka selkeästi ohitti "oikean" saajan. Niin sitä perusteltiin vuolaasti ja perustelut oli selkeästi sisäpiiritietoa. Eli tarkoitan että saajan vanhemmat olivat mainostaneet lastaan ja kertoneet kuinka lapsi tekee paljon töitä saadakseen stipendin ja kuinka tärkeää se stipendi lapselle on. Ja painotus oli kuinka tärkeää se stipendi oli sille lapselle. Sen, jolle se oikeasti olisi kuulunut, vanhemmat eivät olleet sisäpiirissä, eivätkä.olleet päässeet kertomaan kuinka tärkeä se stipendi heidän lapselleen olisi.
Olen kettuuntunut tuohon. En vain halua alkaa asuinalueena pahikseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hymy-patsaat jaetaan oppilaiden äänestyksen perusteella. Joka vuosi patsaan on saanut luokkaäänestyksen tulos ja mielestäni patsas on aina mennyt oikeaan osoitteeseen.
Miksi haluat luoda kuvaa, että hymy-patsaat jaettaisiin opettajien mielihalujen mukaan?
Hän varmaan tietää, niin kuin minäkin, että joskus äänestystuloksia vähän muutetaan. Usein hyvästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Aina ei mene näin!
Mun poika sai sen toisella luokalla ja oppilaat päätti.
Järkytyin kun luokan oppilas joka kävi muiden kimppuun niin sai sen neljännellä luokalla.
Opettaja teki päätöksen( mies) ja muilla sananvaltaa ei ollut.
Tää kaveri oli iloinen kuumakalle.
Järkytyin kyllä asiasta koska usko meni stipendeihin.
Mun poika on jo peruskoulun päättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei mene näin!
Mun poika sai sen toisella luokalla ja oppilaat päätti.
Järkytyin kun luokan oppilas joka kävi muiden kimppuun niin sai sen neljännellä luokalla.
Opettaja teki päätöksen( mies) ja muilla sananvaltaa ei ollut.
Tää kaveri oli iloinen kuumakalle.
Järkytyin kyllä asiasta koska usko meni stipendeihin.
Mun poika on jo peruskoulun päättänyt.
Lisään vielä että tämä opettaja tappeli julkisesti toisen opettajan kanssa. Ikinä en ole kokenut tuollaista mutta poika ei halunnut kavereiden takia vaihtaa luokkaa.
Samoin tämä opettaja purki riitaansa vanhenpainilloissa ja sen jälkeen en niihin enää mennyt.
Ei kukaan usko että voi olla edes totta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo vaihtelee kouluttain äänestääkö oppilaat vai päättääkö ope.
Siinä se ongelma on koska oppilaat ei äänestä kiusaajaa.
Hymytyttö ja -poikapatsaissa on se ongelma, että usein vastakkainen sukupuoli ratkaisee sen saajan. Esim. pojat äänestävät "söpöintä" tyttöä, joka taas saattaa olla sadisti tyttöjen keskuudessa, eikä saa heiltä lainkaan ääniä. Kun tyttöjen äänet hajaantuu, poikien äänillä tämä pahin ilkimys saa hymytyttöpatsaan.
Ei opettaja tuollaiselle tilanteelle mitään mahda.
Nää on näitä että se saa tehdä toisille mitä haluaa mutta sille ei. Tuollaisia stipendejä ei pitäisi edes olla ja jos se on vielä joku kiva koulu niin sellaistakaan ei olemassakaan.