Naiset, millä poistatte ylähuulen ihon karvoituksen?
Kuulun niihin naisiin, joilla kasvaa ylähuulen yläpuolella ihokarvoja. Olen lyhentänyt niitä ihan pienillä saksilla. Näin jossain myynnissä sellaisia kasvojen iholle tarkoitettuja vahaliuskoja karvan poistoon, mutta arveluttaa. Tuleeko sänki? Oletteko naiset kokeilleet niitä ja miten toimivat? Olen myös kuullut jostain sokeroinnista, miten se toimii?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Kuka teille on uskotellut että kasvojen ihokarvat pitäisi poistaa? Onko se karvaton ja nihkeänkiiltävä iho muka miellyttävämpi kuin hento, matta nukka?
Uskotteko ihan kaiken muunkin roskan, mitä teidän muka "pitäisi", koska olette naisia?
Voi elämää v. 2020...
Ei kukaan. Mä teen niin kuin haluan.
mul on semmonen venus höylä ekana pimppi sit kainalot ja sit pärstä joka perjantai.
Vierailija kirjoitti:
Kuka teille on uskotellut että kasvojen ihokarvat pitäisi poistaa? Onko se karvaton ja nihkeänkiiltävä iho muka miellyttävämpi kuin hento, matta nukka?
Uskotteko ihan kaiken muunkin roskan, mitä teidän muka "pitäisi", koska olette naisia?
Voi elämää v. 2020...
Nyt ei ollutkaan kyse mistään nukkamaisesta, hennosta karvapeitteestä jota tuskin huomaa. Kyse on tummemmasta, selkeästä karvoituksesta ylähuulen yläpuolella.
Viiskymppisenä ylähuuleen on alkanut kasvaa selvästi entistä enemmän tummia yksittäisiä karvoja. Ei sentään mitään partakarvaa vaikka hyvin erottuu. Nypin pinseteillä yksittäiset karvat mikä on hieman työlästä. Etsinnässä pieni epilaattori ihokarvojen poistoa varten, saa vinkata ;D
Vierailija kirjoitti:
Voi elämää v. 2020...
Ei kai kukaan mitään hentoa nukkaa poistakaan. Itselläni esimerkiksi ylähuulen karvat näkyy harmaana varjona, jos niitä ei poista, enkä halua näyttää itäsaksalaiselta kyylantyöntäjältä kuitenkaan.
Vaihdevuosien jälkeen naisten parrankasvu voi olla voimakastakin johtuen hormonaalisesta muutoksesta.
Kannattaisi ottaa kulmapinseteillä muutamat vahvemmat ja muuten käyttää lady shave ajolaitetta varovasti. Aika moni aine /vaha /höylä voi aiheuttaa haavoja tai ihoärsytystä - älkää käyttäkö sellaisia, ellei ole kokemusta. Silmiä kannattaa varoa. Jos muu ei auta niin laserointi
Ja ajolaitteella en tarkoittanut epilaattoria. Vielä korjaus edelliseen.
Vierailija kirjoitti:
Nyppinyt pinseteillä koko elämän, olenko ainoa????[/
Tuskin ainoa, minäkin aluksi, mutta kasvavat niin epätasaiseen tahtiin, etten jaksa joka päivä käydä läpi ja nyppiä. Sattuu myös. Iän myötä niitä myös kasvaa lisää ja tahti kiihtynyt, joten helpompi ja nopeampi illalla suihkussa sheivata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi elämää v. 2020...
Ei kai kukaan mitään hentoa nukkaa poistakaan. Itselläni esimerkiksi ylähuulen karvat näkyy harmaana varjona, jos niitä ei poista, enkä halua näyttää itäsaksalaiselta kyylantyöntäjältä kuitenkaan.
Minä poistan myös "hennon nukan", kun niistä karvoista osa on aika pitkiä. En tykkää pörröisestä naamasta ja varsinkin näin aurinkoisena vuodenaikana näyttää valoa vasten kamalalta. Olisinpa tajunnut jo teininä, että asialle voi tehdä jotain...
Nyppinyt olen aina mutta nyt ongelma on tämä:
Viiksien kohdalta toinen puoli punoittaa pysyvästi. Mitä tälle voi tehdä? Välillä joku karva kasvaa sisäänpäin ja puhkea finnin kera ym.
Sheivaus ei riitä, kasvu on niin voimakasta että pelkään ns. iltapäiväsänkeä.
Eiks siihen ylähuulen päälle perinteisesti ole sheivattu sellainen kiitorata?
Vierailija kirjoitti:
En poista. Annan kasvaa ja kukoistaa kuten partanikin. Jos joku haiven kasvaa 5 cm tai yli niin nyppäsen pois.
Sulla on siis 4,5 cm pituisia karvoja naamassa? :D
Epilaattorilla, kasvoille tarkoitetulla. Ihan nenän alta en uskalla koska nipistää kuitenkin siitä kohtaa pahemmin, mutta reunimmaiset poistan sillä, samoin leuasta. Ekat kerrat voi tuntua pahalta, mutta siihen tottuu.
Käyttääkö kukaan epilaattoria, joka on tarkoitettu kasvoille?
Nykyisin poistan höylällä. Vuosia sokeroinnilla, mikä on mielestäni kaikkein paras ratkaisu. Ajoittain annan kasvaa viikseni aika tuuheiksi, ei jaksa enää välittää kun teen etätöitä jatkuvasti ja käyn vain lenkillä ja nopeasti kaupassa.
Minkä merkkinen epilaattori? Onko lopputulos hyvä?
Eihän se oo nainen eikä mikään jos ei kunnon pensseliviikset kasva!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeroimalla,ei tule sänkeä.
Mistä ostat sellaista ainetta ja onko kallista?
Käyn kosmetelogilla, maksaa noin 15 e kerta. Helpompaa kun joku muu tekee.
Sokerointimassan voi tehdä itse sitruunamehusta ja sokerista, mutta en ole koskaan onnistunut saamaan siitä koostumukseltaan toimivaa, kai keitin aina liikaa. Yhdellä kerralla myös poltin sormenpääni pahasti. :( Onko joku onnistunut tekemään itse toimivaa sokerointimassaa?