Syötkö parhaat karkit tai parhaat kohdat herkuista ensimmäiseksi vai säästätkö viimeiseksi?
Itse aina syön pahat karkit ensin ja säästän parhaat viimeiseksi, mutta meidän 3 lasta tekee päin vastoin. Onkohan tuo jokin sukupolviero?
N44
Kommentit (14)
Syön parhaat ja loput heitän roskiin.
Vtuttaa, että ei myydä niitä omina osinaan ja voisi syödä vain mistä tykkää .. tulee turhaa hukkaa, samoin kuin jättipakkauksista joita pakkomyydään sinkuille ja puolet lentää roskiin.
Sen jälkeen mulle on ihan turha mussuttaa mistään ilmastonmuutoksista, jos ei itsellä ole halua muuttaa asioita kuntoon.
Myöskään sähköpyöriä ei haluta myyntiin, vaan keksitään tekosyitä, mutta sähköAUTOJA saat ostaa sitten kymmenillä tuhansilla, vaikka liki joka polkupyörän voisi sähköistää ja sillä voisi liikkua lyhyitä 15-25 km matkoja helposti.
Liekkö liian halpaa, kun kus.päät kaikin keinoin estävät kaiken järkevän.
Zinc
Mutta sen jälkeen kun omat teot on mitä on, niin on turha jeesustella mistään ilmastonmuutoksista ..
Vierailija kirjoitti:
Vtuttaa, että ei myydä niitä omina osinaan ja voisi syödä vain mistä tykkää .. tulee turhaa hukkaa, samoin kuin jättipakkauksista joita pakkomyydään sinkuille ja puolet lentää roskiin.
Sen jälkeen mulle on ihan turha mussuttaa mistään ilmastonmuutoksista, jos ei itsellä ole halua muuttaa asioita kuntoon.
Myöskään sähköpyöriä ei haluta myyntiin, vaan keksitään tekosyitä, mutta sähköAUTOJA saat ostaa sitten kymmenillä tuhansilla, vaikka liki joka polkupyörän voisi sähköistää ja sillä voisi liikkua lyhyitä 15-25 km matkoja helposti.
Zinc
Mutta sen jälkeen kun omat teot on mitä on, niin on turha jeesustella mistään ilmastonmuutoksista ..
Nyt meni kyllä ihan ohi tuo sähköauto/pyörä. Meillä on perheessä 2 sähköpyörää, eikä sähköautoa osteta, kun a. ne on kalliita ja b. ei niillä teini saa ajaa. Mikä estää muka ostamasta sähköpyörää? Akun kesto on mitä on, mutta kyllä ne normaalit pyörälenkit kestää.
Mut mitä tulee tuohon perhepakkaukseen, niin itse ostan aina vain jonkin suklaapatukan tai irtokarkkia, niin voi valita, mitä haluaa. Valikoimaa on ihan riittävästi, eikä tarvitse ostaa jättipussia.
Ennen selkeästi säästin parhaat viimeiseksi, mutta nykyään en. Karkkia en juuri enää syö, joten ne pahat voin jättää muille tai säästän niin kauan että tulee syötyä.
Ruoassakin muistan joskus vastaavaa, mutta enää en oikein tykkää syödä vaikka pihviä paljaaltaan, joten syön niin että kaikkea riittää loppuun asti.
Lapsistani en tiedä miten tekevät, joskus olen kyllä ihmetellyt kun toinen syö pelkkää yhtä ainesosaa lautasella kerrallaan mutten oikein ole saanut selitystä.
Minulla on ollut lapsesta asti todella, todella huono tapa, joka hävettää itseänikin. Meillä oli iso perhe. Söin aina pikavauhtia ruokani, erityisesti herkut, että pääsen santsaamaan. Meillä sai ottaa lisää, jos jää yli. Siitä tavasta aiheutui lisäkiloja. Erityisesti joku marjapiirakkaa on ollut sellainen herkku, jonka olen tottunut nielaisemaan lähes pureskelematta, että ehdin santsikierrokselle.
Heräsin vasta sitten kun asuin nykyisen mieheni kanssa ja hän ihmetteli, miksi minä aina ahmin, jos on jotain hyvää ruokaa, eikö kannattaisi syödä hitaasti ja nautiskella. Minun aivoni ovat tottuneet ajattelemaan, että jos syö hitaasti, ei ehkä minulle jää mitään santsiannosta, kun joku toinen ottaa ensin.
Olen ravitsemusneuvojalla muusta syystä, mutta kun otin tämän puheeksi, hän sanoi, että ei missään nimessä kannata ahmia ja ottaa toista kierrosta, vaan kannattaa aina pyrkiä tekemään ruokaa oikea määrä, jolloin se ruokailijoiden kesken jaetaan syödessä. Tai sitten ottaa valmiiksi esim. rasiaan sen yli jäävän osan, jos tekee ison määrän ja laittaa rasian pakastimeen/jääkaappiin. Aivot saavat viestin, että tämä on se ruokamäärä, joka meidän on tarkoitus syödä ja jaetaan se kerralla, niin ei tarvitse pitää kiirettä syömisen kanssa ottaakseen lisää. On se jollain tavalla toiminut. Juhlissa tai kokouksissa minulla on edelleen ongelmia, koska otan esim. kakkua palasen ja niin kauan kuin esillä on lisää, minun tekee mieli ottaa toinen annos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zinc
Nyt meni kyllä ihan ohi tuo sähköauto/pyörä. Meillä on perheessä 2 sähköpyörää, eikä sähköautoa osteta, kun a. ne on kalliita ja b. ei niillä teini saa ajaa. Mikä estää muka ostamasta sähköpyörää? Akun kesto on mitä on, mutta kyllä ne normaalit pyörälenkit kestää.
Mut mitä tulee tuohon perhepakkaukseen, niin itse ostan aina vain jonkin suklaapatukan tai irtokarkkia, niin voi valita, mitä haluaa. Valikoimaa on ihan riittävästi, eikä tarvitse ostaa jättipussia.
Siis teillä on sähköpyörä, jolla ei tarvi polkea vai ?
Vai poljetko sinä autoakin ?
Zinc
Taidan enemmän säästää herkun viimeiseksi, karkkia en syö, mutta muuten ruokaillessa. Yhdellä tyokaverillani oli tapana katsoa, jos joku lounasseuralainen säästi vaikka pihvinpalaa viimeiseksi suupalaksi, hän saattoi napata sen suuhunsa ja sanoa, että "ai sä et tykkää tästä".
Pointti on lähinnä siinä, että 10 vuodessa niitä ei ole tullut mihinkään myyntiin, koska ehdot on kustu niin totaalisesti.
Sitä sun tätä vaikeutusta on tehty tahalleen, ettet voi ostaa napamoottoria ja asentaa vain sitä pyörääsi.
Zinc
Vtun holhoavat paskakasat ..
Sähköpyörä = sähkpyörä, kuten sähköAUTO
Sähköpolkupyörä = polkupyörä
Kannattaa edes opetella termit ensialkuun ..
Zinc
Nää ilmastofeikit vaan lässyttää sähköautoista, mutta 10 vuotta on jarrutettu kaikkea tekniikkaa, että pyörät voisi sähköistää ja ajella niillä pikkumatkat.
ja nyt PAINO sanalla AJELLA. En minä halua polkea, kun lähden vaikka 15 km päähän hakemaan lippua johonkin.
Kyse on siitä, että tarviin jotain. Jos menen polkypyöräilemään kauniina kesäpäivänä se on eri asia ja siihen käy ihan perinteinen polkypyörä.
Toinen on hyötyajoneuvo, toinen on taas ihan muuhun tarkoitukseen ..
Zinc
Jos pitäisi hiki päässä lähtä esim. Tikkurilan keskustasta hakemaan jotain, jonne tulee Korosta n. 15 km edestakaisin, niin hyppään autoon ..
Mutta näin ei olisi pakko olla .. jos eivät lainsäädännöllä kaikkea vaikeuttaisi. Assholes ..
Parhaat ensin. Pahoja pussinpohjalle jääneitä ei ollenkaan, tai sit kuitenkin, jos siltä tuntuu ts. karkinhimo yltyy voimakkaaksi.
Karkkipussista en syö pahoja karkkeja ollenkaan, mutta jos on joku pala herkkua (jäätelö, kakku, piirakka tmv.), niin yritän jakaa sen parhaan kohdan niin, että sitä riittää hieman joka suupalalle. Jos tämä ei ole mahdollista niin jätän viimeiseksi.
Parhaat ensin, niin ei tarvitse syödä pakolla ylimääräisiä kaloreita.
Ruuan kanssa toisinpäin, siis se mikä lautasella on, herkkupala suuhun vielä viimeiseksi ;)
Sokkona vaan valitsen pussista karkkia.
Jos kyseessä on ananas/greippi kirpeä sellainen karkki niin sitten erottelen ne karkit muista ja syön viimeisenä ne karkit.
Jäätelöstä säästän ne hillokohdat vikaksi. Täytekakustakin taitaa viimeinen lusikallinen olla sitä kuorrutetta. Näin olen tehnyt jo ainakin 80-luvulta asti.