Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia hyväpalkkaisesta työstä tyhjän päälle irtisanoutumisesta?

Vierailija
30.05.2020 |

Onko joka uskaltanut hypätä tyhjän päälle? Millaisia kokemuksia? Onko kaduttanut?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaduttanut, meillä on vain yksi elämä, jos tuntuu että se menee hukkaan jossain työssä niin eikö silloin kannata lähteä? Mikä on pahinta mitä voisi tapahtua?

Vierailija
2/11 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaduttanut, meillä on vain yksi elämä, jos tuntuu että se menee hukkaan jossain työssä niin eikö silloin kannata lähteä? Mikä on pahinta mitä voisi tapahtua?

Löysitkö uuden työn? Millä alalla olet?

Pahinta ehkä se, jos ei pysty maksamaan asuntolainaa ja pitää muuttaa pienempään. Ja se, että tipahtaisi yhteiskunnan ulkopuolelle eikä löytäisi uutta työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, viitisen vuotta sitten. Ensin vähensin tunteja, jonka jälkeen lopetin kokonaan. Olin vapaaehtoistöissä ja keskityin harrasteprojekteihin.

Työelämään takaisin pääsy on osoittautunut melko mahdottomaksi, vaikka olen lähinnä kehittynyt taidoiltani työttömyyden aikana. En osaa oikein asettua enää alaisen rooliin.

Kaduttaako? No, jos vertaan omaa olemistani esimerkiksi palkkatyössä toimeentuleviin perheenjäseniini, niin ei. Ei heidän elämässään ole mitään sellaista, jota kaipaisin. Ongelmalliseksi on muodostunut kuitenkin se, että työttömyyttä pidetään niin negatiivisena asiana, että sosiaalisia suhteita on vaikea solmia tai ylläpitää muihin, kuin työttömiin. Yleisesti ottaen ovat melko päihteisiinmenevää ja pahoinvoivaa porukkaa, vaikka toki näitä löytyy työssäkäyvistäkin.

Vierailija
4/11 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperitehtaalla 25v. Koneita kun suljettiin ni lähtö tuli. Monimuoto koulutukseen merkonomilinjalle, 4 päivää firmassa ”töissä” ja 1 päivä koulussa. Korotettulla ansiosidonnaisella opiskelin 2v. Vakituinen työpaikka irtosi firmasta josta hain opiskelupaikkaa. Liksa tippu mutta olen kiitollinen että enää ei kello soi 04:30 aamuvuoroon, eikä tarvii valvoa yön yli 6:30 asti.

Asuntolainat jne, ne on ollut vain kk erä, jota pienennetty sitte myöhemmin. Kyllä ne lainat on pienemmilläkin palkoilla aina maksettu.

Olen todella iloinen alanvaihdosta.

Toki nostan hattua heille ketkä jaksaa painaa 24/7 pyörivässä paikoissa.

Vierailija
5/11 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Ei kaduttanut, olin aivan loppuun kulutettu ja palanut.

Sain tosin 13 kuukauden palkan irtisanomispakettina. Olin pitkään työttömänä, nyt olen pankissa töissä, alanvaihtajana.

Vierailija
6/11 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/11 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt niin monta kertaa. En voi sallia tilannetta jossa olisin taloudellisesti riippuvainen jostain tietystä työnantajasta. Työttömyyden ongelma on lähinnä sosiaalinen. Tutuille ja työhaastattelijoille on rasittavaa selittää koska he ovat itse vielä niin syvällä valheessa.

Vierailija
8/11 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ongelmia kun puoliso elättää. 

Vierailija
9/11 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaverini, naapuriyksikön naispuolinen päällikkö otti lopputilin vuonna 2014 ollessaan noin 50 vuotias. On kouluttautunut sen jälkeen pieneläinhoitajaksi, muttei ole tehnyt harjoitteluiden lisäksi päivääkään töitä. Syyttää nyt sitten entistä työnantajaamme ja yhteiskuntaa ongelmistaan.

Vierailija
10/11 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille meistä muodostuu ylivoimaiseksi olla työyhteisöissä joissa on asiat tavalla tai toisella huonosti. Jos on karseita pomoja, joilla on huono käytös, en kestä olla pidemmän päälle sellaisissa paikoissa, vaikka minua ei moitittaisikaan, vaan moitinnan kohde olisi joku muu joka mielestäni hoitaa tehtävät asiallisesti.

Olen itse korkeasti koulutettu, joka on ollut monessa mukana. Olen siivonnut jopa niitä paskaisia vessoja. Ymmärrän melko hyvin kokonaisuuden päälle. Me kaikki teemme työtä yhteisen hyvän eteen. Osa varsinkin korkeamman portaan ihmisistä ei tajua sitä, että ne vähemmän palkkaa saavat suorittavaa työtä tekevät ovat todella tärkeä osa organisaation hyvinvointia. Heitä vähätellään ja käyttäydytään huonosti heitä kohtaan. Mulla alkaa pahoinvointi noissa paikoissa ja lopulta irtisanoudun. Pyramidi pitäisi kääntää ylösalaisin ja arvottaa se suorittava taso korkeammalle ja ymmärtää, että mitä kapeammalle palkille mennään sitä enemmän pitäisi arvostaa niitä, ketkä hoitaa sitä leveämmän palkin kenttää, jonka avulla tehdään tulosta ja sitä kenttää, joka pitää paikat siistinä ettei ole vastenmielistä tulla sinne paskaläjään...

Sellainen sekava sepustus... 

Arvostan ihmisiä, jotka luottavat osaamiseensa ja siihen, että elämä kantaa. 

En arvosta rekrytoijia, joiden mielestä tauko työhistoriassa on jotenkin huono asia.

Vierailija
11/11 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up