Mikä aine koulussa oli kompastuskivesi tai kiviriippasi?
Missä aineessa pärjäsit huonoiten? Paljonko keskiarvosi oli ja mikä oli riippakiven numero?
Kommentit (27)
Peruskoulussa se oli liikunta, arvosanana 7. Lukiossa puolestaan englanti, kurssien arvosanat 5-7 välillä ja keskimäärin 6. En kirjoittanut englantia yo-kokeessa lainkaan. Onneksi oli pitkä matematiikka niin ei tarvinnut jännittää meneekö englanti läpi kun yksi pitkä aine piti kirjoittaa.
Liikunta. Oli aina 7-8, paitsi vanhojentanssikurssi oli 9. Koko yläasteen ja lukion oli sama kamala liikunnanope, joka aiheutti ilkeilyllään niin suuret traumat, ettei liikunta maistu aikuisenakaan. Muut aineet oli 9-10, keskiarvo peruskoulussa 9,5 ja lukiossa 9,2.
Matikka, fyssa ja kemia. Ei vaan aivot taivu mihinkään noista. Matikasta oli 6, fyssasta ja kemiasta 5. Lukiossa.
Matematiikka. Pääsin siitä aina rimaa hipoen luokaltani.
Ketään ei oikein kiinnostanut antaa tukiopetusta 80-90 -luvulla. ei ainakaan siinä koulussa.
Matematiikka, fysiikka ja kemia. Ne oli se pyhä kolminaisuus. Ei taida meikäläisestä tiedemiestä tulla...
Terveisin Naispelko27
Musiikki, minulla on huono sävelkorva enkä osaa laulaa nuotilleen. Hyvä rytmitaju on. En nauti sellaisesta mitä en osaa, ja lisäksi vihasin ja ahdistuin pakollisista laulukokeista. Arvosana oli 8-9 silti.
Liikunta. Periaatteessa minulla olisi lahjoja liikuntaan, mutta kotona ei kannustettu harrastamaan liikuntaa, joten minulla oli aina huono kunto enkä oikein jaksanut esim. juosta, mikä vaikutti monissa lajeissa. Koska en harrastanut mitään, niin olin taidoissa muita jäljessä monessa asiassa, moni luokkakaveri treenasi yhtä tai useampaa lajia monta kertaa viikossa. Arvosana 7-8.
Muuten olen ollut tasaisen hyvä kaikessa muussa, lukuaineet, kielet, matemaattiset ja luonnontieteelliset aineet sekä käsityöt ja kuvasmataito ym. on olleet kiitettäviä.
Minua kiusattiin koulussa sen takia että oli uudessa koulussa aina se uusin oppilas, eikä minulla ollut lainkaan kavereita. Äitini sanoi aina että se on normaalieäa ettei kaikilla ole ja jotkut tykkää olla yksikseen. No minua se ei oikein auttanut vaan yksinäisyys sattuu edelleen rinnassa vaikka äitini koitti vain ahdistaa.