G: Miten jaksatte kesän lasten kanssa? En jaksa.
Ei jaksa. Vaikka kouluikäisiä ja 5v. Auto käytössä joskus. Sukulaisia 400km päässä. 0 ystävää. Oispa töitä niin pääsisi pois kotoa.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveää tappelua. Ulosmeno s*atanan vaikeaa koska netti. Ennen lapset piti hakea sisälle, nykyään pitää pakottaa ulos katkaisemalla netti.
ApOma vika, jos annat niiden olla niin paljon netissä, että ovat kehittäneet itselleen nettiriippuvaisuuden.
Mitä tappeluun muuten tulee, niin silloin kun itse olin lapsi, niin ei pahemmin vanhemmille urputettu. Koivunrisu lastenhuoneen ovenkarmin päällä muistutti siitä mitä seurasi jos alkoi urputtaa...
Rikos ja rangaistus, syy ja seuraus, johdonmukaisuus. Niillä keinoin se tottelemattomuus loppuu.
Oikeasti kehotat fyysiseen väkivaltaan? Se on laitonta, eikä ratkaise ongelmaa. Toivottavasti ei lapsia sinulla. Kuria voi pitää muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Hirveää tappelua. Ulosmeno s*atanan vaikeaa koska netti. Ennen lapset piti hakea sisälle, nykyään pitää pakottaa ulos katkaisemalla netti.
Ap
Kannattaa hakea apua jostain, koska sinulla ei selvästikään ole kykyä kasvattaa lapsiasi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se raskasta, varsinkin jos lapset tappelee ja huutaa aamusta iltaan. Asutaan maalla joten ovat ulkona kokopäivän mutta kun ne rääkyy sielläkin. Mies on aamusta iltaan töissä, onneksi on mummulat.
Mummu passaa lapsia ja paappa laiskottelee sivummalla?
Kyllä vanhemmilla on ensisijainen vastuu omista lapsistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se raskasta, varsinkin jos lapset tappelee ja huutaa aamusta iltaan. Asutaan maalla joten ovat ulkona kokopäivän mutta kun ne rääkyy sielläkin. Mies on aamusta iltaan töissä, onneksi on mummulat.
Mummu passaa lapsia ja paappa laiskottelee sivummalla?
Kyllä vanhemmilla on ensisijainen vastuu omista lapsistaan.
Oletko koskaan kuullut isovanhemmista jotka itse haluavat olla niiden lasten lasten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään eka virallinen lomapäivä ja juuri sain huutaa kurkkuni kipeäksi! S*atana vielä 10vkoa edessä.
ApKirjottakaa yhdessä isolle paperille LOMASÄÄNNÖT: yhdessä mietitte mitkä ne vois olla ja mikä on se palkkio jos menee hyvin(jos jää plussalle). Palkinnot viikottain ja superpalkinto loman lopussa.
Taulukkoon merkkaatte plussia ja miinuksia sen mukaan menikö vaikka aamu hyvin, menikö uloslähtö hyvin jne.
Nykyaika... Kaikkeen oltava säännöt ja systeemit. Sitten hammas irvessä valvotaan, että tavoitteet toteutuu ja teeskennellään, että on hauskaa LOMALLA.
Itse sanelen vähimmäisvaatimukseni ja kertaan, mitä tapahtuu, jos niitä rikotaan. Muuten saa lapsi olla kuten haluaa ilman erityispalkintoja, koska loman kuuluu itsessään olla lapselle vapaata ja luovaa aikaa. Ja se on jo itsessään kivaa, enkä rupea erikseen järjestämään palkintoja, kun osaa olla vähimmäisvaatimusten mukaisesti suurinpiirtein olla ihmisiksi.
Toki riippuu lapsen iästä, kuinka paljon ja millä tavalla sitä vapautta voi antaa.
Vierailija kirjoitti:
Lasun asiakkaita ollaan jo, tietysti. Kirjastoon 80e velka, joten sen voi unohtaa.
Keksiihän sitä tekemistä, mutta aina joku valittaa kun ei kelpaa.
Oli niiden kanssa ihanaa, kun välillä sai olla erossa ja aikuisten seurassa töissä. Arvosti eri tavalla lapsia ja vapaa-aikaa. Nyt ei ole mitään muuta ku aikaa. Ei töitä, niin ei rahaa tehdä mitään kivaa. Esim maksaa sitä v*tun kirjasto velkaa.
Ap
Minä niin ymmärrän! Aikuinen tarvitsee elämäänsä muutakin kuin kotona möllöttämisen ja lapset. Kun itse palasin töihin vietettyäni vuosia lasten kanssa kotona, niin minusta tuli kuin uusi ihminen! Vaikka töissä käyminen on sekin rankkaa niin siitä saa niin paljon henkistä energiaa että kotona lasten kanssa oleminen on taas vapaapäivinä ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos lapsetkin sanoisi, miten kamalaa on kun joutuu olla äidin kanssa kotona. Ja kirjoittaisi nettiin, miten hirveää on :(
AP:n muksut todennäköisesti ajattelevat noin.
Nämä ovat niitä syitä, miksi en ymmärrä sitä keuhkoamista matalasta syntyvyydestä. On paljon parempi, että lasten kasvatukseen kykenemättömät ihmiset eivät lisääntyisi. Veikkaan AP:n provoilevan, mutta todellisuudessa tuollaisia perheitä on olemassa ja säälittää lasten puolesta.
Lapseni kanssa on pääsääntöisesti ihanaa, mutta nyt on osoittanut merkkejä siitä, että hermoja raastavaa aikaa on edessä. Tabletti pois, kohta on kännykkä kädessä. Saako vielä pelata? Tylsää, ei oo mitään tekemistä!! 8 v.
Mua taas harmittaa ihan hirveästi, etten saa olla tänä kesänä lapsen kanssa lomalla yhtään. Ollaan aina tehty paljon kivoja juttuja. Pyöräretkiä, leikkipuistoretkiä, käyty vesipuistot, huvipuistot ja eläintarhat. Meillä on ollut ihania kesiä yhdessä.
Aiemmin opiskelin ja olin lapsen kanssa aina kesät lomalla. Nyt valmistuin ja menin töihin. Tulee ikävä meidän vapaita kesiä. Onneksi lapsi sentään saa edelleen lomailla Isovanhempien ja osaksi myös isänsä kanssa koko kesän.
Vierailija kirjoitti:
Sitä, ettei kestä omia lapsiaan, kannattaisi syvästi pohtia jo ennenkuin alkaa niitä lapsia maailmaan suoltaa.
Sehän on oma valinta, hankkiiko lapsia ja kuinka lasta hankkii.
Mene ap johonki hoitoon lepäämään joksiskin aikaa, ja tee lasu omista lapsistasi, sillä mitä muutakaan voit tehdä, jos et kerran jaksa?
Mistä sitä voi tietää ennen omia lapsia, millaista se on? Minä en ainakaan.
Hyvin jaksan, ihanaahan tämä on! Lapset 5 ja 8 eli tosi helpossa iässä jo. Ja ovat maailman mukavimpia ihmisiä! Keksitään yhdessä ohjelmaa ja usein vaan ollaan kotona. Maalaistalossa riittää hommaa. Teen jonkin verran etätöitä mutta lapset touhuilevat sen ajan omia hommiaan. Eihän tässä ole mitään rankkaa.
Annan heille vain jotain tekemistä. Pidä heidät kiireisinä kunnes ne kyllästyvät. Haha
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nettisäännöt ja säännöt sekä aikataulu arkeen.
Nettiä saa käyttää tiettynä hetkenä päivästä.
En jaksakaan, ja siksi en tee kuin yhden lapsen. Lapsi on nyt kohta 3-vuotias, ja mun jaksamisen ja kärsivällisyyden rajat ylittyy tämän kaiken kanssa, jos teen toisen. En ois uskonut ennen kuin tein lapsen, mutta näin on.