Korona vierotti lapset kavereistaan ja olen huolissani.
Etäkoulut ja etäisyyden pitäminen on vienyt lapsieni kaverit ja ovat etääntyneet heistä. Lapset eivät ole yltiösosiaalisia normaalistikaan ja toinen ihan viihtyykin omissa oloissaan. Nuorempi ei siis näytä kärsivän tilanteesta lainkaan, mutta patistelen häntä ottamaan yhteyttä ja tapaamaan kavereita ulkona.
Teini-ikäinen lukiolaistyttöni sen sijaan on muuttunut todella alakuloiseksi kevään aikana. Kaikki odottamansa tapahtumat on peruttu ja hänkään ei ole tavannut kaveteitaan maaliskuun jälkeen. Välillä kuuluu juttelevan huoneessaan kyllä. Sanoo vain, että hön on kysellyt kavereita, mutta ovat kiinni kouluasioissaan. Useimmat niistä vähäisistä ystävistä asuu vielä kauempana. Olen luvannut jopa kuskata häntä.
Pelottaa mitä kesä tuo tullessaa jos ei saa kontaktia ystäviinsä. Nyt vaan makaa huoneessaan, käy kävelyllä tai lähtee mukaani niihin harvoihin juttuihin missä itse käyn. Kesän piknikeille on tervetullut mukaan, mutta ei ole mielestäni luonnollista jos 17 v on vain vanhempien seurassa
Tämä korona aiheuttaa kyllä monenlaista ongelmaa.