Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS Timo Haapala ilkkuu ja ilkeilee TEHYn pj:lle kun suurimmat riskit kantavata ja ihmishenkiä pelastavat hoitajat jyrättiin palkkaneuvotteluiss jälleen kerran

Vierailija
29.05.2020 |

Äijä saa nautintoa vallankäytöstä
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006522713.html

Kommentit (328)

Vierailija
161/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudut oikein taskulaskinta käyttämään? sairaanhoitajista 90% ei osaa edes verisuonta etsiä. se lääke parantaa potilaan, ei se kampaviinerin-hoitaja. 

Lääke parantaa, kyllä, se on lääkkeen idea. Mutta milläs ajattelit sen lääkkeen sinne suoneen saada ilman hoitajaa? Se verisuonen etsiminen muuten opetetaan siellä koulussa missä ei kuulemma mitään opeteta. Kanyloinnin hallitseminen on ihan perusedellytys sairaanhoitajana toimimiselle. Miten tähän muuten liittyy taskulaskin? 

Hoitajat on ainoa ammattiryhmä joka lähtee luettelemaan suoritettavia työtehtäviä niin kuin ne olisivat jotenkin erityisen haastavia, vähän niin kuin laiskat luettelevat tekemisiään. Tämmöinen oman hännän nosto on kääntynyt teitä vastaan. Ei siivoajat täällä luettele työvaiheitaan, miksi hoitajan oma lueteltava.

Vierailija
162/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat ei osaa puolittaa edes buranaa, ja ollaan niin kovia ammattilaisia. Kampaviinerin syömisessä.

Mistä teille maksetaan? Tyhjistä sairaalavuoteista? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehy on viimeset 20 vuotta aina uhonnut että nyt tulee korotukset tai ei tehdä mitään.

Ja joka ikinen kerta se  on penni lisää ja kiltisti ovat hiljaa ja uhoamiset unohdetaan.

sitä se on kun naiset johtamassa.

Vierailija
164/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa ihmisistä jotka arvostelevat sairaanhoitajia, eivät ole koskaan viettäneet yhtään yötä sairaalassa.

Heille tekisi hyvää viikko teho-osastolla hengityskoneessa, niin voisi päässä liikkua kusen lisäksi jotain muutakin.

Vierailija
165/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun teoliisuusala ja paperimiehet vaatii ja uhkaa, niin kukaan ei pilkkaa ja naureskele ja käy niin, kuin halutaan. Hoitajia syytetään ahneiksi p*skoiksi eikä KOSKAAN ole hyvä aika tuntuvalle palkankorotukselle.

Ei tietenkään, koska nuo alat on niitä mitkä tuo rahaa Suomeen. Niillä rahoilla maksellaan yhteiskunnan menoja. Sairaanhoitajat on kuluerä. Mitä pienempi sitä parempi. Jo nyt eletään reilusti velaksi. Juu, tuntuva palkankorotus olis kiva ja varmasti ansaittu, mutta kun siihen ei ole varaa. Ei ole rahaa millä se korotus maksettaisiin. Jos hoitajat sais tuntuvan korotuksen niin sitten olis pakko karsia kuluja, myös sieltä terveydenhuollosta eli aika moni hoitaja sais potkut. Kouluista vähennettäis opettajia ja muuta henkilökuntaa jne. Ei olis kivaa enää hoitajillakaan.

Vierailija
166/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi yhdellä alalla olisi pitänyt olla yleistä linjaa suuremmat korotukset?

Osaako joku perustella?

Koska ala on ollut palkkakuopassa vuosikymmeniä.

Palkkakuopassa mihin verrattuna? Nyt ehdotettuihin vientialan yrityksiin? Täysin väärä vertailukohta minusta. Miten on hoitajien palkat suhteessa poliiseihin, pelastuslaitokseen tai muihin kunnallisiin aloihin?

Amk insinööreihin joka on selkein vertailukohde koulutuksen puolesta ja insinöörejä paljon myös julkisella sektorilal duunissa. Keskiansio 4500e/kk.

En ihan ymmärrä,miksi sh:n vertailukohta olisi insinööri.Miten nuo kaksi ammattia on millään muulla tavalla vertailukelpoisia,kuin sillä että ajallisesti yhtä pitkä koulutus?sh:n vertailukohta on muut sosiaali- ja terveysalan amk ammatit,kuten sosionomit. Ei tradenomi tai insinööri, joka tekee ihan eri alan työtä.

Vierailija
167/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle hoitajat ole koskaan kanyylia saaneet, olen joka kerta sanonut tarvitsevani anestesialääkärin. Pari kertaa hoitaja on katsonut vihaisesti sen jälkeen ja tupissut itsekseen, sitten tökkinyt käden mustelmille jonka jälkeen on soittanut anestesialääkärin, joka sitten on laittanut kanyylin ilman ongelmia.

Näinhän se on, että joskus jos potilas on todella ylipainoinen tai muuten suonet erittäin haastavasti löydettävissä niin anestesialääkäri on se, joka ne parhaiten löytää. Minulla ei hoitajana ole mitään sitä vastaan, että joskus tarvitaan joku vielä kokeneempi avuksi. Minä en ole täällä se, joka narisee toisten tekemästä työstä. Näin tosielämässähän yhteistyö lääkärien ja hoitajien välillä sujuu pääasiassa hyvin ja arvostus on ihan molemminpuoleista. Jostain syystä ne, jotka hoitajien työtä kokevat tarpeelliseksi vähätellä ovat niitä, joilla siitä ei ole harmainta hajua. 

Vierailija
168/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi yhdellä alalla olisi pitänyt olla yleistä linjaa suuremmat korotukset?

Osaako joku perustella?

Palkkakuopassa mihin verrattuna? Nyt ehdotettuihin vientialan yrityksiin? Täysin väärä vertailukohta minusta. Miten on hoitajien palkat suhteessa poliiseihin, pelastuslaitokseen tai muihin kunnallisiin aloihin?

Amk insinööreihin joka on selkein vertailukohde koulutuksen puolesta ja insinöörejä paljon myös julkisella sektorilal duunissa. Keskiansio 4500e/kk.

En ihan ymmärrä,miksi sh:n vertailukohta olisi insinööri.Miten nuo kaksi ammattia on millään muulla tavalla vertailukelpoisia,kuin sillä että ajallisesti yhtä pitkä koulutus?sh:n vertailukohta on muut sosiaali- ja terveysalan amk ammatit,kuten sosionomit. Ei tradenomi tai insinööri, joka tekee ihan eri alan työtä.

Sairaanhoitajat tykkäävät ottaa vertaisryhmäkseen jonkin itseään fiksumman ammatin.

Vierailija
169/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat ei osaa puolittaa edes buranaa, ja ollaan niin kovia ammattilaisia. Kampaviinerin syömisessä.

Mistä teille maksetaan? Tyhjistä sairaalavuoteista? 

Mikä tää sun pakkomielle niihin kampaviinereihin on? :D Kerran nähnyt jonkun hoitajan syövän kampaviineriä ja ikuinen itkupotkuraivari kun itse on saanut aina vaan kuivaa pullaa? 

Vierailija
170/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon myös lääkärit tekevät määräyksiä hoitajien raportoinnin pohjalta. Ei ne lääkärit sitä potilasta seuraa 24/7. Se, että lääkäri määrää hoidon labra-arvojen ja potilaan oireiden perusteella, niin hoitaja on se, joka sen hoidon toteuttaa. Lääkäri määrää lääkkeiden annostuksen ja hoitaja on se, joka ne lääkkeet annostelee ja kyllähän sillä hoitajalla joku vastuu siinä on, että sitä lääkettä annetaan 20 mg eikä 200 mg. Kiireessä myös on monestikin käynyt niin, että lääkäri on määrännyt annostuksen väärin, niin kyllä se on hoitajan tehtävä sitten huomata ja selvittää miten oikeasti annostellaan.

Mulla on matemaattinen maisterintutkinto ja osaan itse myös ottaa lääkärin määräyksen mukaisesti 8mg reseptilääkettä joka ikinen päivä. HUOM en ole erikseen käynyt hoitajakoulutusta. :)

Osaat varmasti myös googlaamalla etsiä itsellesi oireenmukaisen diagnoosin ja hoidon siihen ja marssit lääkärin vastaanotolle ja kerrot, että sinulla on tämä ja tämä sairaus ja hoidoksi siihen tulee tämä?

En ole tuo lainaamasi, mutta kyllä sitä on joskus tullut kohdattua niin epäpäteviä lääkäreitäkin, että itse googlaamalla tiesi paremmin.

Vierailija
171/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona korona korona. Suomessa on sairaalat tyhjillään, vain muutama hassu koronapotilas ja silti on hirveät fantasiat päällä, että ollaan muka jotain supersankareita. Sitten vielä vedotaan johonkin koulutukseen, että palkan pitäisi määräytyä automaattisesti sen mukaan miltä koulutusasteelta on saatu paperit ulos. Hohhoijaa.

Jep, minä akateemisesti koulutettu (FM) kulttuuripuolen perusduunari saan peräti 2000€/kk. Jos me ryhdyttäis lakkoon niin meille naurettais kippurassa. Ketään ei kiinnosta paskaakaan, meitä ei edes haukuttais, naurettais vaan. 

Mun palkka pitäis sairaanhoitajien logiikan mukaan olla ainakin 5000€/kk, jollei vielä enemmän. Mä oon sentään maisteri. Melkoisessa palkkakuopassa ollaan. Silti ei ruikuteta kuten hoitajat. Jotka jumalauta tienaa paljon paremmin kuin me.

Vierailija
172/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siivoajat täällä luettele työvaiheitaan, miksi hoitajan oma lueteltava.

Olet lukenut tän ketjun ja silti sun pitää kysyä, että miksi? 

Vierailija
173/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa ihmisistä jotka arvostelevat sairaanhoitajia, eivät ole koskaan viettäneet yhtään yötä sairaalassa.

Heille tekisi hyvää viikko teho-osastolla hengityskoneessa, niin voisi päässä liikkua kusen lisäksi jotain muutakin.

"kaikki 80 000 hoitajaa yöhoitajia teholla"

t.hoitajan argumentit

Vierailija
174/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku perustella?

Tämä näin. Lisäksi tuollainen palkoista valittaminen on naurettavaa ja aika ärsyttävääkin sellaisten ihmisten suista kuultuna, joilla on käytännössä varma työpaikka. Se on sellaista luksusta, josta monet muut ammattiryhmät eivät pääse nauttimaan.

Vierailija
175/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat,jotka vähättelevät insinöörin työtä, voisivat hetken miettiä,miten tekisivät työtään ilman insinöörejä.Ei ne teho-osaston laitteetkaan taivaasta ole sinne sairaalaan ilmestyneet.Tai sähköt, itseasiassa koko sairaala.....

Vierailija
176/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku perustella?

Sairaanhoitajat tykkäävät ottaa vertaisryhmäkseen jonkin itseään fiksumman ammatin.

On tullut autettua sairaanhoitajaksi opiskelevaa kaveria lääkelaskuissa. Ei tunnu menevän laskukaavat jakeluun. Pelottaa jos siellä on muita vastaavia töissä. Toivottavasti en joudu tippaletkuun näiden vuorolla. Pitäs itse varmistaa, että lääkitys menee kuten lääkäri on määrännyt. Välillä oikeesti ihmettelen, miten kaveri on selvinnyt pääsykokeista jatkoon. Joku taso sielläkin pitäs olla. Edes alkeellinen taju matematiikasta. Ovat kuitenkin tekemisissä lääkkeiden kanssa ja niiden annostus pitäs mennä nappiin tai muuten pahimmillaan potilas kuolee.

Vierailija
177/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehyn puheenjohtajat on aina lievästi kehitysvammaisia entisiä karjakkoja. Jos saataisiin sivistynyt kouluja käynyt ihminen neuvottelemaan niin kelkka kääntyisi. Nykyinen keskittyy pullan syöntiin ja hölmöilyyn.

Vierailija
178/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että ihan haavan osaat diagnosoida :DDDD samaa tekevät pienten lasten vanhemmat joka päivä ihan ilman mitään koulutusta :D

En kyllä paljon keulis siellä jos sulle tulee yllätyksenä, että "haava" käsittää aika paljon muutakin kuin pienten lasten nirhamat. Lapsilla kyllä vähemmän on tullut vastaan diabeettista säärihaavaa, painehaavaa ylipäätään, nekroosiin menneitä ihosiirteitä... 

Itselläni ei ole lapsia vielä, mutta oon aika varma ettei pienten lasten vanhemmat päivittäin katsele sellaisia haavoja, mistä mä puhuin. Mutta eipä kyllä varsinaisesti yllätä, että pointti meni kampaviinerihullulta yli hilseen. :D

Vierailija
179/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kaikki 80 000 hoitajaa yöhoitajia teholla"

t.hoitajan argumentit

Kaikki 80 000 hoitajaa 8h päivässä syömässä kampaviineriä

t. työttömän palstatrollin argumentit

Vierailija
180/328 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se julkisen puolen insinöörikään keskimäärin juuri enempää tienaa. Yksityiseen turha verrata.

Itse olen lukion ope ja bruttopalkka on n. 5400€/kk. En minäkään ole itkemässä, miksi jonkun ison pörssiyhtiön johtaja tai asianajofirman osakas tienaa 20k€/kk. Maistereita kun nekin ovat.

Toki voisi sairaanhoitajille enemmänkin maksaa, mutta välillä vaatimukset ovat kokonaisuuteen nähden hieman kohtuuttomia.

Ei s*atana.

Ei ole ihme että Suomen hyvinvointivaltion purkajaiset ovat käynnissä. Siis joku lukion opettaja tienaa melkein 6000 kuukaudessa?!

Itse teen 3000 €:n tienestekä bruttona kuussa. Ja olen paha kiskuriyrittäjä maisterin papereilla 8 työntekijällä!

Kyllä on kivaa maksaa veroja tähän paskamaahan.

Kyllä yrittäminen Suomessa vaan kannattaa. Eiku

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi