Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslanka, en tajua

Vierailija
30.05.2020 |

Tai siis tajuan, mikä se on ja itsekin käytän. Mutta eikös se nyt käytännössä ole sitä, että lankaat yhden hammasvälin, jolloin siihen tarttuu joko näkyvää tai näkymättömämpää hammasvälitörkyä?

Ja sillä langanpätkällä sitten siirtelet plalkinalkua hammasvälistä toiseen. Joo, isot on ongelmat mutta kai ne nyt lauantaina saa ollakin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdan joka väliin puhtaan kohdan siitä langasta...

Vierailija
2/9 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä plakinalkua eli bakteerimassaa on joka välissä.

Hammaslangalla rikotaan bakteerien muodostama biofilmi jonka suojissa anaerobisilla bakteereilla on kissanpäivät.

Lisäksi päästään eroon isommista ruokamöykyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli räpläät sitä lankaa käsissäsi koko ajan? Pesetkö kädet ennen hammaspesua?

https://fi.webdento.com/hammaslanka-hammaslankain-kaytto/

Ja tuossa on viralliset ohjeet, samalla langanpätkällä näyttää menevän. 

Vierailija
4/9 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslainlain pitäisi vaihtaa joka käyttökerran jälkeen, itse pidän 5 päivää samaa. Huuhtelen miltei joka hampasn välissä.

Hamnaslankaa siirrerään koko ajan, eli langassa puhdas kohta, kun putsataan.

Vierailija
5/9 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen sen niin, että langalla ensin irrotetaan ne p*skat sieltä väleistä ja hammasharja ja tahna hoitaa puhdistuksen.

Eihän se fluori sinne hampaitten väleihin pääse, jos ne on täys lihanpaloja.

Jos käytät ensin hammastahnaa ja sen jälkeen lankaat, ni silloinhan sä sotket koko suun sillä plakilla yms ja hampaiden harjaus oli melkeen hukkaan heitettyä touhua.

Vierailija
6/9 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslainlain pitäisi vaihtaa joka käyttökerran jälkeen, itse pidän 5 päivää samaa. Huuhtelen miltei joka hampasn välissä.

Hamnaslankaa siirrerään koko ajan, eli langassa puhdas kohta, kun putsataan.

Huumoria 5 pv :)

Hammaslankaus ilmoittaa hyvin sen onko hampaiden välissä jotain huonoa, eli nuuhkaise sitä.

7/9 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelen sen niin, että langalla ensin irrotetaan ne p*skat sieltä väleistä ja hammasharja ja tahna hoitaa puhdistuksen.

Jos käytät ensin hammastahnaa ja sen jälkeen lankaat, ni silloinhan sä sotket koko suun sillä plakilla yms ja hampaiden harjaus oli melkeen hukkaan heitettyä touhua.

Joo jos lanka olisi harjaksi tarkoitettu niin siinä olisi piikit :)  Niitähän on myytävänä jos haluaa jynssätä hammasvälejä, ihan vasittuja kamppeita.

Joskus lehdissä oli juttua että ihmiset tahtovat ienrajoille hallaa tehdä kun liiallisella voimalla liian syvälle rassaavat.

Kuha sillä langalla saa ruuantähteet ja pysyvämmän aineksen irtoamaan niin harjaus ja purskuttelu hoitaa kaiken muun.

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
8/9 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslangan tarkoitus itseasiassa ei ole varsinaisesti puhdistaa (siis poistaa kaikkea likaa ja bakteereja) hammasvälejä, vaan saada massa liikkeelle. Tulehduksen aiheuttaa ruoka ja sylki joka saa maata hammasvälissä kaikessa rauhassa ja rakentaa sinne vaikka ihan oman bakteerikantansa. Kun mössöä välillä liikutetaan johonkin suuntaan, bakteereiden bileet loppuvat. Tai eivät lopu mutta vaikeutuvat.

Näin mulle hammashygienisti pari vuotta sitten selitti. Tärkeintä ei ole puhdistus, vaan liikuttaminen.

Vierailija
9/9 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo jos lanka olisi harjaksi tarkoitettu niin siinä olisi piikit :)  Niitähän on myytävänä jos haluaa jynssätä hammasvälejä, ihan vasittuja kamppeita.

Joskus lehdissä oli juttua että ihmiset tahtovat ienrajoille hallaa tehdä kun liiallisella voimalla liian syvälle rassaavat.

Kuha sillä langalla saa ruuantähteet ja pysyvämmän aineksen irtoamaan niin harjaus ja purskuttelu hoitaa kaiken muun.

Liian kovaa harjaamalla ja lankaamalla voi saada pahaa jälkeä aikaiseksi, eikä sitä kaikki ymmärrä. Tuttu kärsi jatkuvasti ientulehduksista, kunnes osti sähköhammasharjan, joka lopettaa toiminnan, jos painaa liikaa.

Harjaamallakin voi saada hampaat irti.

Siis väärin harjaamalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan