Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin piha voikukkien valtaama ja nyt niitä on meilläkin.

Vierailija
30.05.2020 |

Miks se on niin vaikeaa kaivaa ne pois ettei leviä muiden pihoille. Ennen nypin puukolla mut nyt kun niitä on sadoittain niin pakko hommata voikukkarauta. Nyt menee koko päivä niitä nyppiessä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne siemenet lentelee laskuvarjojoukkojen hyökkäyksenä useiden kilometrienkin päästä.

Hauskaa hyötyliikuntatuokiota!

Vierailija
2/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkohan mä sun naapuri? Mua ei vois vähempää kiinnostaa mikään voikukkien kuopsuttelu. Sitä paitsi pidän nurmen pitkänä siilien ja pölyttäjien takia. Mulla onkin paljon siili-, kimalais- ja mehiläisvieraita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleen tehdä tuollaista kädet likaava hommaa. Toisekseen kynnet taittuu.

Pihamme on täynnä voikukkia.

4/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pelastaa pörrrriäisen 🐝

Vierailija
5/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oonkohan mä sun naapuri? Mua ei vois vähempää kiinnostaa mikään voikukkien kuopsuttelu. Sitä paitsi pidän nurmen pitkänä siilien ja pölyttäjien takia. Mulla onkin paljon siili-, kimalais- ja mehiläisvieraita.

Ja punkki- ja kotilovieraita... Kiitti hei hirveesti

Vierailija
6/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat äärimmäisen törkeitä pölyttäjille nöun keväällä, kun niillä on ravinto muutenkin vähissä. Toiseksi ne ovat superfoodia, ihan ilmaista sellaista. Kolmanneksi ne ovat kauniita ja piristäviä. Neljänneksi naapuri saa suosia pihallaan mitä kasveja haluaa.

Yritä sinä päästä ylitse voikukkavihastasi, niin elämäsi muuttuu helpommaksi. Kysy itseltäsi "Miksi vihaan voikukkia? Kuka minulle on sellaisen ajatuksen opettanut ja onko siinä edes mitään järkeä?"

Vierailija
7/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten muutettuamme, naapurin topakka täti ilmoitti heti, että voikukat pitää pitää poissa tontilta, ettei levittäydy heidän pihalle, mistä hän kovalla työllä on pitänyt puhtaana. Ei ollut vaikeaa, kun ei antanut päästä valloilleen.

Vierailija
8/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan voikukkien kukkia, ennenkuin leikkaan ruohon. Jätän osan ruohosta leikkaamatta pörriäisten vuoksi. Hullun touhua kaivella voikukkia. 🐝🌼

Vierailija
9/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasta pörriäinen ja kasvata voikukkaketo!

Citykanitkin tykkää syödä voikukanlehtiä.

Vierailija
10/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikukat ovat tärkeitä pölyttäjille ja ovat vielä kauniitakin. Onhan ne kovia leviämään, mutta ei ne teidän pihalle pelkästään naapurista tule. Kukin pitäköön pihansa sellaisena kuin haluaa. Älä stressaa voikukista!

Vierailija
11/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja punkki- ja kotilovieraita... Kiitti hei hirveesti

Ei oo vielä yhtäkään punkkia tullut vastaan vaikka rymyän tuolla leikkien koiran kanssa. Kotiloista ei näy juuri muuta kuin tyhjiä kuoria koska ne siilit syö ne. :)

Vierailija
12/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on porvoonkukkanen.

Vierailija
13/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ehdottomasti tehdä kansalaisaloite voikukkien kieltämiseksi. Samoin lapsien, koirien ja tupakan kieltämiseksi. Tai helpointa olisi kieltää naapurit. Ja työkaverit, anopit ja äidit.

Vierailija
14/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne voikukat siellä nurmikolla mitään haittaisikaan, mutta kun ne leviävät sitten kukkapenkkeihin, mistä niitä on inhottava kaivella pois rumentamasta istutuksia.

Vierailija
15/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää ehdottomasti tehdä kansalaisaloite voikukkien kieltämiseksi. Samoin lapsien, koirien ja tupakan kieltämiseksi. Tai helpointa olisi kieltää naapurit. Ja työkaverit, anopit ja äidit.

Ensimmäinen aloite jonka voisin allekirjoittaa. Lapsi olisi lain voimaan tullessa jo täysi-ikäinen.

Vierailija
16/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kysymässä naapurilta josko saisit käydä ne kiskomassa pois, kun ei se kerran ole niin kovinkaan iso homma?

Vierailija
17/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, turha täällä puhua.

Meillä sama homma mutta leviää kaupungin nurmikolta. Mulla pitkävartinen rauta.

Nurmikko saa olla keskinkertainen mutta muuten mulla kaunis kukkapuutarha.

Ei voi valitettavasti mitään.

Vierailija
18/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne voikukat pysty muualtakin leviämään pihallesi kuin vain naapurista. Ja onkohan sulla liian vähän elämänsisältöä, jos joku helkkarin voikukka vaivaa noin paljon? Itsekin kyllä pahimmat saatan kiskaista maasta, ettei ihan kunnon mättäiksi kerry, mutta en nyt jokaista ala kaivelemaan, vaikka piha on pieni. Ihan riittävän siisti ja nätti nurmikko on, vaikka muutama voikukkakin löytyy. Höllää vähän.

Vierailija
19/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, turha täällä puhua.

Meillä sama homma mutta leviää kaupungin nurmikolta. Mulla pitkävartinen rauta.

Nurmikko saa olla keskinkertainen mutta muuten mulla kaunis kukkapuutarha.

Ei voi valitettavasti mitään.

Lisään vielä ettei täällä mitään ymmärretä kauniista puutarhasta tai kauniista pihasta.

Mammat katsos asuu kerrostalossa kaksiossa ja ei niillä pihaa ole.

Vierailija
20/38 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne voikukat pysty muualtakin leviämään pihallesi kuin vain naapurista. Ja onkohan sulla liian vähän elämänsisältöä, jos joku helkkarin voikukka vaivaa noin paljon? Itsekin kyllä pahimmat saatan kiskaista maasta, ettei ihan kunnon mättäiksi kerry, mutta en nyt jokaista ala kaivelemaan, vaikka piha on pieni. Ihan riittävän siisti ja nätti nurmikko on, vaikka muutama voikukkakin löytyy. Höllää vähän.

Kaikki ei halua rumaa pihaa. Voikukat on rumia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän