Ruuan laatu on laskenut, olen huomannut että hurja muutos kauppojen valikoimissa.
Välillä on hedelmät niin kammottavia, esim. nektariineja. Välillä tulee olo että Suomeen tulee kaikki pahin rehua. Juustot ovat suolaisia ja vetisiä. Leivät kuin sahanpurua. Suklaat eivät nykyään maistu miltään, monissa tuotteissa karsittu aidot aineet ja korvattu salakavalasti täyteaineilla. Markkinointi on entistä voimakkaampi.
Muuten vain on tässä vuosien varrella valikoima pienentynyt hurjasti, korvattu jollain omituisilla ja kalleilla tuotteilla. Jotenkin yksitoikkoinen.
Minulla alkaa jo olemaan vaikeuksia saada tervellistä maistuva ruoka. Olen matkustanut paljon ja nyt jälkikäteen kyllä huomaa että tänne Suomeen tulee ainoastaan sitä huonompaa laatua.
Syy tähän on se että tässä pimeässä pohjoisessa ei tiedetä miltä ruuan pitäisi maistua ja miltä sen pitäisi näyttää.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset juustot pitäisi poistaa kaupoista, kun niitä ei täällä osata valmistaa. Kalpeaa, mautonta jättikönttiä. Esim Oltermanni on kumista, mautonta roskaa. Suomessa ei kypsytetä juustoja, ettei vaaaaan tulisi makua. Ostin just Luostari-juuston (ainoa, mitä hyllyssä oli), jossa oikein leuhkittiin isoin kirjaimin, että "kypsytetty 1,5 kuukautta". Ei jumal.auta.
Mustaleimaa on kypsytetty vähintään 9 kk, miksi et osta sitä?
Ostan kyllä pitkään kypsytettyjä emmentaleja. Mutta en suomalaista, joka on makeaa. Sanoin juuri, että tuolloin hyllyssä ei ollut muuta kuin tuo Luostari. Ostan myös muut juustot ulkomaisina juuri siksi, että suomessa kypsytetään pidempään vain emmentalia. Pirkalla on yksi pitkään kypsytetty gouda kyllä.
Minusta on hyvä että täällä on noita Oltermanneja ja edameja. Itse en migreeniä sairastavana pysty nimittäin syömään mitään pitkään kypsytettyjä juustoja ollenkaan. Niistä saa viikkojen migreenin. Ei missään nimessä saa siis poistaa Oltermanneja ja edameja kaupoista. En kuitenkaan aikuisena ala mitään maitoakaan juomaan, joten juusto on ainoa josta saa kalsiumia.
-sivusta
Muualla maailmassa kalsiumia saa muualtakin kuin maitotuotteista, monissa kasveissa on enemmän kalsiumia kuin maidossa. Suomessa on jostain syystä tämä maitopropaganda mennyt erittäin hyvin läpi.
Missä kasveissa on enemmän? Nokkosessa, kuivatussa basilikassa ja kuivatussa oreganossa kyllä, mutta kuka noita syö sata grammaa tai enemmän joka päivä. Juustossa on muuten enemmän kalsiumia kuin maidossa.
Jostain syystä vegepropaganda menee Suomessa hyvin läpi eikä kukaan viitsi tarkistaa itse väitteiden todenperäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset juustot pitäisi poistaa kaupoista, kun niitä ei täällä osata valmistaa. Kalpeaa, mautonta jättikönttiä. Esim Oltermanni on kumista, mautonta roskaa. Suomessa ei kypsytetä juustoja, ettei vaaaaan tulisi makua. Ostin just Luostari-juuston (ainoa, mitä hyllyssä oli), jossa oikein leuhkittiin isoin kirjaimin, että "kypsytetty 1,5 kuukautta". Ei jumal.auta.
Mustaleimaa on kypsytetty vähintään 9 kk, miksi et osta sitä?
Ostan kyllä pitkään kypsytettyjä emmentaleja. Mutta en suomalaista, joka on makeaa. Sanoin juuri, että tuolloin hyllyssä ei ollut muuta kuin tuo Luostari. Ostan myös muut juustot ulkomaisina juuri siksi, että suomessa kypsytetään pidempään vain emmentalia. Pirkalla on yksi pitkään kypsytetty gouda kyllä.
Minusta on hyvä että täällä on noita Oltermanneja ja edameja. Itse en migreeniä sairastavana pysty nimittäin syömään mitään pitkään kypsytettyjä juustoja ollenkaan. Niistä saa viikkojen migreenin. Ei missään nimessä saa siis poistaa Oltermanneja ja edameja kaupoista. En kuitenkaan aikuisena ala mitään maitoakaan juomaan, joten juusto on ainoa josta saa kalsiumia.
-sivusta
Muualla maailmassa kalsiumia saa muualtakin kuin maitotuotteista, monissa kasveissa on enemmän kalsiumia kuin maidossa. Suomessa on jostain syystä tämä maitopropaganda mennyt erittäin hyvin läpi.
Mitä kaikkia näitä kasviksia kasvaa Suomessa? Parsaa ja muita kaaleja ainakin. Pari kiloa kaalia päivässä pitää terveenä.
Aivan varmasti 🤣