Millaisista ihmisistä et pidä?
Ja nyt en hae mitään näitä itsekäs, ilkeä, ylimielinen yms. Vaan millaisista ihmisistä et pidä joista joku muu voisi vaikka pitää.
Kommentit (127)
Teennäisistä, moraalittomista, toisen rajoja rikkovista, valehtelevista, omahyväisistä, ilkeistä ihmisistä (joilla on koulukiusaajan mentaliteetti), narsistisista, manipuloivista, toisen puheen päälle puhuvista
Sellaisista, jotka yhtenä hetkenä ovat lähes ylitsevuotavan kannustavia, positiivisia ja sydämellisiä ja toisena saattavat äyskiä ja piikitellä mitä pienimmistä asioista. Olen huomannut, että tällaiset ihmiset itse asiassa ovat monien mielestä ihanan aitoja ja spontaaneja. Itse koen heidät kaikessa arvaamattomuudessaan ahdistavaksi seuraksi, varsinkin, kun heille menee se äyskimisvaihde päälle ihan harmittomistakin jutuista (esim. joku kysyy heidän mielestään jotain "tyhmää". Eikä tarvitse kysyä edes heiltä, vaan saattavat tiuskaista jonkin mukanokkelan vastauksen sivusta). En halua tällaisia ihmisiä lähipiiriini ja vältän porukoita, joissa tällainen ihminen on keskushenkilö.
Äänekkäistä, pinnallisista tai juoruilijoista.
"Pieni mutta pippurinen", "sanon suoraan mitä ajattelen" eli olet täysi k*sipää vailla mitään sosiaalisia taitoja.
Trumpin kannattajat.
Miehet, joiden mielestä pelkkä iso meisseli on parasta, mitä nainen voi saada.
Ihmiset, jotka "olisivat kyllä myös pärjänneet koulussa, mutta eivät vain viitsineet lukea".
Selittelijät.
Salamarakastujat.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisistä, jotka rehvastelevat seksikokemuksillaan erilaisissa medioissa (blogit, youtube, podcastit mm..) Minulle tuollaiset ihmiset ovat epäihmisiä.
Ihanko siis ihmisyyden ovat silmissäsi menettäneet?
Älä välitä. Ei sinunlaisistakaan uskovaisista hulluista kaikki pidä.
Niin ja en itse rehvastele kokemuksillani, kun niissä ei mitään rehvasteltavaa ole.
By the way! Miten niin rehvastelevat? Koetko kateutta siis, jos joku neutraalisti kuvailee kokemuksiaan?
Millä tavalla "rehvastelevat"?
Miksi seksuaalisesti ahdasmielisyys ja kateus ovat sinulle ihmisarvon mittari?
Vierailija kirjoitti:
Trumpin kannattajat.
Miehet, joiden mielestä pelkkä iso meisseli on parasta, mitä nainen voi saada.
Ihmiset, jotka "olisivat kyllä myös pärjänneet koulussa, mutta eivät vain viitsineet lukea".
Selittelijät.
Salamarakastujat.
Etkö koskaan itse selittele mitään? Vai oletko sinä poikkeuksellisen ahkera ja viisas opiskelija sellainen, jonka kaikki puheet ovat täydellisintä argumentointia?
Salamarakastujat? Mikä sinua sellaisissa peffaasi kutittaa? Oletko itse joku epätoivoinen takertuja ja roikkuja jossain toimimattomassa suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
"Pieni mutta pippurinen", "sanon suoraan mitä ajattelen" eli olet täysi k*sipää vailla mitään sosiaalisia taitoja.
Omat sosiaaliset taitosi sitten? Mitäs ne ovat? k-pääksi haukkuminen?
Minua ärsyttää sellaiset ketkä LUULEVAT omaavansa jotain korkeita sosiaalisia taitoja, kun eivät sano suoraan, vaan piikittelevät, vihjailevat ja non-verbaalisesti muka taitavasti tylyttävät toisia.
Sellaiset passiivisaggressiiviset teeskentelijät.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisista, jotka yhtenä hetkenä ovat lähes ylitsevuotavan kannustavia, positiivisia ja sydämellisiä ja toisena saattavat äyskiä ja piikitellä mitä pienimmistä asioista. Olen huomannut, että tällaiset ihmiset itse asiassa ovat monien mielestä ihanan aitoja ja spontaaneja. Itse koen heidät kaikessa arvaamattomuudessaan ahdistavaksi seuraksi, varsinkin, kun heille menee se äyskimisvaihde päälle ihan harmittomistakin jutuista (esim. joku kysyy heidän mielestään jotain "tyhmää". Eikä tarvitse kysyä edes heiltä, vaan saattavat tiuskaista jonkin mukanokkelan vastauksen sivusta). En halua tällaisia ihmisiä lähipiiriini ja vältän porukoita, joissa tällainen ihminen on keskushenkilö.
Leiki nukeilla sitten.
Vierailija kirjoitti:
Rajoittuneesta, näkevät vain omalla tavallaan asiat, eivätkä suvaitse muunlaisia.
Negatiivisia, katkeria, ilkeitä ihmisiä.
Uhrit ja marttyyrit. Syyllistäjät.
Laiskat.
Tyhmät ja sivistymättömät.
Tunnekylmät
Itsekeskeiset
Pinnalliset
Itsekkäät pyrkyrit
Ylpeät ja ylimieliset
Kiusaajat
Moraalittomat
Tämä oli aika hyvä
mies52v
No, yksi tuttu on tykätty ja aurinkoinen, aina niin ihania päivityksiä ja jaksaa hymyillä ja nauraa. Mutta inhoan häntä, koska hän elää valheessa ja kulissielämää. Tietysti on hyvä elämässä osata keskittyä vain hyvään, kun sitä huonoa on ihan keskittymättäkin, mutta kyllä minusta aikuisen pitäisi pystyä kohtaamaan se, että kumppani pettää tai että oma lapsi tarvitsisi ammattiauttajaa, eikä vain kieltää kaikkea, vaieta ja jatkaa hyräilyään ja onnellisuuden esittämistä.
Inhoan yli kaiken ihmisiä, jotka valehtelevat itselleen. Jos joku on katsonut Hengenvaarallisesti lihava -sarjaa, niin siinähän ne ylipainoiset usein valehtelevat just tyyliin, että "Olen tehnyt kovasti töitä ja tiedän edistyneeni, koska minulla on niin hyvä olo" (= vedetty kaksin käsin herkkuja vatsalaukkuleikkauksen jälkeen ja lihottu niin, ettei vaa'alle enää pysty nousemaan). Ja inhoan myös tunteiden esittämistä. Sitähän näkyy sisustus- ja muodonmuutossarjoissa, ja laulukilpailuissakin. Aina pitäisi kirkua ja juoksennella onnesta, kun pääsee jatkoon, tai kyynelehtiä kun remppa on niin onnistunut. Todella vastenmielistä.
Ylinäyttelijät, kuten se jatkuvasti ilmaan heiteltävä morsian Unelmahäissä.
Semmosista jotka puhuu ja puhuu, mutta ei anna toiselle suunvuoroa. Sitten kun toinen kertoo jotain, niin tuijottaa vain tyhjyyteen.
Tietenkään en pidä egotrippailijoista, ilkeistä toisen elämään puuttujista mutta jos kysytään ihmistyyppiä joka on monen mielestä ok, niin sellainen hajuton ja mauton. Kuulumiset on aina jotain kesäkukkia ja leivonnaisia, ei mitään aitoja tunteita tai toiveita. Hyssytytelijöitä, eivät uskalla paljastaa itsestään mitään eivätkä ota oikein kantaa vaikka joku ihminen olisi käyttäytynyt inhottavasti. Saati että uskaltaisivat sanoa jonkun yhteiskunnallisen mielipiteen.Sovinnaisia ja pikkusieluisia, vain oma pieni elämänpiiri kiinnostaa.
Toinen inhokki ovat opettavaiset hurskastelijat joilta löytyy aina joku kulunut lausahdus kaikkeen.
Hyötyjät. Käyttää suhteita häikäilemättömästi hyväksi ja vastapalveluksia on turha odotella.
Jankuttajat. Jankutus-manipulointi liittyy aina niiden omiin tarpeisiin. Voisko, saisko, olisko. Jankuti jankuti.
Terveet ihmiset uskoo kun kerran sanot ei. Mutta sitten on tämä saatanaväki, ei auta vaikka sanot ei. Niillä on elämän keskeinen sisältö jankutus.
Jankuti, jankuti, jankuti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän nyt vastata, kuten ap pyysi, eli kuvailen ihmistyyppiä, joiden kanssa en tule toimeen, vaikka moni muu tulisi:
- perfektionistit, jotka olettavat automaattisesti muiden olevan yhtä täydellisiä kuin he itse. Perfektionismi on siedettävää niin kauan kuin tämä ihminen antaa muiden olla sellaisia kuin ovat, mutta yleensä tämä toive ei toteudu.
- liian tehokkaat, ovat joka paikassa kauheasti etuajassa ja paahtavat koko päivän täyttä vauhtia eteenpäin kuin formula-auto. Olepa nyt tällaisen työkaveri. Et ehdi kissaa sanoa, kun kaveri on jo tehnyt sekä oman työnsä että sinun työsi, ja mitäs muuta siitä seuraa kuin huono omatunto. Pahimmassa tapauksessa työkaveri voihkii, että miksi hänen pitää tehdä aina kaikki. No odota vähän, että toisetkin ehtii!
- suorittajat, jotka eivät lepää kuin haudassa. He myös kehuskelevat, mitä kaikkea ehtivätkään tehdä. Usein kehuskelu tapahtuu somessa aamupäivisin n. klo 11, kun suorittaja on jo ehtinyt sinä aamuna käydä virkistävällä aamu-uinnilla, valmistaa maittavan aamiaisen ja lounaan perheelleen, leipoa sämpylöitä ja raparperipiirakan, keittää riisipuuron karjalanpiirakoita varten, pestä matot, käyttää koiran puolentoistatunnin maastolenkillä ja pelata lapsen kanssa kimbleä.
- alisuorittajat, jotka osaisivat vaikka mitä, mutta eivät usko itseensä eivätkä siksi uskalla kokeilla yhtään mitään. Jos satuitte katsomaan Farmia, niin siellä kilpaileva Riina-Maija Palander oli juuri tällainen: vaatimaton jokapaikanhöylä, joka olisi voinut ansaita paikkansa kisassa, kunnes meni luovuttamaan Jari Isometsän haastettua hänet, ja sanoi, ettei aio kilpailla. Mikä yllätysluuseri!
Häh? Nuohan ovat just ihmisistä niitä ihailtavimpia. Taas näköjään kateus jyllää. Pyrkikää ihmiset itse parempaan, niin ei tarvitse keskittyä muiden lyttäämiseen.
Kunpa vielä joskus tulisi aika, jolloin naiset olisivat aidosti sisarellisia ja tukisivat toinen toistaan kateuden ja kiusaamisen sijaan. Vähän samaan tapaan kuin miehet tekevät yleensä (eivät toki kaikki).
Miehillä on ihanteena olla reilu ja lojaali muita miehiä kohtaan ja vaikka kateus puskisi pintaan, niin yleensä miehet eivät anna sen häiritä itseään, vaan sen avulla ruokkivat vain luontaista kilpailuhenkisyyttään.
Sinusta siis täydellisyyden tavoittelu, ylisuorittaminen ja alisuorittaminen on ihailtavia ja kateutta aiheuttavia piirteitä ihmisessä?
Kukaan ei ole täydellinen, miksi sellaiseksi pitäisi pyrkiä, koska lopputulos ei voi koskaan olla muuta kuin - noh, epätäydellinen? Parhaansa voi tietenkin aina tehdä, ja pyrkiä hyvään lopputulokseen, mutta täydellisyys on jotain, mihin ihmisenä ei voi ikinä yltää. Vaikka suorittaisit kuinka, sinusta ei ikinä tule täydellistä yksilöä.
Yli- ja alisuorittaminen taas on molemmat typeriä tapoja tehdä asioita ja elää elämäänsä. Ylisuorittaja saattaa ajaa itsensä uupumukseen, kun taas alisuorittaja turhautuu ja tylsistyy. Kultainen keskitie siis tässäkin paras.
En muutenkaan tajua, miksi pitää tähänkin ketjuun tulla loukkaantumaan. Laitetaan sitten sivukaupalla vastauksia, että en pidä haisevista, rumista, itsekkäistä oman edun tavoittelijoista, omahyväisistä, typeristä ihmisistä enkä patologisista valehtelijoista. Ensin täytyy vain löytää ne, joiden mielestä em. piirteet ovat ihan parhaita ominaisuuksia.
Epäaidot lässyttäjät, joiden puheessa kuuluu "missiässä" (sellanen lespaava, vetelä puhetapa). Tähän yhdistettynä Disneyhahmomainen, wannabe-kardashian olemus. Laiskuus kruunaa kaiken.
Epäreiluista ja itselleen sokeista.
Viisikymppisistä rokkikukoista jotka luulevat olevansa tosi machoja