Naiset, millä poistatte ylähuulen ihon karvoituksen?
Kuulun niihin naisiin, joilla kasvaa ylähuulen yläpuolella ihokarvoja. Olen lyhentänyt niitä ihan pienillä saksilla. Näin jossain myynnissä sellaisia kasvojen iholle tarkoitettuja vahaliuskoja karvan poistoon, mutta arveluttaa. Tuleeko sänki? Oletteko naiset kokeilleet niitä ja miten toimivat? Olen myös kuullut jostain sokeroinnista, miten se toimii?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Epilaattorilla, kasvoille tarkoitetulla. Ihan nenän alta en uskalla koska nipistää kuitenkin siitä kohtaa pahemmin, mutta reunimmaiset poistan sillä, samoin leuasta. Ekat kerrat voi tuntua pahalta, mutta siihen tottuu.
Mistä olet löytänyt kasvoille tarkoitetun epilaattorin? Itselläkin oli sellainen 15 vuotta (noin) sitten, nyttemmin en ole mistään löytänyt.
Käytän vahaliiuskoja. Aina ei tosiaan lähde kaikki, mutta pariin kertaan vetää niin lähtee tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kasvaako muilla naisilla kaulalla pitkää karvaa?
Kyllä, siis leuan alapuolella pitkiä jouhia! Aww! ;)
Nyppimällä. Nypin joka päivä. Höylään myös välillä. Karvoja kasvaa myös leukaan ja suupieliin. Ihan hiton ärsyttävää.
Sheivaan kasvot (ja kaulan) kauttaaltaan silloin kun jaksan, ja niiden sheivauskertojen välissä nypin nopeimmin kasvaneet, "häiritsevät" karvat.
Minulla kasvaa muutamia mustia karvoja huulen yläpuolella ja leuassa, jokunen kaulassakin, mutta niiden lisäksi minulla kasvaa vaaleita haituvia koko poskien alueella. Nämä haituvat ovat vaaleampia kuin kasvojeni iho, joten erottuvat säässä kuin säässä. Muuten eivät välttämättä haittaisi, mutta kun kasvavat vielä niin julmetun pitkiksi!
Omassa epilaattorissa on pienempi vaihtopää, tätä käytän vain kasvoille ja kaulalle. Ei ole tullut sisäänkasvaneita karvoja, eikä ärtyneisyyttä. Tosin laitan rauhoittavan naamion aina jälkeenpäin.
Pinseteillä enimmäkseen. Välillä tarkemmin Braunin epilaattorilla, jossa on myös kasvoille tarkoitettu vaihtopää. Käsittely sattuu vähemmän, jos on ensin harventanut nukkaa pinseteillä. Vaikka nukka näkyy vain lähietäisyydellä niin siitä on joskus huomauteltu ja siksi poistan (ajoittain, en mitenkään säännöllisesti).
Mulla kasvaa ihan normaalia huomaamatonta kasvokarvaa ylähuulen yläpuolella. Mutta sivuilla, suupielien yläpuolella kasvaa pidempää ja vähän vahvempaa karvaa. Se kimmeltää valossa ja näkyy aika selvästi. Harvennan sitä pinseteillä parin viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on varmaan miljoona karvaa naamassa, vaikka nainen olenkin. Kuin turkki olisi. Onneksi ovat vaaleita. Joskus sheivaan, mutta kasvaa niin nopeasti takaisin. Jaloissa ja käsissäkin tuuhea karvoitus ja karvat todella pitkiä. Olen miettinyt onkohan minussa jotain mieshormoneja liikaa.
Sama täällä, ihan koko kroppa täynnä karvoja. Ne ovat pitkiä ja niitä on paljon. Ovat onneksi vaaleita suurin osa. Ylähuulen yläpuolelta olen tähän asti aina nyppinyt karvat pois pinseteillä. Kasvaa siis ainoastaan vaaleita, mutta ovat häiritsevän pitkiä. Tällä hetkellä pitää nyppiä n. viikon kahden välein, aiemmin riitti harvempi väli. Jotain hormonaalista ilmeisesti käynnissä, kun kaikki karvat kasvaa tällä hetkellä älytöntä vauhtia. Ikää 26v.
Vierailija kirjoitti:
Kulmakarvaveitsellä, ei ärsytä ihoa niinkuin tavallinen höylä. Vahaamisessa ja sokeroinnissa on vaarana sisäänkasvaneet karvat, sit on kiva kun ylähuuli on täynnä näppylöitä. Sheivaan leukaperät myös tuolla veitsellä.
21 vuotta oon vahannu viiksikarvat eikä oo kertaakaan tullu sisäänpäin kasvaneita, muualle kroppaan kylläkin tahtoo tulla vahauksen tai epiloinnin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on varmaan miljoona karvaa naamassa, vaikka nainen olenkin. Kuin turkki olisi. Onneksi ovat vaaleita. Joskus sheivaan, mutta kasvaa niin nopeasti takaisin. Jaloissa ja käsissäkin tuuhea karvoitus ja karvat todella pitkiä. Olen miettinyt onkohan minussa jotain mieshormoneja liikaa.
Sama täällä, ihan koko kroppa täynnä karvoja. Ne ovat pitkiä ja niitä on paljon. Ovat onneksi vaaleita suurin osa. Ylähuulen yläpuolelta olen tähän asti aina nyppinyt karvat pois pinseteillä. Kasvaa siis ainoastaan vaaleita, mutta ovat häiritsevän pitkiä. Tällä hetkellä pitää nyppiä n. viikon kahden välein, aiemmin riitti harvempi väli. Jotain hormonaalista ilmeisesti käynnissä, kun kaikki karvat kasvaa tällä hetkellä älytöntä vauhtia. Ikää 26v.
Okei nyt kun luin viestisi uudelleen ap, niin ei minulla ehkä ihan yhtä paljon karvoja ole varsinkaan naamassa. :D En kutsuisi sentään turkiksi. Mutta paljon enemmän ja pidempiä ovat kuin monella muulla naisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kolmas karvaturri, myöskin 26v, ja minulla kasvojen lisäksi yksi outo karvankasvupaikka on takareidet. Kasvavat siis samanlaista tummaa karvaa kuin säärissä yleensä. :D Muuten kehoa ympäröivä karva on suht vaaleaa – mutta häiritsevän pitkää minullakin.
Vierailija kirjoitti:
o
Vierailija kirjoitti:
Epilaattorilla, kasvoille tarkoitetulla. Ihan nenän alta en uskalla koska nipistää kuitenkin siitä kohtaa pahemmin, mutta reunimmaiset poistan sillä, samoin leuasta. Ekat kerrat voi tuntua pahalta, mutta siihen tottuu.
Mistä olet löytänyt kasvoille tarkoitetun epilaattorin? Itselläkin oli sellainen 15 vuotta (noin) sitten, nyttemmin en ole mistään löytänyt.
Gigantista
Vierailija kirjoitti:
Kerran yks kaveri lankasi karvat pois mun ylähuulelta. Oli tosi nopea toimenpide ja ei sattunut edes, vähän nipisteli. Mutta oli tarkka lopputulos ja sileä. Harmi kun itselle on vaikea sitä tehdä. Tosin hän poisteli itseltäänkin karvoja mutta oliko tosi taitava siinä!
Olen langannut itse vuosia! Tässä hyvä video tekniikasta: https://www.youtube.com/watch?v=3DRXsCOZZSQ
Kertokaa onko niissä vahaliuskapaketeissa vieläkin liian vähän niitä vahanpoistolappuja? Liuskoja olisi moneen käsittelykertaan mutta vain yksi tai kaksi poistolappu.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka höyläätte naamaanne, ovatko karvanne muuttunut tummemmaksi?
Ihokarvat ovat kuollutta ainetta, mistä ihmeestä tulee tämä harhaluulo että leikkaaminen saa ne kasvamaan tummempana tai paksumpana, eli leikkaaminen vaikuttaisi jotenkin karvatuppeen?
Jos leikkaat hiuksesi, muuttuvatko ne tummemmaksi?
Mä käytän tätä. Lähtee hyvin ohuet haituvat. Paksummat jotka ei tartu otan pinseteillä. Suurin osa lähtee tällä.
https://www.cocopanda.fi/product/3099133?gclid=Cj0KCQjwwr32BRD4ARIsAAJN…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei nyt kun luin viestisi uudelleen ap, niin ei minulla ehkä ihan yhtä paljon karvoja ole varsinkaan naamassa. :D En kutsuisi sentään turkiksi. Mutta paljon enemmän ja pidempiä ovat kuin monella muulla naisella.
Tuo viesti ei ollut mun kirjoittama.
Ap.
Face spa, olisko se Philipsin, en jaksa tarkistaa. Siihen kuuluu hierontapää ja puhdistuspää ja sitten se epilaattoriosa. On hyvä.