Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Miten jaksatte kesän lasten kanssa? En jaksa.

Vierailija
30.05.2020 |

Ei jaksa. Vaikka kouluikäisiä ja 5v. Auto käytössä joskus. Sukulaisia 400km päässä. 0 ystävää. Oispa töitä niin pääsisi pois kotoa.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kaikki muut jaksaa, riemusta kiljuen?

Vierailija
2/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesät oli ihanaa lasten kanssa. Olinkin kotiäiti melkein kuusi vuotta. Helppo käydä ulkona monta kertaa, retkiä, uimarantakäyntejä. Ei tekemisen puutetta.

Vierailija
4/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kesän etätöissä kotona lasten kanssa lomia lukuunottamatta, jolloin saan lomailla lasten kanssa.

Ap:n raskas arki on muiden leppoisaa lomaa.

Vierailija
5/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää tappelua. Ulosmeno s*atanan vaikeaa koska netti. Ennen lapset piti hakea sisälle, nykyään pitää pakottaa ulos katkaisemalla netti.

Ap

Vierailija
6/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös etätöissä ja yritän samalla paimentaa lapsia. Olisi ihanaa olla lomalla lasten kanssa, mutta Koronan vuoksi tämä meni nyt näin.

Vierailija
7/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se on. Kannattiko väkisin niitä p*rsehedelmiä pukata, ja vielä monin kappalein?

Vierailija
8/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan niitä, joille teki tiukkaa koulujen ollessa kiinni?

Vierailija
9/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en jaksaisi?

Vierailija
10/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se raskasta voi olla. Etenkin, jos jää siihen kotiin istumaan ja murehtimaan. Sukulaisiin on ehkä pitkä matka mutta saahan sitä tuttavia ja ehkä ihan ystäviä kun joko naapurustosta tai vaikka MLL perhekerhoista tms. Joka päivä aamupalan jälkeen johonkin leikkipuistoon koko aamupäiväksi, sit kotiin syömään. Illalla uudestaan ulos. Tenavat saa touhuta toisten kanssa ja väsyvät, pääset itse helpommalla. Tutustut samalla mihin äiteihin ja perheisiin. Tietty jos asuu jossain täysin korvessa ilman ajokorttia ja autoa, on sitten oma huono valinta. Sillekin voi tehdä jotain.

Vierailija
11/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisikaan. Siksi olen valinnut lapsettomuuden.

Vierailija
12/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mö olen myös suvuton, ystävätön, tukiverkoton ja ”avuton” (eli mummoloita ei lapsille ole) ja olen superonnellinen että kesä on tullut ja lapset taas kotona. Lapset on ihaninta mitä tiedän.

Ap on ehkä jostain muusta kuormittunut jo valmiiksi?

Vierailija
13/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kaikki muut jaksaa, riemusta kiljuen?

Kyllä

Vierailija
14/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiä ei tarvi pistää päälle ennenkuin illalla vähäksi aikaa. Tulee kiire pihalle, kun sisällä on tylsää. Pihalle sit jotain kivaa tekemistä. Tramppaa, vesisotaa, geokätköilyä ym. Tietty jos on jo teinejä niin sitten on vapaampi rytmi. Ei sun tarvi niitten kanssa aikaa 100% viettääkään. Kunhan tekevät jotain hyödyllistä kuten kotihommia ja liikkuvat päivittäin pari tuntia.

Vierailija
15/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin auttaa tällaisissa tilanteissa.

Omat lapseni ovat jo aikuisia ja työn lasten kanssa olen vaihtanut muuhun. Mutta se ei tarkoita, etten lapsista pitäisi yhä ja haluaisi olla avuksi perheiden haastavissa tilanteissa.

Mutta mitä kautta tämä onnistuisi. Koska jos nyt laitan jonnekin puskaradioryhmään ilmoituksen, että autan mielelläni silloin tällöin lasten kanssa niin luulevat, että olen joku hullu tai rahaa vailla . Vai luulevatko?

Vierailija
16/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se raskasta, varsinkin jos lapset tappelee ja huutaa aamusta iltaan. Asutaan maalla joten ovat ulkona kokopäivän mutta kun ne rääkyy sielläkin. Mies on aamusta iltaan töissä, onneksi on mummulat.

Vierailija
17/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveää tappelua. Ulosmeno s*atanan vaikeaa koska netti. Ennen lapset piti hakea sisälle, nykyään pitää pakottaa ulos katkaisemalla netti.

Ap

Oma vika, jos annat niiden olla niin paljon netissä, että ovat kehittäneet itselleen nettiriippuvaisuuden.

Mitä tappeluun muuten tulee, niin silloin kun itse olin lapsi, niin ei pahemmin vanhemmille urputettu. Koivunrisu lastenhuoneen ovenkarmin päällä muistutti siitä mitä seurasi jos alkoi urputtaa...

Rikos ja rangaistus, syy ja seuraus, johdonmukaisuus. Niillä keinoin se tottelemattomuus loppuu.

Vierailija
18/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin jaksan. Hemmetin hauskoja, fiksuja ja huomaavaisia lapsia, vaikka tietysti välillä pitää keskustella, että mistä päästä kana kusee. Ja itse olen töissä etänä, ja lomalla ollessa 24/7 lasten kanssa.

Vierailija
19/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin auttaa tällaisissa tilanteissa.

Omat lapseni ovat jo aikuisia ja työn lasten kanssa olen vaihtanut muuhun. Mutta se ei tarkoita, etten lapsista pitäisi yhä ja haluaisi olla avuksi perheiden haastavissa tilanteissa.

Mutta mitä kautta tämä onnistuisi. Koska jos nyt laitan jonnekin puskaradioryhmään ilmoituksen, että autan mielelläni silloin tällöin lasten kanssa niin luulevat, että olen joku hullu tai rahaa vailla . Vai luulevatko?

Mahtavaa, että kaltaisiasi on. Suosittelen, että hakeudut MLL:n kautta tukihenkilöksi jollekin lapselle (perheelle).

Vierailija
20/54 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksais vaikka tietty pakko on. Kotona vittumaisessa iässä oleva hankala teini joka lähinnä makaa, räplää kännykkäänsä ja valittaa sekä alakoululainen, joka on ok jos sillä on kaveri seurana. Jos ei ole, niin pelaa - ja valittaa, koska ei ole kaveria.

Itse en pidä ollenkaan kesästä muutenkaan. Kesä kuluu matelemalla, odotan vain syksyä ja kesän loppumista. Jos ei olisi lapsia, niin pitäisin kaikki kesälomaviikot vasta elokuun lopussa ja syyskuussa, ja olisin koko kesän duunissa.