Samat tyypit jotka marssii ilmastomarsseilla ja vaatii ekologisuutta sotkivat puistot täysin törkyisiksi eilen
Tämän takia en usko mihinkään nuoren sukupolven ilmastohössötykseen.
Jokainen tuollainen sotkettu puisto näyttää totuuden.
Itsekkyys ja nautinto on tämän sukupolven avainsana ei ekologisuus tai luonnon arvot.
Kommentit (55)
Ja ne samat myös matkustelevat jatkuvasti lomailemaan lentokoneilla. Vähän moraalitonta.
Vierailija kirjoitti:
Olen Virosta ja meillä ovat kodit joskus sotkuisia. Mutta ikimaailmassa ei tule mieleenkään mennä sotkemaan yleisille paikoille. Suomessa on päinvastoin - kodin siisteyttä valvotaan ihan hysteerisesti, mutta puistoilla, toreilla ja metsissä saa sotkea mielin määrin.
Olen hiomannut että siisteys ruokkii siisteyttä eli jos on (maailmalla) paikassa missä ei ole roskia missään, nostaa itsekin pienenkin vahingossa pudottamansa roskan. Mutta vastaavasti jos on jo sotkettu, mitä se yksi karkkipaperi enää haittaa. Monessa paikassa kyllä ei edes ole roskiksia tarpeeksi, se jo auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Boomerit. Eikö kyse ole sodan jälkeisistä suurista ikäluokista, baby boomereista? Ja heidän lapsensa ovat nyt 40-50-vuotiaita. En usko, että yksikään nelikymppinen laittaisi vanhempiensa kolmiota päreiksi vain, jotta nämä eivät matkustaisi. Mutta lapsenlapset onkin sitten eri juttu.
Kieli elää ja nyt tuolla tarkoitetaan nuoren sukupolven ja heidän vanhempiensa sukupolven välisiä jännitteitä. Kommenttini koukku oli lähinnä siinä, että samaan aikaan kun nuori sukupolvi kyseenalaistaisi edellisen sukupolven (boomers) ihanteita (turismi) mutta häviäisi itse samalla (nastat matkat) hyvän asian vuoksi (ympäristö). Ja tätä ei tule tapahtumaan. Yksi johtolanka siihen miksi näin ei tule käymään ovat nuorisojuhlien jälkeiset roskasavotat. Kuten ennenkin. Tietoisuus siis ei johda toimintaan. Ei ennen eikä tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen Virosta ja meillä ovat kodit joskus sotkuisia. Mutta ikimaailmassa ei tule mieleenkään mennä sotkemaan yleisille paikoille. Suomessa on päinvastoin - kodin siisteyttä valvotaan ihan hysteerisesti, mutta puistoilla, toreilla ja metsissä saa sotkea mielin määrin.
Virolaisessa pikkukaupungissa kadut näyttivät todella siistiltä. Ehkä karkkipaperi ja muutama tupakantumppi. Edessäni käveli ehkä kuusikymppinen tyylikäs rouva. Nähdessään roskat hän laittoi kertakäyttöhanskat käten, kumartui ja vei vei roskat roskikseen.
Arvostan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virolaisessa pikkukaupungissa kadut näyttivät todella siistiltä. Ehkä karkkipaperi ja muutama tupakantumppi. Edessäni käveli ehkä kuusikymppinen tyylikäs rouva. Nähdessään roskat hän laittoi kertakäyttöhanskat käten, kumartui ja vei vei roskat roskikseen.
Arvostan!
Jaa. Onkin todella ympäristöystävällistä käyttää jokaiseen pikkuroskan keräämiseen muovisia kertakäyttökäsineitä. Toisaalta hieno teko toisaalta ei. Olisi ottanut kestokäsineet taskustaan, jos niitä roskia haluaa keräillä.
Näähän oli isolta osalta juuri valkolakin saaneita tulevia akateemisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hiomannut että siisteys ruokkii siisteyttä eli jos on (maailmalla) paikassa missä ei ole roskia missään, nostaa itsekin pienenkin vahingossa pudottamansa roskan. Mutta vastaavasti jos on jo sotkettu, mitä se yksi karkkipaperi enää haittaa. Monessa paikassa kyllä ei edes ole roskiksia tarpeeksi, se jo auttaisi.
Juurikin näin.
En ymmärrä miksi tässä roskaamisasiassa ei edes yritetä asenne kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ne oo ne samat tyypit.
Hölmöä, jos joku aikuinen 2020 kuvittelee nuorten tai nuorison olevan yksi homogeeninen ryhmä.
N45
Osittain samat tyypit. Kuten aikuisissakin. Erittäin väkevä osoitus aidosta ilmastohuolesta olisi turismin ja lentomatkustamisen tyrehtyminen. Etenkin siten, että boomerit joutuvat luopumaan siitä koska jälkikasvu kieltäytyy mukaan lähtemisestä ja uhkaamalla pistävänsä espoolaiskolmion päreiksi mikäli huoltajat lähtevät.
Hei jonne/jonnetar.
Boomereiden lapset ovat jo keski-iässä eivätkä juurikaan asu vanhempiensa nurkissa. Äläkä ala 70-luvulla syntyneitä sössöttämään boomereiksi. Nolaat vai itsesi.
Singaporessa saa sakot jos jää kiinni roskan heittämisestä maahan
Kuvien perusteella taisi olla enemmän tuollaista kolmen neljän kympin välimaastoa myös.